Metal Army

1988 - Players Software

akció

Spectrum (48k)

Sajnos a bűnözés a XXI. században is komoly problémát jelent szerte a világon. Ironside tábornok azonban most minden eddigi bűntettén túltesz: robothadseregével elfoglal egy atomerőművet, és azzal fenyeget, hogy felrobbantja azt, ha a világ nem fizeti ki a horribilis váltságdíjat. Természetesen csak becses személyünk az egyetlen, aki képes bejutni a robotok által őrzött erőműbe, megkeresni a detonátort és hatástalanítani azt. Eközben nem csak a robotokat kell ártalmatlanná tennünk a felszerelésünket képező rövid hatótávolságú, de annál hatásosabb termoplazma-fegyverünkkel, hanem az erőmű veszélyes csapdáit is (felcsapó gőz, elektromos sugarak, karók) ki kell cseleznünk bravúros ügyességel.
Robotokból többféle van. Egy részük, csak a földön mászkál, a többi labda módjára pattog (igazán bosszantó). A legtöbb gondot azok a termek fogják jelenteni, amelyekben egy vagy több csőből, folyamatosan ugrálnak kifelé a robotok végeláthatatlan sorban. Fegyverünk szerencsére elég hatásos, ha NYOMVA TARTJUK a tűz gombot, kevesebb, mint egy másodperc alatt bármelyik robot atomjaira hullik. Fegyverünk energiája azonban véges (az életeink számát jelző ikon mellett láthatjuk, maximális értéke 999). Arra figyelnünk kell, hogy ha elfogy a fegyverünk energiája, nem tudunk többet lőni (még ha elveszítjük akárhány életünket is!), így ez gyakorlatilag a játék végét jelenti. A 2. képen látható piros oszlopnál azonban feltölthetjük fegyverünket: elég csak elé állni. Különös módon azonban, ha túlcsordul a számláló, 999 egység energia után üres lesz a fegyver! Érdekes az is, hogy lőni csak álló helyzetből, vagy ugrás közben tudunk, futás közben nem.
Az erőmű területe szerencsére nem túl nagy, viszont a közlekedést ajtók (is) akadályozzák, melyekből kétféle van:

  • A piros ajtók közeledtünkre automatikusan kinyílnak.
  • A zöld színű zárt ajtókat csak belépőkártyával nyithatjuk ki, amiből "természetesen" egy darab sincs nálunk a játék kezdetekor. Ráadásul minden ajtóhoz újabb belépőkártyát kell felhasználnunk. Ilyen belépőkártyát többet is találunk az erőmű területén: 'A' jelű, zöld kártyák (3. kép). A játék befejezéséhez 5 kártya elég lesz (az utolsó terem előtt 3-at el kell használni), tehát nem kell az összeset begyűjteni. Néhány zárt ajtót ki tudunk kerülni.

A liftek használata egyértelmű, az viszont rendkívül kellemetlen, hogy ha leesünk valahonnan hiába hagyjuk el a termet, vagy veszítjük el egy életünket, a liftek nem állnak alaphelyzetbe! Szerencsére a legtöbb helyet azért körbe lehet kerülni, de akkor is... Arra figyeljünk, hogy ha a lift mellett közvetlenül egy ajtó van, az csak akkor nyílik ki, ha pontosan egy magasságban állunk meg a szinttel.
Ha minden viszontagság ellenére sikerült megtalálnunk a detonátort, csak meg kell érintenünk. Miután kikapcsoltuk a bombát, megkapjuk a kiérdemelt jutalompontokat, a küldetést teljesítettük!

A játék nagyon jó lenne, ha nem szívatná ennyire a játékost... A csapdákon sokszor elvérzünk, mire kiismerjük működésüket, ha leesünk egy liftről, az több mint kellemetlen, a végeláthatatlanul özönlő robotok pedig egy két helyen szinte áthatolhatatlan akadályt jelentenek. A grafika viszont szép, a játék hangulatos!

Irányítás:
Billentyűzet ('Z' - balra, 'X' - jobbra, 'L' - fel, 'K' - le).
SINCLAIR, KEMPSTON, CURSOR illesztő.
'Y' - játék megszakítása, 'U' - játék szüneteltetése / folytatása.

Örökélet: POKE 42198,0
Sérthetetlenség: POKE 41469,0
Végtelen energia: POKE 48518,0

Térkép