Mole on the Dole

1986 - Gadtek Games

ügyességi

Spectrum (48k)

A játék főhőse egy vakond, akinek valamilyen rejtélyes okból (a játékhoz nincs kerettörténet) puzzle-darabokat kell összegyűjtenie - szám szerint 4 darabot - a föld alatt. Hőstetteink helyszíne egy gazda kertje, aki nem nézi jó szemmel a vakondtúrást a kertjében. Minden nehézségi szinten van ugyanis egy vakondtúrás. Ez egyrészt kijáratként funkcionál (a puzzle darabok összegyűjtése után ide kell menni), másrészt a mérges gazda a lábával lépked benne, amíg a puzzle-darabokat össze nem gyűjtöttük. A zöld nadrágszár csak akadály (jó hosszú lába van!), de a csizma alá nem kerülhetünk!
Minden pályán több kevesebb ellenfél ténfereg, ők csak az általunk kiásott járatokban mozoghatnak, a találkozás velük kerülendő! Az ellenfelek egy része teljesen véletlenszerűen vagy megadott útvonalon mozog, de nehezebb szinteken egyre "harciasabbak" lesznek. Rajtuk kívül néha valami kukac szerűség rohan át vízszintesen a képernyőn. Ő viszont mindenen átgázol viszont nem bánt, csak kifúrja a talajt. A talajban több akadályt is utunkba kerül: különböző színű kifúrhatatlan szikladarab, és az apró világoskék kavicsok. Ezeket, ha belelökjük egy függőleges járatba lezuhannak. Ha kupán vág egy ellenséget, attól meg is szabadulunk. Ha magunk felett ásunk ki egy kavicsot, minket nem bánt! A kavicsokat ellenfeleink nem tudják mozgatni, így akadály gyanánt az útjukba tolhatjuk!
A jobb felső sarokban egy BONUS-számláló jelez folyamatosan csökkenő értéket. Értelemszerűen, akik gyorsabban teljesítik a szintet, több jutalompontot kapnak. Ha elfogy a BONUS, akkor sem vesztünk életet.
A játék szemmel láthatóan a kisebb korosztályt célozza meg. Egyrészt a grafikai kivitelezés okán, másrészt a játék feltűnően könnyű (legalábbis az első 20 szint). A program 51 nehézségi szintet tartalmaz, de szerencsére nem kell minden alkalommal elölről kezdeni a játékot: minden 9-10. nehézségi szint után új kódot kapunk, amit új játék indításakor megadhatunk.
Tipp: van olyan szint, ahol a vakond pontosan a csizma alól indul kalandjaira... Célszerű tehát kezdéskor a jobbra vagy balra irányon tartan az ujjainkat!

Irányítás:
A menüben PROTEK, KEMPSTON, SINCLAIR botkormány illesztőket választhatunk, vagy billentyűzetet (O, P, Q, A). A billentyűzetet nem lehet átdefiniálni.
H - játék szüneteltetése, S - játék folytatása,
SPACE - szint újrakezdése (életvesztés árán).

Térkép