Little Puff in
Dragonland

1989 - Codemasters

kaland

Forrás:
ENTERPRESS 1992 / 2.

Spectrum (48k)

Enterprise

A Dizzy tojásból kikelt egy kis sárkány. (Bizonyára sokáig ültek CODEMASTERS-ék a tojáskán.-EPY) Így született meg a kis Puff, aki az iskolaév végeztével befizetett egy olcsó DRAGIBUSZ útra, Skóciába. Az egész nyarat itt töltötte, már csak két nap volt az iskolakezdésig. Ahogy pakolta össze a ruháit észrevette, hogy az útlevelét elvesztette, Leült, gondolkozott egy picit, és eszébe jutott, hogy már otthon is kiestek a lapok a passzportjából. Eldöntötte, hogy végigjár minden utat, amerre a két hónap folyamán sétált, talán megtalálja az útlevelét.
Itt kapcsolódunk be a játékba. Az irányítás történhet (3. SINCLAIR, Ep-n: Internal), (2. KEMPSTON joysick-kal, Ep-n: külső botkormány), illetve billentyűzettel (1. KEYBOARD), amit be is állíthatunk (4. DEFINE). Egyébként beállítás nélkül a billentyűzetkiosztás: [O] - balra, [P] - jobbra, [Q] - fel, [A] - le, [SPACE] - tűz. Tárgyat felvenni a joy lefele húzásával tudunk (Tiszta Dizzy.-EPY), és egyszerre három tárgy lehet nálunk. (Ez is tiszta Dizzy: EPY) Ha felveszünk egy tárgyat, akkor a legelső tárgy kihullik a kezünkből. A játékot a tűzgomb megnyomásával indíthatjuk.

