International 3D Tennis

1990 - Palace Software

sport

Spectrum (128k)

Enterprise

Technikailag egyedi, igen látványos, ugyanakkor szinte használhatatlan tenisz szimuláció... 1990-ben a Spectrum-játékok piacán már igencsak látványos újításokkal lehetett üzleti sikert elérni. Nos, a Palace pont erre vállalkozott, amikor - a marketing szöveg szerint - 9 hónapos fejlesztőmunkával elkészítette ezt a vektorgrafikus programot. A technikai kivitelezés teljes szabadságot biztosít a térben, ami tízféle választható kameranézetben nyilvánul meg. Igaz, a hardware-korlátok miatt ezen nézetek egy része teljesen használhatatlan, és a pálcikaemberek is inkább megmosolyogtatóak. A program lehetőséget ad egy mérkőzés lejátszására egy vagy két játékos módban, valamint egy bajnokság, vagy egy egész éved (bajnokságok sorozata) lejázszására is. Emellett aki végképp nem tud semmi értelmeset elérni a játékban, az a DEMO módban megnézheti a program által irányított játékosok mérkőzését egyfajta technikai bemutatóként.
A programot négy választható nehézségi szintben (AMATEUR, SEMI PRO, PRO, ACE) lehet játszani. Az egyes nehézségi szintek a program által adott irányítási segítségeket szabályozza:
  • AMATEUR: amikor pálcikaemberkénket a labda közelébe mozgatjuk, alul egy villogó sáv jelzi, a tűz megnyomásával elüthetjük a labdát. Célozni a botkormány megfelelő irányába döntésével tudunk. Ha nem nyomjuk semerre, az ellenfél térfelének közepére célzunk, ha balra-fel döntjük a botkormányt, a játékosunk nézőpontjából nézve, az ellenfél térfelének bal-felső sarkába célzunk.
  • SEMI PRO: ugyanaz mint az AMATEUR, de a tűz gomb nyomvatartásával állíthatjuk a szerva erősségét is (Supaserve).
  • PRO: nincs villogó sáv, de Supaserve van.
  • ACE: Pörgetés funkció. Miután elütöttük a labdát, újra megnyomhatjuk a tűz gombot, hogy a botkormány előre vagy hátra mozgatásával megpörgessük a labdát előre vagy hátra.

Minden nehézségi szinten a pálcikaemberke automatikusan is tesz pár lépést a labda felé vízszintesen, megkönnyítendő az irányítást. A gép által irányított játékos játékerejét 1-15-ös intervallumban állíthatjuk.
A mérkőzés vagy bajnokság, szezon elindításkor megadhatjuk a játékos(ok) nevét (NAME), nehézségi szintet (SKILL), mérkőzés hosszát (MATCHES). Egy szettes meccsen a szettet megnyerő játékos a mérkőzést is megnyeri. Három szettben az nyer, aki először nyer két szettet. Öt szettben az nyer, aki három szettet nyer. Bajnokságban is állítható a mérkőzés hossza, itt a REAL opció a valós, adott versenykiírásban megadott értéket állítja be (3 vagy 5 szett).
Mérkőzés lejátszása esetén beállíthatjuk, milyen pályán játszunk: szintetikus szőnyeg (CARPET), salakos (CLAY), füves (GRASS), kemény (CEMENT). A pálya típusa befolyásolja mennyire gyors a labda, mekkorát pattan, és mennyire fárasztja a játékos szemét képernyőn látható, a szörnyűbbnél szörnyűbb szinösszeállítás... Bajnokság vagy évad lejátszásánál a pálya típusát az adott bajnokság szabja meg.

Évadot választva egy teljes szezont játszhatunk le. A versenynaptárban az adott időszakban választható bajnokságok közül választhatunk. A díjazások a kiadó állítása szerint megfelelnek az 1990-es valóságnak. A díjazás egyúttal jelzi a bajnokság erősségét is, természetesen itt nem állítható az ellenfelek játékereje. Megjegyzendő, a drágább, rangosabb versenyekre csak magasabb nehézségi szintet beállítva nevezhetünk be. A bajnokság befejezte után (ez leggyakrabban a kiesésünket jelenti, ritkábban a döntő lejátszását...) a PROGRESS REPORT menüben statisztikákat láthatunk eredményünkről, valamint elmenthetjük / betölthetjük az éved állását (SAVE / LOAD TO TAPE).

Irányítás:
A programból külön 48K-s, 128K-s verzió van. Mindkét változat csak botkormánnyal irányítható, így a 128K-s változatban nem is lehet irányítást választani: adott az INTERFACE II. port 1, port 2. 48K-s változatban választhatunk INTERFACE II, KEMPTSON, CURSOR illesztők közül.
P - játék szüneteltetése / folytatása,
Q - kilépés a játékból (csak a játék szüneteltetése módban működik),
S - eredményjelző megtekintése (folytatás: tűz gomb).
Nézőpontok: E, I, A, D, F, G, H, J, C (alapértelmezés), B.