Jaws: The Text Adventure 2013 - Einar Saukas kaland, szöveges |
Spectrum (48k) |
Bizonyára ezen honlapot olvasók többsége emlékszik az 1975-ben bemutatott Cápa című horrorfilmre, melyre a legtöbbünket - korunknál fogva - még nem engedtek be a moziba a szigorú jegypénztárosok... A történet egy Amity nevű szigetvárosban játszódik. A népszerű üdülőhely nyaranta több száz turistának biztosít szórakozást. Egy júniusi napon azonban borzalmas állapotban lévő emberi testrészeket sodor partra az óceán. Martin Brody, a helyi rendőrfőnök sejti, emberevő óriási fehér cápa garázdálkodik a környéken. Azonnal le szeretné zárni a strandokat, a polgármester viszont ellenzi a döntést, mivel, ez komoly anyagi veszteséget jelentene a város számára. Az ismétlődő cápatámadások után végül a rendőrfőnök kényszerül tengerre szállni egy biológus és egy veterán cápavadász oldalán, hogy megküzdjön a szörnyeteggel. A film vége nem okozhat sok meglepetést: sok hulla, egy darab döglött cápa.
Nos, aki esetleg a cápának "drukkolt" a filmben(???), annak itt a remek alkalom, hogy változtasson a film végkimenetelén: sok hulla, nulla darab döglött cápa. Ebben a meglehetősen morbid játékban ugyanis a cápát irányítva eleveníthetjük fel a film "gasztronómiai élményekben" gazdag jeleneteit! A játék morbid humorát jól példázza, hogy ha túl mohóak vagyunk, akár a földet elpusztító nukleáris háborút is kirobbanthatunk... A játék eredeti változatát Matt Round írta böngészőben játszható változatban, ebből készített Einar Saukas BASIC-ben írt(!) Spectrum-változatot. A kivitelezésre és a sebességre semmi panaszunk nem lehet, a játék minden helyszínét szépen kidolgozott, bár kicsi kép jeleníti meg. A játék célja nincs "túlkomplikálva": kezdetben üres bendőnket 100%-ig meg kell "töltenünk"...
Mozogni az alábbi parancsokkal tudunk:
A program kezelését segítő parancsok:
A további használható szavak:
ATTACK | CHIEF | HUNTER | SLEEP |
BOAT | DIVER | KILL | SON |
BOTTLE | DOG | LEG | SPIT |
BOY | DRUM | MEAT | VESSEL |
CABLE | EAT | MEN | WAIT |
CAGE | GET | SEAWEED | WOMAN |
Főhősünk adottságaiból kifolyólag az ATTACK az EAT és a GET igéket egynek kezeli a program.
Egy lehetséges megoldás:
A játék elején - teljesen váratlan módon - a tengerben lubickolunk és a költői szépségű naplementét csodálhatjuk (1. kép). Bár a tenger jellemzően nagy, csak keletre indulhatunk (E) - kifinomult érzékeink arra vezetnek. Egy bója mellett elúszva konstatálhatjuk, hogy a sziget közelében vagyunk. Mohóbbak megehetik az amúgy 0% tápértékkel bíró bóját (EAT BUOY), de célszerűbb inkább tovább úszni a sziget felé (E). Érzékeink nem hagytak cserben: a homokos part közelében egy nő fürdőzik, megvan az "előétel" (EAT WOMAN). A part mentén tovább úszva a strand felé (S, S), egy fürdőző kutyát és egy fiú akad az utunkba. A fiú elragadása után kitör a pánik, ezért előbb a kutyát érdemes "diszkréten" elfogadni (EAT DOG, EAT BOY).
