Little Puff in 1989 - Codemasters kaland | Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
A Dizzy tojásból kikelt egy kis sárkány. (Bizonyára sokáig ültek CODEMASTERS-ék a tojáskán.-EPY) Így született meg a kis Puff, aki az iskolaév végeztével befizetett egy olcsó DRAGIBUSZ útra, Skóciába. Az egész nyarat itt töltötte, már csak két nap volt az iskolakezdésig. Ahogy pakolta össze a ruháit észrevette, hogy az útlevelét elvesztette, Leült, gondolkozott egy picit, és eszébe jutott, hogy már otthon is kiestek a lapok a passzportjából. Eldöntötte, hogy végigjár minden utat, amerre a két hónap folyamán sétált, talán megtalálja az útlevelét.
Itt kapcsolódunk be a játékba. Az irányítás történhet (3. SINCLAIR, Ep-n: Internal), (2. KEMPSTON joysick-kal, Ep-n: külső botkormány), illetve billentyűzettel (1. KEYBOARD), amit be is állíthatunk (4. DEFINE). Egyébként beállítás nélkül a billentyűzetkiosztás: [O] - balra, [P] - jobbra, [Q] - fel, [A] - le, [SPACE] - tűz. Tárgyat felvenni a joy lefele húzásával tudunk (Tiszta Dizzy.-EPY), és egyszerre három tárgy lehet nálunk. (Ez is tiszta Dizzy: EPY) Ha felveszünk egy tárgyat, akkor a legelső tárgy kihullik a kezünkből. A játékot a tűzgomb megnyomásával indíthatjuk.
A startpályán vegyük fel a cseresznyét, amely plusz 200 pontot jelent. (Egyébként minden étel megemésztésekor 200 ponttal gazdagodunk.) Láthatunk itt egy kapcsolót is, amire ugorjunk fel. Ha lejövünk róla, a kapcsoló újra felemelkedik. Ez így sehogyan se jó. Keresni kell valamit, amit rá tudunk tenni, és így lent marad. Menjünk hát jobbra. Na, itt van a határőrség. A túloldalon már Dragonland földjét láthatjuk. De a határőr hangos Pass!! kiáltással kéri az útlevelünket. Hiába is próbálnánk magyarázkodni, a határőr nem enged tovább (1. kép). Vegyük fel az itt lévő üveget, melynek tartalmát igyuk ki. Valami kőkemény házipálinka lehetett, mert elfogyasztása után a tűzgomb hatására a kis Puff tüzet okád. Marad az egyetlen út, balra. Itt egy házat találunk, de az ajtaja sajnos zárva van (2. kép). Menjünk tovább! Most egy farönk állja az utunkat. De mire való legújabb fegyverünk, a fűz? Álljunk közvetlenül a rönk mellé, és fújjunk rá tüzet. Hoppá! A fa leégett, most már továbbmehetünk. A lyukat ugorjuk át, és menjünk végig ezen a szinten. Itt van az útlevél első darabja (3. kép). Menjünk oda, és vegyük fel. Aja-jaja-jaj! A fejünkre pottyant egy kókuszdió! Inkább ne próbálkozzunk ezzel, hanem vegyük fel az itt heverő üveget. Huh! Ez bizonyára kávé volt, mert nem tudunk több tüzet okádni. Sebaj, most már úgysincs mit tenni. Menjünk visszafelé, és pottyanjunk le az előzőleg átugrott lyukon. Itt is egy lyuk. Essünk tovább! Ez egy rossz ötlet volt, hiszen RICK DANGEROUS példáját követve mi is néhány karó hegyén találtuk magunkat. Akkor merre? Menjünk talán balra. Itt van egy teknőc. Ugorjunk fel gyorsan a ládára (BOX). Ha a teknős elment alattunk, essünk le, menjünk a doboz elé, és vegyük fel. (Na végre, legalább egy tárgy van már a kezünkben!-EPY) Most menjünk tovább balra, de a teknőst ugorjuk át. (Akinek már sokadszorra sem sikerült, az próbálkozhat úgy is, hogy amikor felvette a ládikót, akkor menjen balra. Mikor a teknőc szembe jön velünk, akkor tegye le gyorsan, ugorjon fel rá, majd ha a teknős ismét átment alattunk, akkor essünk le ismét, vegyük vissza, és már át is jutottunk a képernyőn.) Na, itt meg a vízipók mászkál, alatta pedig van valami úszógumi (4. kép). Menjünk oda. De utunkat állja egy meredek fal. Tegyük le a dobozt, ugorjunk fel rá, és így már felvehetjük a mentőövet (LIFE BELT), de a csodapókra vigyázzunk! JOVI Sérthetetlenség: POKE 62344,201 | |