Liberator

1989 - PJ Soft

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

A Libarator nem nevezhető eredeti ötletnek: főhősünk -szokás szerint- egy szál magában indul neki, hogy megmentse a világot az ellenségtől... Egy valamiben mégis kiemelkedő produkció: ilyen ötletszegény és "egyszerű" játékot ritkán lát az ember! Talán a Green Beret-hez lehetne hasonlítani, de annál lényegesen egyszerűbb. Ezt persze nem a nehézségre értem, a játék nagyon nehéz, gyakorlatilag játszhatatlan...
Az első kihívást a programban ott kezdődik, hogy próbáljuk megállapítani, mit ábrázol a betöltő-képernyő. Ha ezen túl vagyunk, vagy betöltődött a játék, nyomjuk meg a Space billentyűt. Egy rendkívül egyszerű menü tárul a szemünk elé: az ENTER megnyomásával beállíthatjuk a billentyűzetet, vagy az azzal párhuzamos Cursor Interface-t, a SPACE megnyomásával indíthatjuk a játékot. A 0 gomb megnyomásával a tinta színét állíthatjuk be (csak hogy ne mondhassuk, hogy nem színes a játék...)
A játék indítása előtt még készüljünk fel lelkileg a rendkívül primitív játékmenetre! Főhősünkkel induljunk el előre, vagyis jobbra. Másfelé (balra) nem is tudunk menni, mivel hősünk számára elfogadhatatlan, hogy visszafelé haladjon (meneküljön?). A balra iránnyal csak megfordulni tudunk, de haladni csak előrefelé (jobbra) lehet. Emberként az ellenfél eliminálására géppisztolyt alkalmaz, amely végtelen számú lőszerrel van felszerelve. Ellenségből kétféle van: az első szinten, katonák, és kutyák támadnak ránk, a második szinten nem megállapítható, mik ellen küzdünk. Az ellenséges katonák szintén fegyverrel rendelkeznek (nem várt fordulat...). És időnként ránk lőnek. Ez ellen legugolással védekezhetünk, azonban ha ellenfelünknek van ideje legugolni és úgy lő ránk, szomorú véget ér egy életünk. A kutyák csak legugolva tudjuk lelőni. Az ellenfeleink elölről, és a hátunk mögül is támadnak, ráadásul rendkívül magas számban képviseltetik magukat, és sosem fogynak el! Ezért a "játék" abból áll hogy egyet lépünk előre, majd legugolva lövünk előre-hátra. Érdemes a lefele irányt nyomva tartani, így amint megállunk emberkénk legugol. Sajnos amikor legugolva meg akarunk fordulni, egy pillanatra fel kell állnunk, ilyenkor természetesen eltalálhat egy lövedék. Csak hogy változatosabb legyen a játék (?) ellenfeleink időnként felvehető tárgyakat hagynak maguk után, amit felvéve szerencsés esetben életet kapunk, vagy csak a pontszámunk gyarapszik.
A játékképernyő alatt jobb oldalon látható töltények életeink számát jelölik, a puskatuson látható szám a nehézségi szintet. Ezenkívül a pontszámunkat, és az eddigi rekordot láthatjuk. Ha belegondolunk, a játék nagyon "véres", ennyi hullát ilyen rövid idő alatt kevés játékban lehet produkálni.

Örökélet: POKE 51252,0