Csak délre úszhatunk tovább (S) a sziget dél-nyugati csücske felé. Innen azonban keletre, nyugatra és visszafelé, északra is mehetünk. Innen nyugatra, a tengerfenékre merülve (W, D) egy plutóniummal teli hordót találunk, amit akár meg is ehetünk, de ennek "tápértéke" legalábbis "megkérdőjelezhető", úgyhogy inkább keletre ússzunk (E). Két férfi a mólóról egy láncra erősített húsdarabot lógat a vízbe csali gyanánt. A két fickót nem tudjuk elkapni, de a lánc nem tart vissza minket a húsdarab elfogyasztásától (EAT MEAT). A láncot tartó ember ekkora rántásra nem volt felkészülve, a vízbe esik! Ha megpróbáljuk elkapni (EAT MEN), sikerül idejében kimenekülnie a partra. Délre (S) viszont egy kis halászhajóval találkozunk, amit könnyűszerrel felboríthatunk (ATTACK VESSEL), az egyik halászt rögtön el is fogyasztjuk. A program egy hangulatos képpel illusztrálja az eseményeket... Csak vissza északra (N) mehetünk, majd keletre a kikötőhöz úszhatunk (E, E). A kikötő bejárata északra van (N). Itt egy jacht várja, hogy leamortizáljuk (ATTACK YACHT). Egy férfi és egy fiú is a vízbe esik, de csak az egyiket van időnk elfogyasztani (EAT MAN). Óh, és a leszakadt emberi testrészekre is fordítsunk figyelmet (EAT LEG). Hagyjuk el a kikötőt (S), és ússzunk nyugatra majd délre (W, S). Itt, a szigettől délre, a tengerfenékre lemerülve (D) egy vastag kábelt találunk. Kifinomult érzékeink elektromosságot "jeleznek". Ha mégis megpróbáljuk "megenni", a magasfeszültségtől felrobbanunk. Még "érdekesebb" a helyzet, ha korábban a radioaktív hulladékot is megettük: a nukleáris robbanás következményeként kitörő háború elpusztítja a világot... Lényeg a lényeg, hanyagoljuk a kábelt, inkább ússzunk tovább délre (S). A tengeren egy újabb hajóval találkozunk, ami csalit húz maga után. Duzzadó önbizalommal együk ezt is meg (EAT BAIT). A csali végén egy sárga hordó van, ami hozzáadódik a "tárgylistánkhoz". Ha a nyílt víz felé továbbhaladunk nyugat felé (W), a hajó követ minket (pontosabban a sárga hordót). (Ha nem nyeljük le a csalit, nem is tudunk nyugatra menni). Mozogni nem tudunk, de a rendőrfőnök húsnyesedéket szór a vízbe. Más választásunk nagyon nincs, együk meg a nyesedéket (EAT OFFAL), cserébe viszont újabb két sárga hordó adódik "tárgylistánkhoz" és út nyílik északra (N). A hajó továbbra is követ minket, most egy ketrecet eresztenek a vízbe, benne egy búvárral. Támadjuk meg a ketrecet (ATTACK CAGE), ami meg is sérül, a búvár viszont eltűnik. Lemerülve a tengerfenékre (D) hínárt találunk. Bár nem rajongunk a vegetáriánus kosztért, ha megesszük (EAT SEAWEED), megtaláljuk a rejtőzködő búvárt. Nyami (EAT DIVER)... A desszertet a süllyedő hajó fedélzetén fogjuk elfogyasztani (U, U). Először a cápavadász kerül terítékre (EAT HUNTER), a rendőrfőnökkel viszont nehezebb dolgunk van. Ha megpróbáljuk megenni (EAT CHIEF), egy gázpalackot nyom a szánkba. Ha megpróbálunk eliszkolni (D) a filmbeli végkifejlet játszódik le (a rendőrfőnök belelő a gázpalackba, és bumm), mást kell tehát kitalálnunk. Ha megint a rendőrfőnökre támadunk nem sikerül, mert a palack a szánkban van. A megoldás egyszerűbb, mint gondolnánk: köpjük ki (SPIT BOTTLE)! Így már tényleg a rendőrfőnök lesz az utolsó fogás (EAT CHIEF). A program gratulál, tele a gyomrunk! |
|