International Speedway

1988 - Silverbird Software Ltd

motorverseny

Spectrum (48k)

Motorversenyen veszünk részt, azonban ezúttal nem aszfalton fogunk versenyezni, hanem salakon. A salakmotoros világbajnoki cím eléréséhez négy versenyt kell megnyerni: egy nemzeti kvalifikációs bajnokságot, a nemzeti bajnokságot, a kontinensbajnokságot és végül a világbajnokságot. Természetesen egyre erősebb ellenfelekkel.
Minden versenyen négy futamon indulunk, mindegyiken másik starthelyről. Egy versenyen öt versenyző indul, mivel azonban minden futamban 4 versenyző áll rajthoz, egy futamot kihagyunk. (Összesen 5 futamból áll a verseny.) A futamok három körből állnak és az első helyért három, a másodikért kettő, a harmadikért pedig egy pont jár. A bajnokságot akkor nyerjük meg, ha - az induló 5 versenyző közül - az öt futam után nekünk van a legtöbb pontunk. Azonos pontszám esetén sajnos nem nyerünk. A következő osztályba akkor léphetünk fel, ha megnyertük a versenyt.
A menüben tetszőleges irányítást állíthatunk be: Sinclair, Cursor, Kemspton botkormányt, vagy billentyűzetet választhatunk. A billentyűzet ízlés szerint átdefiniálható. A játék indítása után a program nemcsak a nevünket, de nemzetiségünket, és kontinensünket is megkérdezi. Az irányításhoz mindössze három funkcióra lesz szükségünk: jobbra-balra kormányzás és gáz. Amennyiben botkormánnyal játszunk, gázt adnia tűz megnyomásával tudunk. A verseny minden esetben ovális körpályáz zajlik, tehát túlzott változatosságot ne várjunk. Amennyiben a pálya szélére sodródunk, vagy egy versenyzőtársunknak ütközünk, lelassulunk. A játékképernyő alatt a pálya felülnézeti képét láthatjuk, rajta a négy versenyző pozíciójával. (Ez inkább érdekes, mintsem hasznos.). A jobb oldalon számolja a program a megtett köröket (LAP). Az ez alatt látható négyzet alakú kijelző sebességmérőként funkcionál (emellett láthatjuk kezünk sematikus rajzát, melynek állapotából szintén a sebességünkre következhetünk: amikor teljesen hátul van a kezünk akkor haladunk "maxigázzal".
Minden futam után megtekinthetjük a verseny pillanatnyi állását, és a következő futamban rajthoz állók listáját és startpozíciójukat.
Sajnos a kivitelezés - szerintem - nem hozza az 1988-ban elvárható színvonalat, különösen a hangokat, illetve a hangok hiányát vagyunk kénytelenek elmarasztalni. Az irányítás is túl "egyszerű", nem sok köze van - szerintem - a salakmotor izgalmához.