Karnov

1988 - Electric Dreams

akció

Forrás:
Spectrum Világ 13. rész

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Karnov - az orosz tűznyelő - ismert pocakos figurája már korábban ismertté vált a játékokban most ismét elkápráztató mutatványokkal jelenik meg. Kockázatos feladat az, hogy megölje a gyáva Ryu sárkányt és Babylon elveszett kincseit visszaszerezze. Miután eldöntöttük, hogy 1 vagy, 2 játékos játszik-e, színpadias fények és villódzások közepette Karnov testes figurája megjelenik. Kalandja 9 szinten folytatódik, vízszintesen mozgó, keleties környezetben, homokkő oszlopok, egzotikus épületek, örvénylő folyók és bugyogó vulkánok között. Ennek a furcsa és ellenséges földnek a lakói az egész furcsáktól (repülő halak, struccokon lovagló csontvázak, stb.), az ismerősebbekig (dinoszauruszok, szentjánosbogarak, szablyát lóbáló arabok, stb.) terjednek. Mindegyikük veszélyezteti életünket. Visszafelé nem haladhatunk, így sokszor választanunk kell, hogy milyen útvonalon megyünk. Általában mindegymelyik irányba indulunk, a hosszabb úton általában több a megszerezgető extra. A pályákon megadott időn belül kell végigrohanni, de az idő csak az utolsó, kilencedik szinten fog komolyabb gondot okozni.
Karnov kezdeti fegyverzete extra tűzevő gyűjtésével növelhető a piros labdák felvételével (mindkét képen láthatunk ilyet). További jutalomtárgyak, azaz létrák, bumerángok, uszonyok és szárnyak is szerezhetők:

  • Csizmák: nagyobbat tudunk ugrani.
  • Bomba: a közelében lévő ellenfelek és lerombolható akadályok ellen is hatásos.
  • Létra: egy létrát állítunk, amin felmászva feljuthatunk magasabb helyekre. Ha lemászunk rajta, a 'le' iránnyal "összecsomagolhatjuk", és újra felvehetjük.
  • Bumeráng: nagyobb tűzerő. Ha sikerül elkapni, újra felhasználhatjuk.
  • Kereplő: a képernyőn lévő minden ellenséget elpusztít, kivéve a "főgonoszakat".
  • Szemüveg: használatával láthatjuk az elrejtett tárgyakat.
  • Úszómaszk: gyorsabban tudunk úszni. Ez az 5. szinten lesz hasznos.
  • Szárnyak: egy magaslatról leugorva repkedhetünk. A 8. szinten lesz szükség erre.
  • Pajzs: megvéd minket 5 sérüléstől.

Ezeket az Y megnyomásával aktívákhatjuk, miután kiválasztottuk a megfelelőt. 50 darab 'K' betű összegyűjtéséért jutaloméletet kapunk.
9 kimerítő szinten kell próbára tenni energiánkat, míg végül találkozunk a varázslóval. Itt-ott ragyogó grafikai megoldásokkal tűzdelt szép akciójáték.

Irányítás:
SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztő, billentyűzet (O, P, Q, A, M vagy SPACE). Az Ep verzióban bármelyik botkormány használható.
ENTER - játék szüneteltetése (Enterprie verzióban: HOLD)
CAPS SHIFT+SPACE játék megszakítása (Enterprie verzióban: STOP)

POKE 32972,0 - örökélet
POKE 37149,201 - sérthetetlenség
POKE 24952,2 - maximális tűzerő
POKE 24938,31, POKE 24949,15
- minden tárgy

Térkép