Jackson City

1990 - G.LL. Software S.A.

akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

A shot-em-up játékoknál megszokott "egyszerű", bár kicsit morbid történet szerint, most 2032-ben járunk, amikor is a túlnépesedett emberiség nagy része már kitelepült a világűrbe, a Föld körül keringő hatalmas, város-szerű űrállomásokra. A "főgonosz" szerepében most Banano Jackson, híres popzenész tetszeleg (???), aki némileg "különc" módját találta hatalmas vagyonának befektetésére: egy gyanús "ingatlanügylet" keretében felvásárolta a bolygó jelentős részét, ahol saját birodalmat épített ki. Az emberiség sajnos túl későn kapott észbe, és mire úgy döntöttek, hogy megregulázzák az - enyhén túlzó világhatalmi ambíciókkal megáldott - "popzenészt", már hatalmas hadi potenciált épített ki.

A készítőket (Diabolic Software) nem vezérelte az - 1990-re kissé lerágott csont ízét keltő - játékstílus megújítása, maradtak a "bejáratot receptnél". Felfelé haladva kell monoton lövöldöznünk, minimális változatosságot csak a felvehető extrák jelentik, melyeket színük és betüjelzésük alapján azonosíthatunk be.
A fehér kapszulák felvételével extra fegyverzetet aggathatunk repülőnkre:

  • R - fel-le repülő lövedék
  • T - egyenesen haladó lövedék,
  • S - szinusz alakban repülő lövedék (talán ez a leghasznosabb fegyver)
  • M - rakéta, mozgása követi repülőnk mozgását. Ez inkább hátrány, mint előny...
  • C - körülöttünk, rövid ideig, kör alakú pályán repülő lövedék.

Fekete kapszulák:

  • V - jutalom élet,
  • I - pár másodpercig tartó sérthetetlenség (a jobb alsó üzenetablakban visszaszámolja az időt a program).

Ha belelövünk a kapszulákba, változtathatjuk annak típusát felvétel előtt (kivéve a jutalom életet!) Egyszerre csak egyféle kiegészítő fegyverrendszerünk lehet, de ha másikat veszünk fel, darabszámra nem vész el a már meglévő (Az EXTRA feliratú mezőben láthatjuk muníciónkat). A FIRE TYPE mezőben az épp meglévő fegyverrendszerünk típusát olvashatjuk.
Még egy nehezítéssel kedveskedtek a programozók: Repülőnk üzemanyaga (FUEL LEVEL) fogyatkozik, ha időnként nem pótoljuk, üzemanyag híján lezuhanunk! Az üzemanyag pótlása úgy lehetséges, ha megsemmisítjük a képernyőn időnként áthaladó űrrepülőgépet, és felvesszük a hátrahagyott lebegő tartályt. Vigyázzunk: üzemanyagunk nagyon ki van "centizve": ha kihagyunk egy tartályt, valószínűleg nem jutunk el a következőig! Ha elveszítjük egy életünket, a felvett extra fegyverek elvesznek, de az üzemanyagunk maximális szintről indul újra.
A program készítői nem kímélték a játékosokat, a legsületlenebb kinézetű ellenfelek kergetnek minket, sőt lövöldöznek ránk, meglehetősen pontosan célozva. A fél percnél hosszabb ideig életben maradás kulcsa: folyamatosan mozogjunk. Az apróbb "egylövéses" ellenfelek mellett van néhány szívósabb darab, és a már említett nagyobbacska űrrepülőgép mellett az alsó képen látható nagydarab repülő is többször megkeseríti életünket. Miután elértünk utunk végcéljához, és megsemmisítettünk két ilyen repülőt, az alsó képen, a képernyő felső harmadában, középen látható pontba kell belelőnünk.

A játék akár még jó is lenne, ha nem lenne ilyen nehéz. A grafika változatos, szépnek mondható lenne, ha nem lenne monokróm, az attribútum grafikus mód miatt. Így azonban egy kicsit szemfárasztó... Hangok terén is egy kicsit gazdagabb hangzásvilághoz voltunk szokva 1990-ben.
Irányítás: a menüben billentyűzetet, vagy KEMPSTON illesztőt választhatunk. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk. (a spanyolul nem tudók itt hátrányban vannak: ARRIBA - fel, ABAJO - le, IZQUIERDA - balra, DERECHA - jobbra, DISPARO - lövés, MISILES - lövés az extra fegyverzettel, PAUSA - játék szüneteltetése, REINICIO - kilépés a menübe)
Botkormánnyal irányítva a játékot, rakétát a 'Z' megnyomásával tudunk lőni, '1' - játék szüneteltetése, '2' - kilépés.

Örökélet: POKE 34420,0
Nem fogy az üzemanyag: POKE 41882,201