Invasion of the Zombie Monsters

2010 - RELEVO Videogames

akció

Spectrum (128k)

Ned - aki nem mellesleg a Csúcskoponya Intézet Tudományos Klubjának elnökeke - és Linda egy romantikus holdfényes estével készültek megünnepelni, hogy negyedik alkalommal kapták meg a Tudományos Olimpia első díját. Egy, a derült égből érkezett villám azonban váratlan fordulatot hoz a romantikusnak indult estének: a megnyíló tér-idő kapun egy hatalmas démon és zombi serege özönlik át világunkba! A démon a világ leigázását rögtön azzal kezdi, hogy elrabolja Lindát, majd ezután a közeli város elpusztítására indul... Az emberiségre a bizonyosan pusztulás vár, hiszen fegyverrel nem lehet legyőzni a démont. Egy váratlan fordulat azonban új reményt ad: a Hold sugarai Holdenergiával (!?) látják el főhősünket, amivel új képességre tesz szert: legyőzheti a sötétség teremtményeit! Ned, az emberiség utolsó reményeként tehát zombi és démonvadászatra indul, hogy megmentse Lindát és az emberiséget!

A holdsugárból nyert energia, képessé teszi főhősünket arra, hogy holdfénysugarat lőjön ki az ujjából. A szörnyek ez ellen védtelenek, nincs tehát más dolgunk, "csak" elindulni jobbra, és lövöldözni a szörnyekre, mígnem megleljük és legyőzzük a démont - mindezt megadott időn belül. Utunk az erdőtől, a temetőn és a városon át vezet, öt szinten keresztül. Utunk során számtalan zombi állja utunkat: "sima" zombi, vérfarkas zombi, zombihüllő, zombinövény(!), zombi űrlény, zombi csáp... Ezeket egy-két lövéssel elpusztíthatjuk, visszakergetve őket az alvilágba.
A szörnyek és a lövések elől le is guggolhatunk. Ha mégis elkap egy szörny, lelőnek, karóba, vagy a semmibe zuhanunk, azonnal elvész egy életünk, ilyenkor a legutolsó útjelző tábla mellől folytathatjuk utunkat, ami mellett korábban már elhaladtunk.
Néhány zombi, amikor elpusztítjuk, sárga érméket hagy maga után. Ezekből 100 darabot összegyűjtve jutalom életet kapunk. Ritkább esetben a zombik energiakapszulákat ejtenek el. A földön heverő kapszulák folyamatosan átalakulnak, a kívánt (vagy éppen nem kívánt) hatást aszerint gyakorolják ránk, hogy mikor vesszük fel:

  • Zöld kör: növeli a holdfényenergiánkat (értsd: tűzerőnket),
  • Piros vonal: csökkenti a holdfényenergiánkat,
  • Sötétkék 'N': nukleáris robbantás, melytől a képernyőn lévő szörnyek elpusztulnak,
  • Lila 'D': a holdenergiánk a minimumra esik,
  • Kék óra: 20 másodperc extra időt kapunk.

Némi fejszámolás után megállapíthatjuk, hogy három kívánt hatást érhetünk el (zöld, sötétkék, kék) és kettő kerülendő van (piros, lila). Természetesen, ha nagyobb a holdfényenergiánk, a masszívabb szörnyeket kevesebb találattal is le tudjuk győzni. Amikor befejezünk egy szintet, a megmaradt időnk után másodpercenként egy érmét kapunk, célszerű tehát sietni. De még mielőtt be tudnánk fejezni egy szintet, némi kellemetlen közjáték vár ránk...
Minden szint végén (kivéve egyet) egy formatervezett "főgonosz" vár ránk, az utolsó szint végén maga a fődémon. Ezeket csak jó sok lövéssel pusztíthatjuk el, persze eközben ők vadul lövöldöznek. Ez a játék legnehezebb része és igazából túl sok időt is vesz el. A siker kulcsa, hogy (alaposan) kiismerjük ezen szörnyek mozgását. Az utolsó szinten a fődémon legyőzése után megmenekül Linda és persze az egész emberiség.

A játék egyértelműen a Ghost'n Goblins nyomdokain készült, a maga kategóriájában Spectrum-on az egyik legszebb. A téma ellenére a játék egyáltalán nem ijesztő, sokkal inkább egyfajta paródia. A játék folyamán átvezető képek mesélik el a történetet. Mindennek ellenére 48K-s gépben is egyszerre befér a memóriába, itt csak a 128K-s zenéről maradunk le.

Irányítás:
Billentyűzet: O - balra, P - jobbra, Q - ugrás, A - leguggolás, SPACE - tűz, H - játék szüneteltetése , C - játék folytatása. A billentyűzetkiosztás átdefiniálható.
A billentyűzet amortizálása helyett választhatunk KEMPSTON vagy SINCLAIR botkormány illesztőt.

Örökélet: POKE 34175,0

Térkép