1988 - Code Masters Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Grand Prix Simulator-ral a Codemasters elindított egy olyan játékdömpinget, melynek színvonala erősen megkérdőjelezhető, ráadásul sok változatosságot nem hordoz magában. Ennek a játékdömpingnek mélypontja a Jet Bike Simulator, melyben ezúttal nem autóversenyen veszünk részt, hanem egy jet bike (pontosabban jet ski) nyergében hasíthatjuk a vizet 3 sporttársunk mellett. A versenyek persze nem nyílt vízen zajlanak, hanem szigetek, hajók és egyéb akadályok között. Mivel út nincs, a számozott ellenőrzőkapukon kell áthaladnunk - természetesen sorban - hogy érvényes legen a körünk. Új elem az ugrató, mellyel rögtön az első futamon találkozhatunk: erre megfelelő sebességgel felhajtva átugathatjuk a mögötte lévő akadályt.
Az, hogy most vízen versenyzünk, azt is jelenti, hogy járművünk sokkal nehezebben irányítható, mint egy autó, ráadásul a gép által irányított versenyzők nagyon profik (még szerencse, hogy az ütközések hatására járművünk nem sérül). A játék így nagyon nehéz, ezért a továbbjutás nem a megfelelő helyezés eléréséhez van kötve, hanem, hogy a kvalifikációs időn belül (QUALIFYING TIME) beérjünk a célba (helyezésünktől függetlenül). A jobb helyezés eléréséért csak pontszámunk gyarapítása érdekében küzdünk. A játékképernyő alatt az óra mellett a játékosok neveit (az egyes versenyzőket elég nehéz megkülönböztetni egymástól, a név melletti ikon ebben segít.), utolsó körük idejét láthatjuk, valamint a piros pöttyök körszámlálóként funkcionálnak (a teljesített kört zöld pont jelzi) Minden futam hossza változik, valamelyik csak egykörös. A kvalifikációs idő egyre szorosabb, a legügyesebbek a bajnokság mint az öt futamán rajthoz állhatnak.
A futam után kérhetünk visszajátszást.

A menüben a SPACE megnyomásával lépkedhetünk, az ENTER megnyomásával választhatjuk ki a funkciót.

  • Elindíthatjuk a játákot 1 vagy 2 játékossal (START 1/2 PLAYER(S)),
  • megadhatjuk a játékosok neveit (NEW PLAYER 1/2),
  • új pályákat tölthetnénk be (LOAD NEW COURSES), ha lenne... Az Enterprise változatban nem is látjuk ezt a pontot.
  • megnézhetjük a pontszámtáblát (VIEW HIGH SCORES),
  • távirati stílusban elolvashatjuk a használati utasítást (VIEW INSTRUCTIONS),
  • elolvashatjuk a programozók stáblistáját (VIEW CREDITS),
  • és, hogy egy értelmes funkció is szoruljon a menübe: beállíthatjuk a játékosok irányítását (CHANGE CONTROLS)

Az irányítás kiválasztásánál kétféle billentyűkiosztást választhatunk:
A - balra, S - jobbra, D - gyorsítás, vagy
N - balra, M - jobbra, ENTER - gyorsítás.
P - játék szüneteltetése, Q - kilépés a játékból.
Fék nincs...

Praktikusabb botkormányt választani: KEMP - Kempston, SIN 1/2 - Sinclair port 1/2, CURSOR.
Az Enterprise verzióban értelemszerűen EXT 1, EXT 2, vagy INT jelzi a botkormányokat.

A programnak két változata van: STANDARD és EXPERT változat: az expert nehezebb. Enterprise-on csak expert van, viszont ehelyett kapunk egy másik változatot is, melyben más pályákon versenyezhetünk.

Mindíg továbbjutunk (normal): POKE 27156,201
Mindíg továbbjutunk (extended): POKE 27199,201