|
A játék jellegéből adódóan mindent elsöprő, korszakalkotó
grafikai megoldásokra ne számítsunk, olyan amilyet egy jó színvonalú Pac
Man játék lehetővé tesz. A játékba viszont olyan ötleteket is belezsúfoltak,
ami nem szerepel a "szabványos" Pac Man játékban, viszont nagyon
feldobja a játékmenetet.
Kezdjük mindjárt azzal, hogy a pályák több képernyőből állnak. Főhősünk
midig a képernyő közepén látszódik, a kamera követi mozgásunkat. A véletlenszerűen
mozgó szörnyeken kívül egyéb huncutságokat is elhelyeztek a pályán a programozók:
-
Olyan felvehető tárgyak, melyek rögtön továbblöknek
a nyíllal jelzett irányba. Ezek általában sorban vannak lerakva, így
futószalagként működnek. (De ezt felvesszük magunk után.) (A 2. képen
látható fehér, kocka alakú, nyíllal jelölt tárgyakról van szó.)
-
Csapóajtó: csak az egyik irányból haladhatunk át
rajta. Amikor áthaladunk rajta, a csapóajtó átbillen a másik irányba.
-
A 3. kép jobb oldalán látható tárgy egy gödörben
van. A játék teljesítése érdekében ezeket is meg kell szereznünk.
Ezt azonban nem tehetjük meg mindaddig, amíg a gödröt el nem tűntetjük
alóla. Ennek módjáról egy pár sorral alább lesz szó.
-
A 4 képen látható "sínrendszerre" lépve
egy harci járműbe ülhetünk be (tank, repülő). A sínen ide-oda csúszkálva
tudunk lövöldözni a megadott irányba, így eliminálhatjuk a szörnyeket.
(Hatalmas ötlet!)
A játékban a hagyományos Pac Man-tól eltérően háromféle
segítséget is kapunk (melyek használatára szükségünk is lesz.):
-
A szokásos "étvágygerjesztő tabletta"
olyan gyomorsavat csinál nekünk, hogy még ellenfeleinket is felfalhatjuk
egy rövid ideig. (A középső képen épp egy ilyen "tablettát"
láthatunk). Amíg a tabletta hatása tart, addig főhősünk ábrázata mogorvára
változik, és a színe is megváltozik (csak ez nem az összes pályán
látszik!)
-
Egy másik tabletta hatására egy morcos vízilóvá
(?) változunk. Hatása szintén csak egy megadott ideig tart, de ezalatt
két fontos változást tapasztalhatunk magunkon: egyrészt az így szerzett
súlytöbblet hatására a szörnyeket egyszerűen legázolhatjuk, azok
nem tehetnek kárt bennük. A másik, talán még fontosabb hatás, hogy
víziló állapotban nem tudunk semmit felvenni! Ez egyrészt hátrány
a gyűjtögetésben, másrészt lesz olyan hely, ahol csak így juthatunk
át. (Egyirányú átjáróban -fehér, nyíllal jelzett tárgyak vannak
lerakva, melyek felénk mutatnak- ugyanis nem vesszük fel ezeket
a tárgyakat, így "forgalommal szemben" is tudunk haladni!)
-
A földbe rakott tárgyakat úgy tudjuk felvenni,
ha keresünk egy buldózer "ikont". Ezen áthaladva buldózerré
változunk. Így már be tudjuk temetni a gödröt. Buldózer állapotban
a szörnyek bánthatnak, és nem tudunk semmit felvenni, amíg le
nem rakjuk a buldózert! Visszaváltozni úgy tudunk, ha ismételten
ráhajtunk a buldózer ikonra. (A 3. képen épp ilyen akció van folyamatban.
Néhány tanács a játékkal kapcsolatban:
A mellékelt térképen is látható, hogy -a Pac Man játékokhoz hasonlóan-
a pályák itt is "egymásba nyílnak", ami megnöveli menekülési
esélyeinket. Egyszerre csak egy tablettát tudunk felhasználni, amíg az
előző hatása nem múlik el, nem vesszük fel a következő tablettát. (Nem
kell aggódnunk, hogy elpazaroljuk a tablettákat.). A szörnyek véletlenszerűen
mozognak, így ha már nagyon a nyakunkon vannak, akkor is van remény: a
legváratlanabb pillanatban elkanyarodhatnak. A térképet érdemes használni,
főleg a nehezebb szinteken, ahol többet kell használni a buldózert.
Az irányítás történhet Kempston, Sinclair botkormányról, vagy a billentyűzetről.
A billentyűzet definiálható. A 'H' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot
(folytatás: valamelyik iránybillentyű kétszer egymás utáni megnyomása.)
Nincsenek szörnyek: POKE 33421,0
Térkép |