King's Valley

2009 - RetroWorks

ügyességi

Spectrum (128k)

 

 

Vick, a hírhedt angol kalandor Manchesterből, a Fáraók Völgyébe érkezik, hogy felkutassa és feltárja Tutanhamon fáraó piramisának titkos kamráit, és megtalálja a Misztikus Kincset. (Fent nevezett tevékenységet hívhatjuk akár sírrablásnak is...). A piramis kamrái azonban nem csak "Misztikus Kincseket" rejtenek, hanem néhány morcos múmiát is, akik egyáltalán nem nézik jó szemmel főhősünk ténykedését. Vick-nek fel kell kutatnia a piramis kamráját, megszerezni a híres kincset, majd élve távozni. A játékot azonos címen eredetileg 1985-ben a Konami adta ki MSX-re és PC-re. A Spectrum verzióra azonban 2009-ig, 24 évet kellett várni.

Feladatunk mindössze annyi, hogy felszedjük a teremben lévő összes kincset (különböző színű drágaköveket). Ha ez sikerül, a teremben megjelenik egy vagy két ajtó. Az ajtó ugyan még zárva van, de ha felugrunk a mellette lévő kapcsolóhoz, kinyitjuk, így már beléphetünk rajta. Megjegyzendő, a legtöbb kamrában két ajtó van: az egyik, amin beléptünk az előző kamrából, a másik a továbbhaladást biztosítja. Ha nem jegyeztük meg hol volt az ajtó, amin bejöttünk, könnyen az előző kamrába sétálhatunk vissza!
Főhősünk bármilyen magasból leeshet, így akadályt leginkább csak a teremben tébláboló múmiák jelentenek. Ők viszont valahogy mindig láb alatt vannak, ha találkozunk velük, egy életünk bánja! A múmiákat megpróbálhatjuk átugorni, de a termekben lévő kardokat is felhasználhatjuk ellenük. Főhősünk fegyverforgatásban kevésbé jeleskedik: a felvett kardot egyszerűen elhajítja. Ha eltalálunk vele egy múmiát, az rövid időre eltűnik, a kard pedig a földre esik, újra felvehetjük.
A forgóajtókon csak egy irányban tud hősünk átjutni: a világoskéktől a fehér oldal felé. A múmiák viszont egyáltalán nem tudnak átjutni a forgóajtókon, ez néha a segítségünkre lehet. Ezen kívül néhány újabb fal egy idő után, vagy ha áthaladunk egy ponton, leereszkedik.
Másik problémát a termek berendezése jelenti: néhány drágakő látszólag elérhetetlen helyen van. Ezen a problémán a piros csákányok segíthetnek, melyekkel előttünk a padlón, vagy a falba tudunk lyukat fúrni maximum két réteg mélységben. A kamrát nem tudjuk átrendezni, ezért néhány helyen nem lehet ásni: lépcsők aljánál, a forgóajtók felett és alatt, kardok és csákányok alatt. Sajnos a csákányok gyorsan kopnak, használat után eltűnnek, ha tovább akarunk fúrni, újabb csákányt kell szereznünk. Ha főhősünk kezében kard vagy csákány van, nem tud ugorni, ilyenkor csak a lépcsőkön juthatunk felfelé.
A piramisban összesen 15 kamra várja a kalandorokat. Ezek közül minden második két képernyő méretű, a többi egyetlen képernyőnyi. A 15. kamrából kilépve megmenekültünk, a gép gratulál, majd a jutalompontok felmarkolása után kezdődik elölről az egész. A játék egyébként elég nehéz, néhány kamra igencsak komoly fejtörő és a vadabb múmiák is igencsak megkeserítik életünket. A játék kezdetén öt életünk van, de ha elérünk 10 000 pontot, és minden további 20 000 pontonként jutalom életet kapunk.

Irányítás:
Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE), SINCLAIR INTERFACE II. botkormány illesztő.
A le-fel irányokkal a lépcsőkön tudunk közlekedni, a jobbra-balra iránybillentyűk egyidejű használatával.
H - játék szüneteltetése,
R - szint újraindítása egy életünk elvesztése árán (arra az esetre, ha beszorultunk valahova).

Térkép