A startpályán vegyük fel a cseresznyét, amely plusz 200 pontot jelent. (Egyébként minden étel megemésztésekor 200 ponttal gazdagodunk.) Láthatunk itt egy kapcsolót is, amire ugorjunk fel. Ha lejövünk róla, a kapcsoló újra felemelkedik. Ez így sehogyan se jó. Keresni kell valamit, amit rá tudunk tenni, és így lent marad. Menjünk hát jobbra. Na, itt van a határőrség. A túloldalon már Dragonland földjét láthatjuk. De a határőr hangos Pass!! kiáltással kéri az útlevelünket. Hiába is próbálnánk magyarázkodni, a határőr nem enged tovább (1. kép). Vegyük fel az itt lévő üveget, melynek tartalmát igyuk ki. Valami kőkemény házipálinka lehetett, mert elfogyasztása után a tűzgomb hatására a kis Puff tüzet okád. Marad az egyetlen út, balra. Itt egy házat találunk, de az ajtaja sajnos zárva van (2. kép). Menjünk tovább! Most egy farönk állja az utunkat. De mire való legújabb fegyverünk, a fűz? Álljunk közvetlenül a rönk mellé, és fújjunk rá tüzet. Hoppá! A fa leégett, most már továbbmehetünk. A lyukat ugorjuk át, és menjünk végig ezen a szinten. Itt van az útlevél első darabja (3. kép). Menjünk oda, és vegyük fel. Aja-jaja-jaj! A fejünkre pottyant egy kókuszdió! Inkább ne próbálkozzunk ezzel, hanem vegyük fel az itt heverő üveget. Huh! Ez bizonyára kávé volt, mert nem tudunk több tüzet okádni. Sebaj, most már úgysincs mit tenni. Menjünk visszafelé, és pottyanjunk le az előzőleg átugrott lyukon. Itt is egy lyuk. Essünk tovább! Ez egy rossz ötlet volt, hiszen RICK DANGEROUS példáját követve mi is néhány karó hegyén találtuk magunkat. Akkor merre? Menjünk talán balra. Itt van egy teknőc. Ugorjunk fel gyorsan a ládára (BOX). Ha a teknős elment alattunk, essünk le, menjünk a doboz elé, és vegyük fel. (Na végre, legalább egy tárgy van már a kezünkben!-EPY) Most menjünk tovább balra, de a teknőst ugorjuk át. (Akinek már sokadszorra sem sikerült, az próbálkozhat úgy is, hogy amikor felvette a ládikót, akkor menjen balra. Mikor a teknőc szembe jön velünk, akkor tegye le gyorsan, ugorjon fel rá, majd ha a teknős ismét átment alattunk, akkor essünk le ismét, vegyük vissza, és már át is jutottunk a képernyőn.) Na, itt meg a vízipók mászkál, alatta pedig van valami úszógumi (4. kép). Menjünk oda. De utunkat állja egy meredek fal. Tegyük le a dobozt, ugorjunk fel rá, és így már felvehetjük a mentőövet (LIFE BELT), de a csodapókra vigyázzunk!
Menjünk vissza jobbra, de ne hagyjuk ott a ládát sem. (Ez kivételesen nem frigyláda - EPY). Most már leeshetünk a lyukon. Hát ez ne, jött be! Akkor az úszógumi talán valahol máshol kell. Talán vízhez... Ugorjuk át a lyukat.
A következő pályán egy pisztolyt (GUN) találunk. de ezt hagyjuk itt. Azután pedig egy dugóhúzót (DECORKER) látunk. Ezt vigyük magunkkal, majd továbbhaladva vegyük fel az útlevél következő darabját is. Ezekután egy újabb lyukat látunk. Itt ne essünk le, hanem ugorjunk át rajta! Egy lábpumpát (FOOTPUMP) találtunk. Vegyük fel! Jaj, de már több, mint három tárgyunk van! Hagyjuk itt a dugóhúzót! Ezek után leeshetünk a lyukon keresztül. Itt egy bányászsisakot (TINHAT) találunk. Ne vegyük fel, hiszen az úszógumi kell a vízhez, a pumpa kell az úszógumihoz, a ládikó pedig azért kell hátha megint lesz egy magas fal. Viszont a hamburgert, mit hamburgert, DUPLA hambucit zabáljuk meg.
Most menjünk át balra a vízen (5. kép), de vigyázzunk, nehogy a felettünk szálldosó madár letojjon minket egy Dizzy tojással. (Mert ha lepottyant minket, akkor azt mondja: Le-vagy tojva, és kezdhetjük elölről az egészet! - EPY) Ha átértünk, akkor két kukacot látunk mászkálni. Menjünk tovább szép lassan; nehogy hozzáérjünk valamelyikhez. Az itt lévő villával (FORK) ne törődjünk, hagyjuk itt. A következő pályán együk meg a szőlőt (Ilyen egy ízlést! Sárkány létére szőlőt?! - EPY) A lyukat átugorva egy házban találjuk magunkat. Itt egy kalapács (HAMMER). Vegyük fel úgy, hogy nálunk legyen a láda is. A kalapáccsal széttörtük a ládát, és egy kulcsot találtunk benne, rajta egy 22-es számmal. Van itt egy ajtó is, próbáljuk meg kinyitni (felfele irány segítségével tudunk az ajtón ki-be menni). Sikerült!!! A kulcsra már nincs szükség, de a pumpát és a mentőövet ne hagyjuk itt.
Ez a ház ismerős. Ez volt zárva a játék elején. A startpályától balra vagyunk. Most tegyük meg ismét az előző utat vissza az ajtóig, de most hozzuk el a sisakot is. (Balra, le, jobbra, le, sisakot felvenni, balra a házig. Azért mentünk körbe, mert a gilisztákat elég nehéz átugrani, de aki ügyes, az mehet a középső szinten is jobbra! Másik megoldás - és talán gyorsabb - ha a zázikón és a vízen keresztül megyünk vissza a sisakhoz.) Most menjünk ismét át az ajtón, tegyük le az úszógumit és a pumpát, és menjünk teljesen jobbra. Most már bátran felvehetjük a kókuszdió alatti útlevelet, a sisak megvéd. Valamint vegyük fel a kókuszdiót is. A sisakot hagyjuk itt. Majd menjünk a kókuszdióval a startpályára. Tegyük rá a kapcsolóra, amely most már lentmarad. Vegyük vissza az ajtónál hagyott tárgyakat, és a már kétszer megtett utat (a vízen át) sétáljuk végig harmadszorra is, de a középső szint jobb oldalán hagyott dugóhúzót vegyük fel! Ha visszaértünk az ajtóhoz, akkor menjünk tovább balra, és vegyük fel a banánt is útközben. (Na, most ez majom, vagy sárkány? - EPY)
Ha elérkeztünk a következő házba is, akkor tegyük le a pumpát és az úszógumit. Vegyük fel az itt lévő lámpaernyőt (SHADE), valamint az alatta rejtőző üveget (BOTTLE) is. A dugóhúzó segítségével kinyitottuk az üveget, és abból elő is került az útlevél harmadik darabja. (A kis sárkány biztos kiitta a tartalmát valamikor, és nem éppen józan állapotában beledugta az útlevelét! - EPY) A lámpaernyőt el is dobhatjuk, majd haladjunk tovább balra. Az út végén lelhetünk rá a útlevél utolsó darabjára. Most menjünk vissza az ajtón keresztül a skót határőrhöz, de vegyük fel a kókuszdiót is. A határőr átenged, de ezzel még nincs vége a megpróbáltatásoknak! Ugyanis a Dragonland-i határőrt is meg kell győzni arról, hogy mi át fogunk menni ezen a vasfüggönyön.
Vegyük fel a fűrészt! A kókuszdiót szétfűrészelve egy arany pénzérmét (GOLD COIN) tartunk a markunkban. A másik határőr nem elégszik meg az útlevéllel, hanem még vámot is kell fizetnünk. Hiába magyarázkodunk, hogy nincs nálunk semmi elvámolnivaló, akkor is le kell fizetnünk. (Le kell raknunk a határőr elé az érmét, de vigyázzunk, ha túl közel megyünk hozzá, nem tudjuk lerakni!)
Továbbmenve ugorjunk fel a hídra! A következő pályán régi ellenségünk, egy szörny próbálja hazatérésünket megakadályozni (6. kép). Ugráljuk át, de vigyázzunk a fejünk felett köröző madárra is! Ha itt is átjutottunk, akkor végre megláthatjuk otthonunkat, és a mellette már kidűlőfélben lévő táblát: "HOME, SWEET HOME" (Otthon, édes otthon. Fordította: EPY, az angol nyelv doktora! - EPY) Végre hazaértünk. De az örömbe egy kis üröm is vegyül, mert holnap reggel kezdődik a suli! Nem baj! Jövőre Puff a világ másik végére, Új-Zélandba megy nyaralni!
CONGRATULATIONS, YOU'VE SUCCESFULY GUIDED LITTLE PUFF SAFELY HOME!!! (Gratulálok, sikeresen és szerencsésen hazavezetted Puff-ot!!)

JOVI

Sérthetetlenség: POKE 62344,201
Nincsenek határőrök: POKE 52875,255; POKE 53145,0

Térkép 1, Térkép 2