Mines

1994 - NOP

logikai

Spectrum (128k)

Ez a jól sikerült aknakereső játék cseh programozók munkáját dicséri. A programozók nemcsak egy játékot akartak készíteni, hanem egyben demot is, ugyanis művüket telepakolták digitális hangokkal és zenével. Szerencsére nemcsak a körítés osztályon felüli, a kivitelezés is megér minden elismerést: a játék látványos, egyszerű a kezelés és legfökébb igen szórakoztató (a logikai játékok rajongóinak).
A játékszabályok a szokásosak, a pályán elrejtett aknákat kell megtalálni, anélkül, hogy rájuk lépnénk. A "gyanús" pozíciókat viszont nem tudjuk megjelölni, ezen segít a TAKE kijelző, ami a még felderítetlen üres mezőket jelzi (ha a számláló eléri a nullát, teljesítettük a feladatot). A képernyő jobb szélén emellett több más kijelzőt is látunk:

  • SCORE - pontszámunk. Megjegyzendő: egetlen életünk van, ha aknára lépünk vége a játéknak!
  • TAKE - A még felderítetlen biztonságos mezők. Ha ez eléri a nullát (felderítettük a teljes aknamezőt), vagy aknára lépünk, a program megmutatja nekünk az aknák elhelyezkedését.
  • BONUS - az idő teltével csökken. Ha teljesítettük a feladatot, annyi jutalompontot kapunk, amennyi megmaradt a számlálón. Szerencsére a játék logikai játék, így időlimit nincs, ha nagyon lassúak lennénk, akkor sincs vége emiatt a játéknak, csat a pontszámunk lesz kevesebb...
  • MINES - a pályán rejtőző aknák száma.
  • LEVEL - nehézségi szint. A játék indításakor nem lehet nehézségi szintet választani, mindig az első szinten kezdjük a ténykedésünket. A pálya mérete minden esetben ugyanakkora, viszont egyre több aknát rejt el rajta a gép.

Irányítás:
A menüben kiválaszthatjuk, hogy a kurzort billentyűzettel, vagy KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR illesztővel irányítsuk. A billentyűzet szabadon definiálható, a KEMPSTON illesztőbe dugott botkormány viszont nem igazán akar működni.
Érdekesség, hogy a menüben lehetőség van a programból való szabályos kilépésre is, kár, hogy ez nem volt elterjedt gyakorlat a programozók körében!