Miner

1983 - David Hembrow

ügyességi

Spectrum (48k)

Főhősünk egy szál ásóval indul aranyat bányászni. A föld számtalan aranyrögöt rejt, ugyanakkor sajnálatos módon elég sok szörny is rohangászik a föld alatti járatokban. Célunk mindössze annyi, hogy utat ássunk az aranyrögökhöz és összeszedjük azokat, anélkül, hogy a szörnyek elkapnának. A játék azonban lényegesen nehezebb, mint a többi hasonló játék, ugyanis a szörnyek ugyanolyan gyorsak, mint mi. Amikor ásunk, ráadásul lassabban haladunk! A szörnyek azonban elég buták, így mindig egyenesen felénk tartanának, ha útjukat állja valami, egy helyben topognak. Van ugyan egy lézerfegyverünk, amivel elhessegetjük a közelünkbe kerülő szörnyet, (ennek hatására a képernyő közepére kerül a szörny), azonban ez a fegyver rendkívül kicsi lőtávolságú, csak akkor használjuk, ha a szörny elég közel került (a játék ehhez viszont túl hgyors). További hátránya, hogy "egylövetű" fegyver, ha elsütöttük, csak azuán tudjuk újra használni, ha feltöltődött (pár másodperc). A képernyő bal alsó sarkában látható fehér mező jelzi, hogy fegyverünk használható. Gyakorlatilag egyetlen esélyünk, ha úgy ássuk ki a talajt, hogy a minket üldöző szörnyek zsákutcába ragadjanak. A játékhoz így nem csak nagy ügyesség szükséges, hanem kombinációkészség is.
Az első szinten egy, majd kettő, három, a továbbiakban négy szörny kerget minket. Az aranyrögöket véletlenszerűen rakja ki a gép, a pálya mindig ugyanaz. Ha elveszítjük egy életünket, a pálya kezdeti állapotba kerül, de az összeszedett aranyrögöket már nem kell ismét begyűjteni (annyival kevesebbet rak ki a gép).
A játékot billentyűzettel (A, G - fel, Z, V - le, 9 - balra, 0 - jobbra, B - tűz), vagy SINCLAIR interface-szel irányíthatjuk. A fegyvert csak úgy tudjuk elsütni, ha tűz gomb megnyomásával együtt a kívánt irányba mozdítjuk a botkormányt.