Match Day

1985 - Ocean

sport, foci

Spectrum (48k)

 

Valljuk be őszintén: Spectrum-on nem dúskálhattunk foci-programok özönében. Match Day a foci programok születéséhez vezet minket vissza, a klasszikus, átláthatatlan oldalnézetével, irányíthatatlan csapatjátékával...
A program betöltése után csak akkor indul, ha lenyomjuk valamelyik billentyűt, ekkor megjelenik a program készítőinek neve és újabb billentyű lenyomására vár. Ha beléptünk a program menüjébe a következő lehetőségeink vannak:

  • Play Match Day (1 player game) - A játékos a gép ellen játszik.
  • Play Match Day (2 player game) - Két játékos játszik egymás ellen.
  • Play Match Day Special - Kupát játszhatunk. Ilyenkor a gép párosítja a kupában résztvevő csapatokat, kiírja a sorsolás eredményét, és indulhat a következő forduló.
  • Change Match Day Details - A játék néhány paraméterét állíthatjuk be.
  • Change Team Names - A csapatok neveit állíthatjuk be. (Fontos, hogy karaktert törölni a 'CAPS SHIFT+0' lenyomásával tudunk!)

A lehetőségek kiválasztása a SYMBOL SHIFT (SS) megnyomásával történik, ENTER-el kiválaszthatjuk az opciót, a CAPS SHIFT (CS) megnyomásával visszatérhetünk a főmenühöz. Ez a kényelmetlen kezelés az összes menüre igaz.
A Change Matc Details menüpontban a következő beállításokra nyílik lehetőségünk:

  • Lenght of each half (minutes) - a félidő hossza (5, 15, 45 perc)
  • Difficulty Level (v computer) - a nehézségi fokot állíthatjuk be (3 fokozatban)
  • Number of players - a játékosok számát állíthatjuk be (kupamérkőzések esetén). Akár nyolcan is játszhatunk egymás ellen!
  • Computer opponent - kupa esetén a számítógép álltal irányított csapatokat kapcsolhatjuk ki-be.
Amennyiben elindítjuk a játékot, egy újabb menübe jutunk. Felül láthatjuk, a két csapat nevét, és az aktuális színbeállítást, alul a kiválasztott irányítást. Mielőtt a Kick off menüponttal elindítjuk a mérkőzést, vessünk egy pillantást az alábbi menüpontokra: A Change Team Colours menüpontban a játék színeit állíthatjuk be, a Change Game Controls opcióval az irányítást választhatjuk ki. Javasolt, hogy az egyik játékos Kempston botkormányról, a második billentyűzetről játszon. Ha gondoljuk, átdefiniálhatjuk a billentyűzetet, de az alap billentyűkiosztás (O, P, Q, A, N) is kézreesik. A Swap Controls opcióval a két játékos irányítását cserélhetjük meg. Miután a fentieket beállítottuk, a játékosok elindulnak a játékoskijáratból és felállnak középkezdéshez...
A mérkőzés irányítása a szokásos káosz. Mindig csak a labdához legközelebbi játékost irányíthatjuk, de nincs külön megjelölve, hogy éppen kit irányítunk. A kapus magától ténykedik (már amennyiben a gólvonalon le-fel kóválygást annak nevezhetjük). Akinél a labda van, lassabb, mint a többi játékos! A tűzgomb rövid, vagy hosszú nyomvatartásával választhatjuk, hogy mekkorát akarunk belerúgni a labdába. Ha a labda a levegőben száll, az árnyékából viszonyíthatjuk, hol van pontosan a labda. A képernyő jobb felső sarkában az órát, alul a két csapat nevét, és a mérkőzés állását láthatjuk. A mérkőzést bármikor szüneteltethetjük a 'CAPS SHIFT + SPACE' megnyomásával, ilyenkor a a CAPS SHIFT ismételt megnyomásával kiléphetünk a játékból, bármely más billentyűvel folytathatjuk azt.