Indiana Jones and the Temple of Doom

1987 - US Gold

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

Az Indiana Jones trilógia középső darabjában Dr. Jones - viszontagságos módon - a Himalája hegyei között, egy a civilizációtól távol fekvő kis faluba vetődik. A szegénységben élő lakók a segítségüket kérik: gonosz erők ellopták a település szent tárgyát, a Sankara követ, s a közeli pankoti palotába vitték, a falu összes gyermekével együtt. Feladatunk, hogy a film eseményeit követve kiszabadítsuk a fogva tartott gyerekeket, és visszaszerezzük a Sankara követ.
A játék 4 nehézségi szintet tartalmaz, egy szint 3 jelenetből áll:

Az első jelenetben egy szikla párkányain közlekedve kell kiszabadítani 9 ketrecbe zárt gyereket, majd távozni kell a kijáraton. A sziklapárkányok között létrák és hidak segítségével tudunk közlekedni, fegyverünk az Indi-védjegynek számító ostor. Az ostor elsődleges felhasználása a minket üldöző delikvensek megregulázása. Ha megcsapjuk őket, egy rövid ideig elszédülnek, ha egy perem szélén vagy hídon álnak, lezuhannak a mélységbe. Az időnként megjelenő varázsló tűzlabdái elhárítására is használható a korbács, akárcsak a ketrecek kinyitására. Két szomszédos sziklaperem között is át tudunk lendülni a korbács segítségével! Nem sok vizet zavarnak az úton heverésző csörgőkígyók, általában könnyedén kikerülhetjük őket, vagy egy ostorcsapás most is megteszi hatását. A program folyamatosan jelzi, hány gyereket kell még kiszabadítanunk, ha megvan az összes hangjelzést hallunk, ilyenkor mehetünk a kijáratot jelképező kapuhoz.
Indi nem nagyon bírja a zuhanást, egészen apró esést még kibír két sziklaperem között, de ha nagyobbat zuhanunk, elkap egy ellenség, csörgőkígyóval találkozunk, elvész egy életünk. Minden nehézségi szinten egyre több ellenség üldöz. A második szinten denevérek csatlakoznak a minket üldöző csapathoz.

Ezután egy barlangi csillében következik némi rodeózás. Egy bonyolult sínrendszeren kell száguldozni, miközben egy másik csillével üldöznek minket. Ostorcsapkodásokkal elhessegethetjük üldözőinket. A legkevesebb értelmes dolog ebből a részből fog kisülni...

Az első három szinten ezután meg kell szereznünk egy-egy követ. A kő mindhárom esetben a terem közepén, egy halálfej felett található. A koponya előtt egy csapóajtóra kell ráállnunk, azonban ez rendszeres időközönként kinyílik egy rövid időre! A koponya előtt is találunk egy-egy árkot, melyeken csak az ostorral tudunk átlendülni, az első jelenetben már megismert módon. Miután megszereztük a követ, a koponya két oldalán kinyíló ajtókon távozhatunk a teremből.
A negyedik szinten már kifelé menekülünk: egy szakadék felett, egy nem túl stabil, vékony kötélhídon kell átkecmeregni, miközben két oldalról támadnak ránk.

A játék coin-op konverzió, ami meg is látszik a játékon: ezt a fajta grafikai kivitelezést bizony nem Spectrumra találták ki, az első jelenetben bizony nem mindig egyértelmű, mi is van a képernyőn...

Irányítás:
Billentyűzet (Q - fel, A - le, O - balra, P - jobbra, CAPS SHIFT - ostorcsapás)
A 'J' megnyomása után Sinclair vagy Kempston botkormányillesztőt választhatunk.
A játékot a tűz megnyomásával indíthatjuk.

Örökélet: POKE 33948,0

Térkép