Killer Ring

1987 - Reaktor

akció

Spectrum (128k)

 

Meglehetősen "érdekes" kivitelezésű, és - 1987-ben megkésettnek nevezhető - Galaxian klónnak gondolnánk a játékot. Aztán kiderül, hogy egy picivel azért többet tartogat a program, de túl sokra se számítsunk... Kerettörténet nincs, így azt sem tudjuk meg, miféle masinériát irányítunk, ami biztos: a forgó szerkezet körül valami gyűrű pörög (sajnos nem pajzs). Masinánk előre és hátra is lő, ami igen hasznos, tekintve, hogy hátulról is meglephetnek ellenfelek. Nem, csak jobbra-balra tudunk mozogni, a képernyő alsó kétharmadán szabadon ficánkolhatunk. A program mindössze hét támadó köteléket tartogat számunkra, ami kevésnek tűnik, a nehézségi szintet figyelembe véve viszont sok:
  1. Felülről leereszkedő, nagy zöld legyekre lövöldözhetünk. Egyetlen találattal lecsaphatjuk őket.
  2. Ugyanazok a legyek az ellenfeleink, de most szeretnek a képernyő alján többet időzni.
  3. Kétféle ellenségünk van: A képernyő tetején furcsa gömbök oldalaznak és lövöldöznek. Egy kötelék "ketyere" pedig szabadon száguldozik össze-vissza nagy sebességgel (akár a hátunk mögül is meglephetnek).A gömbök elég strapabírók több lövés kell nekik. Amíg a gömbök el nem fogynak, a "ketyerék" újratermelődnek. Eddig mindent zöldben láttunk, úgyhogy most miden kék...
  4. Ugyanaz, mint az előző. A "ketyerék" miatt a 3-4. kötelék a legnehezebb az egész játékban.
  5. A képernyő legfelső sorából zöld gömbök és a már ismert repkedő legyek lövöldöznek. A programozó menet közben megtudta, hogy a Spectrum egyszerre nem csak egy színt (plusz háttérszínt) tud megjeleníteni!
  6. Ugyanaz, mint az előző.
  7. Végső összecsapás a főgonosz ellen (ld. második kép)! Az óriás csészealj mellett csak két légy rontja a levegőt. A zöld lényt a csészealj piros alját és az őt védő pajzsot több lövéssel átütve tudjuk csak lelőni. A csészealj az első körben nem lő vissza, utána viszont már minden találatnál visszalő! A harcnak vége, ha lelőjük a zöld lényt, vagy mi veszítünk életet. Ez utóbbi esetben természetesen bukjuk a jutalom-pontot. Egészen fantasztikus módon a képernyőn egyszerre négy szín pompázik...

A hetedik hullám (a "végső küzdelem") után kezdődik elölről az egész, így végső soron csak a magasabb pontszámért harcolunk. A látvány nem csak a viszonylag nagy sprite-ok miatt "furcsa", hanem azért is, mert a minden találatnál kapott robbanás effektektől a képernyőn impozáns összevisszaság fog uralkodni. Mindez színtelenül, ami miatt néha azt sem látjuk, mikor lőnek ránk. A képernyőn lefelé haladó csík meg talán valami radar-effektet akar szimbolizálni(?)
A grafika mellett a hangok is abszolút középszerűek, a nyolcvanas évek elejének zörgő, zümmögő hangjait idézi. Csak a menüben hallható valami AY "sípolás", hogy rá lehessen írni a dobozra a 48k/128K jelölést. Mindezek ellenére azonban egészen játszható a program! A menüben kétféle nehézségi szint választható, sok különbséget nem lehet észrevenni.

Irányítás:
SINCLAIR, KEMPSTON, PROTEK botkormány illesztő, vagy
billentyűzet: 5 - balra, 8 - jobbra, 6 - le, 7 - fel, SPACE - tűz.
Q - kilépés a játékból, P - játék szüneteltetése.