Light Force

1986 - Faster Than Light

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (48k)

Íme egy Spectrumon igen népszerű játékstílus kissé szokatlan megvalósítása. Bár űrhajós-lövöldözős programból igen nagy a választék, ezek majdnem mind egy kaptafára készültek, csak kivitelezésben volt némi eltérés. Persze a LightForce sem forradalmasította a játékstílust, grafikai kidolgozásában viszont mindenképpen üdítő színfolt! Ha megnézzük a képeket, láthatjuk, hogy a program színes, ami amellett, hogy szép, a játszhatóságot is jelentősen feljavítja (nem fehér űrhajók repkednek fehér háttér előtt...). Ráadásul a Spectrum-ra készült színes játékok többségétől eltérően itt nincsenek attribútum-hibák! Ez még a később megjelenő játékoknál sem volt magától érthetődő! A hangokról sajnos ennyire jókat nem lehet elmondani, teljesen átlagos 48K-s "csipogást" hallhatunk játék közben. Már csak a grafika miatt is érdemes kipróbálni a játékot!
A játékmenetben sok újdonság nincs (ürhajónk szokatlannak nevezhető kinézetét nem számítom annak). Mi megyünk felfelé, az ellenség jön lefelé, és időnként lőnek egyet. Szomorú módon itt az ellenfelek céloznak is, tehát általában pontosan felénk lőnek. A "légtérben" meteorok, és ellenséges objektumok repkednek meghatározott pályán. A "meghatározott pályát" gyakorlatilag úgy kell érteni, hogy pl. a meteorok pontosan velünk szembe jönnek, de az ellenség között is van olyan, ami felénk veszi az irányt. A meteoroknak több típusa van: valamelyik szétlövéséhez elég egy találat, más fajtának több lövés kell, és van olyan is, amit nem tudunk megsemmisíteni.
A bolygók felett, illetve az űrbázisok felett elrepülve most is megsemmisítendő "felszíni" objektumok várják, hogy pusztulásukkal pontszámunkat gyarapítsák. Egy teljes csoport objektum megsemmisítéséért jutalom pontot kapunk, valamint a szint teljesítésekor a meghatározott számú irányítótorony megsemmisítéséért bonusz-pontot kapunk. A szint elején az információs panelon láthatjuk, hogy néznek ki az irányító-tornyok. Minimális könnyebbséget jelent, hogy a földi célpontoknak nem tudunk nekiütközni. Sajnos a program egy kicsit (nagyon) nehézre sikeredet. Az életeinket pillanatok alatt elfogyaszthatjuk. Ha ellenséggel ütközünk, vagy eltalálnak, azonnal elvész egy életünk. Ilyenkor a legutolsó ránk támadó köteléktől folytatódik a játék (tehát az örökélet önmagában még nem sokat ér...)
A kijelzők nem nevezhetők bonyolultnak: a játékképernyő felett, bal oldalon az életeink számát láthatjuk, jobb oldalt a pontszámunkat. A menüben a billentyűzet mellett választhatunk Kempston, Sinclair, Cursor botkormányt. Játék közben az 'U' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (ismételt megnyomásával folytathatjuk). A lelkesebb játékosok magas pontszám elérése esetén feliratkozhatnak a pontszámtáblára. Az ilyen játékoknál szokatlan módon alább egy térképet tanulmányozhatunk, hátha nyújt némi segítséget.

Térkép

Örökélet: POKE 40725,0