Jackal

1987 - Konami Ltd.

akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

A Konami játéka nem kevés hasonlóságot mutat a Commmando-val, igaz a Konami fő profiljának megfelelően a Jackal coin-op játékként kezdte pályafutását, ezt követték a 8 bites verziók. A történet szerint egy felfegyverzett terepjáróval hatolunk be egy ellenséges területre, hogy kiszabadítsuk fogságba esett bajtársainkat. Az ötlet tehát nem túl eredeti, és a kivitelezés is átlagos...
Nehezítés a Commando-hoz képest, hogy a játéktér szélesebb, mint a képernyő: kb. két képernyőnyi. Egy térkép tehát nem árt, hogy kiszabadítsunk mindenkit. A foglyok a piros tetejű házakban (amiből kétféle is van) raboskodnak. Ha néhányszor belelövünk az épületbe, a foglyok kirohannak, és integetnek nekünk, akiket most már felvehetünk. Járművünkbe egyszerre 6 fogoly fér el (POWS), akiket a legközelebbi (H betűvel jelzett) helikopter leszállóhoz szállítva juttathatunk ki az ellenséges területről. A kék tetejű házakba belelőve járművünk tűzerejét fokozhatjuk. (Járművünk lőtávolsága ettől függetlenül eléggé rövid!) Vigyázzunk, hátrafelé nem scrollozódik a képernyő, csak addig tudunk hátrálni, amíg el nem érjük a képernyő alsó szélét. A program arcade jellegét erősíti, hogy a túszokat nem is kell kiszabadítanunk, elég csak eljutni a pálya végéig, csak a pontszámunk lesz kevesebb.
A bevetés területén az ellenség elég nagyszámban képviseli magát: A katonákat akár le is gázolhatjuk, az ellenséges járművekkel viszont nem szabad ütköznünk sem. A harckocsik értelemszerűen erősebb páncélzattal rendelkeznek, többször kell eltalálnunk ezeket. A hidakon áthaladva a tengeralattjárók lövéseit kell kerülgetnünk, és egy-két vadászgép is nehezíti életünket. A villogó aknák kikerülendők, de egy találattal felrobbanthatjuk őket. A legkellemetlenebb ellenfelek az őrtornyok, melyeket ugyan pár lövéssel szétlőhetünk, de ők is nagyon pontosan lőnek (bár csak 8 irányba tudnak célozni, de az időzítés tökéletes). Ne is próbáljunk meg átrobogni közöttük! A falakkal körbezárt területeken általában egy-két piros tetejű ház vár ránk. A falakat nem tudjuk szétlőni, de a piros kapukat igen. Ha az ellenség ténykedése következtében elveszítjük egy életünket, a köldetést a "baleset" helyéről folytathatjuk, de a járművünkben utazó foglyok "eltűnnek", így kevesebb jutalompontot kapunk a következő leszállópályánál.
A pálya végén ránk váró feladat már nem túl bonyolult: a megfelelő pozícióból (ahonnan az ágyuk nem tudnak eltalálni) többször a piros nyilak irányába kell lőni. Egy robbanás után máris fogadhatjuk a program gratulációját.

Irányítás:
A menüben választhatunk billentyűzetet, vagy SINCLAIR INTERFACE II, KEMPSTON, PLUS2 (???) botkormányillesztőt. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk, de a 'P' billentyűt nem tudjuk beállítani, mivel ez a játék szüneteltetésére szolgál.
A játékot akár két játékos is játszhatja, így az irányítást akár külön-külön eszközre is beállíthatjuk. Ennek azonban sok értelme nincs, mivel (sajnos) nem egyszerre játszik a két játékos, hanem felváltva.

Örökélet: POKE 43422,0

Térkép