|
A soot-em-up játékok rajongóinak okozhat pár (azért nem túl sok...) "kellemes" percet a Mikro-Gen által 1983-ban kiadott Laserwarp. Természetesen a Földet támadó gonosz idegenekkel kell felvennünk a harcot most is. A megjelenés évéhez viszonyítva a program kivitelezése akár kellemesnek is mondható (amiről az akkori szaksajtóban dicsérően szóltak!), a játék viszont nagyon nehéz. A képekre tekintve talán egyértelmű, a feladatunk: Meg kell semmisíteni az ellenséges repülő "herkentyűket", miközben ők is lőnek ránk. A feladatot bonyolítja, hogy a két felső sarokból egy-egy rakétavető folyamatosan lövöldözi a rakétákat. Sajnos a rakétákat és az ellenség lövedékeit nem tudjuk megsemmisíteni, marad a kerülgetés. A játék összesen 9 nehézségi szintet tartalmaz. Az 1-8. szint egy kaptafára készült, viszont a sprite-ok minden szinten mások! (Hogy tudjuk, kit kell lőni, minden szint előtt megmutatja a gép a "szereplőket".)
A 9. szinten változik a "felállás": itt szembetalálkozunk az ellenséges flotta főparancsnokával. Eegy nagydarab űrhajóból szemléli az eseményeket, amit ráadásul egy pajzs is védelmez. Itt az INVASION FORCE-hoz hasonló mutatványt kell előadni. A készítők viszont tupíroztak a dolgon: A pajzson egyetlen rés mozog körbe-körbe, újat ütni nem tudunk, azon az egy résen kell többször is betalálnunk, hogy átüssük az űrhajó páncélzatát! Mindezek mellett további "gond", hogy a repkedő-lövöldöző űrhajókat hiába lőjük ki, helyettük azonnal új érkezik! Az egyes nehézségi szinteket megadott időn belül kell teljesíteni, a rendelkezésünkre álló időt a képernyő felső részében látható kék sáv jelzi. Ha elfogy az időnk, nagy dráma nem történik, de jelentős pontlevonásra készüljünk fel lelkileg.
A játéknak két változata van:
- LASERWRP - Az irányítás beállítása után kiválaszthatjuk, melyik szinttől szeretnénk kezdeni a küldetést. Ez a verzió egy kicsit lassabb, így jobban játszható! Az oldal alján közölt POKE-ok csak ehhez a változathoz jók!
- LASERWP2 - a menü másképp néz ki. A küldetést mindig elölről kell kezdenünk, a játék egy kicsit gyorsabb (nehezebb). A játék végeztével felhívást kapunk, hogy az elért pontszámunkat küldjük el a Mikro-Gen címére, így feliratkozhatunk egy közös pontszámtáblára. (Azért ma már ezt ne tegyük meg...) Persze a gép által generált - a pontszámunkhoz tartozó - kódot is el kellett küldeni (különben mindenki blöffölne...)
Irányítás:
- Választhatunk billentyűzetet, (S - balra, D - jobbra, ENTER). A billentyűzetet definiálhatjuk is.
- SINCLAIR vagy KEMPSTON illesztővel rendelkezők játszhatnak botkormánnyal is.
Örökélet: POKE 38025,0
Végtelen idő: POKE 35977,0
|