Indiana Jones and the Temple of Doom 1987 - US Gold akció | Spectrum (48k) Enterprise |
Az Indiana Jones trilógia középső darabjában Dr. Jones - viszontagságos módon - a Himalája hegyei között, egy a civilizációtól távol fekvő kis faluba vetődik. A szegénységben élő lakók a segítségüket kérik: gonosz erők ellopták a település szent tárgyát, a Sankara követ, s a közeli pankoti palotába vitték, a falu összes gyermekével együtt. Feladatunk, hogy a film eseményeit követve kiszabadítsuk a fogva tartott gyerekeket, és visszaszerezzük a Sankara követ. Az első jelenetben egy szikla párkányain közlekedve kell kiszabadítani 9 ketrecbe zárt gyereket, majd távozni kell a kijáraton. A sziklapárkányok között létrák és hidak segítségével tudunk közlekedni, fegyverünk az Indi-védjegynek számító ostor. Az ostor elsődleges felhasználása a minket üldöző delikvensek megregulázása. Ha megcsapjuk őket, egy rövid ideig elszédülnek, ha egy perem szélén vagy hídon álnak, lezuhannak a mélységbe. Az időnként megjelenő varázsló tűzlabdái elhárítására is használható a korbács, akárcsak a ketrecek kinyitására. Két szomszédos sziklaperem között is át tudunk lendülni a korbács segítségével! Nem sok vizet zavarnak az úton heverésző csörgőkígyók, általában könnyedén kikerülhetjük őket, vagy egy ostorcsapás most is megteszi hatását. A program folyamatosan jelzi, hány gyereket kell még kiszabadítanunk, ha megvan az összes hangjelzést hallunk, ilyenkor mehetünk a kijáratot jelképező kapuhoz. Ezután egy barlangi csillében következik némi rodeózás. Egy bonyolult sínrendszeren kell száguldozni, miközben egy másik csillével üldöznek minket. Ostorcsapkodásokkal elhessegethetjük üldözőinket. A legkevesebb értelmes dolog ebből a részből fog kisülni... Az első három szinten ezután meg kell szereznünk egy-egy követ. A kő mindhárom esetben a terem közepén, egy halálfej felett található. A koponya előtt egy csapóajtóra kell ráállnunk, azonban ez rendszeres időközönként kinyílik egy rövid időre! A koponya előtt is találunk egy-egy árkot, melyeken csak az ostorral tudunk átlendülni, az első jelenetben már megismert módon. Miután megszereztük a követ, a koponya két oldalán kinyíló ajtókon távozhatunk a teremből. A játék coin-op konverzió, ami meg is látszik a játékon: ezt a fajta grafikai kivitelezést bizony nem Spectrumra találták ki, az első jelenetben bizony nem mindig egyértelmű, mi is van a képernyőn... Irányítás: Örökélet: POKE 33948,0 | |