1988 - Audiogenic Software Ltd

ügyességi

Spectrum (48k)

A falbontó játékok rajongóinak okozhat kellemes perceket ez a program: jó kivitelezésű, színvonalas Arkanoid klón. A játék teljesen "szabványos" darab: mi bontjuk a téglákat, eközben repkedő csészealjak próbálnak minket ebbéli tevékenységünkben akadályozni. A játék grafikáját elnézve mindenki kitalálhat magának az Arkanoid-hoz hasonló űrbéli kerettörténetet...
Egy falbontó játék "persze" kell, hogy valami "extrát" nyújtson elődeihez képest, nincs ez másképp ebben a programban sem. E téren a készítők igencsak kitettek magukért, hiszen lehetőségünk nyílik tetszésünk szerinti pályát tervezi magunknak! A megszerezhető felszerelésekben is történtek apróbb újítások: véletlenszerűen most is kapunk lehulló extrákat, melyekre jelen esetben most inkább a pénzérme a találó kifejezés. A képernyő jobb oldalán látható fehér ikonok jelölik a megszerezhető extrákat. Minden felszerelési tárgy megszerzésének költsége van: a legalsó 1, a legfelső 9 pénzérmébe kerül. Ha felveszünk egy pénzérmét, a legalsó ikon fekete színű lesz, ha még egy pénzérmét felveszünk a második lesz fekete, stb. Amennyiben az - érménk számai alapján - éppen aktuális felszerelést aktivizálni (megvásárolni) szeretnénk meg kell nyomnunk a "SELECT" billentyűt. Ilyenkor a kiválasztott felszerelési tárgy sárgára változik, pénzünk lenullázódik, de folytathatjuk tovább az érmegyűjtést. Természetesen a legügyesebb falbontók egyszerre több felszerelési tárggyal is rendelkezhetnek!
Ideje átnéznünk, milyen extrákat szerezhetünk meg (sorrendben alulról felfelé haladva):

  • Lelassítja a labdát. (Mint minden falbontó játékban itt is fokozatosan begyorsul a labda.) (Egyszer használatos darab)
  • A labda az ütőnkhöz érve nálunk marad, célzás után újra kilőhetjük (megmarad, amíg el nem veszítjük egy életünket).
  • A labda háromfelé "osztódik", három labdával játszhatunk. (Értelemszerűen csak addig, amíg le nem esnek. Ha az extra labdák esnek le, nem veszítünk életet, csak ha az utolsó labdát is elveszítjük.)
  • Ütőnk nagyobb méretű lesz (megmarad, amíg el nem veszítjük egy életünket).
  • A hangszóró alakú ikon funkciója sajnos rejtély maradt...
  • Lézerfegyver: egy találat egy tégla. A leghatékonyabb felszerelési tárgy. Használatával hamar végezhetünk a pályával... (Megmarad, amíg el nem veszítjük egy életünket).
  • Bomba: a repkedő csészealjak felrobbannak. (Egyszer használatos darab, sok értelme nincs)
  • Rakéta: elvileg a lézernél hatékonyabb fegyver: egy rakéta egy oszlop, de sajnos mindösszesen három rakétánk van.
  • "Ultimate" labda: ha ütközik valamivel nem változtat irányt (csak a pálya szélén vagy az ütőnkön) Így minden útjába eső dolgot eltöröl maga elől... (Megmarad, amíg el nem veszítjük egy életünket).

A pálya befejeztével fáradságosan összegyűjtött felszerelésünk sajnos elvész, akárcsak a fel nem használt pénzérméink, de a megmaradt érmékért jutalom-pontot kapunk.
A játék ezen kívül más érdekességgel is szolgál:
A labda indítása előtt a SELECT gombbal célozni is tudunk!
Nehezebb szinten a csészealjak lőnek is ránk! Ha a lövedék eltalál egy pillanatra lebénulunk.
A játék indítása után jelszóval kiválasztatjuk a kívánt nehézségi szintet. (Ha nem tudunk még jelszót, a SPACE megnyomásával az első szinttől indul a játék.

A következő jelszavakat használhatjuk: EGGS, CHIP, LEAD, TICK, CASE, FACE, USER.

A játékkal ízlésünknek megfelelő pályát is tudunk tervezni! Az utolsó (USER) jelszóval ilyen pályán játszhatunk. A tervezőbe a menü 3. pontjával juthatunk be.
A tervező módban a 81-90. (USER) képernyőket tervezhetjük meg. A képernyők között a 9, 0 megnyomásával tudunk lépkedni.
A SPACE megnyomásával válthatunk a tervező-nézet, és a segítség-képernyő között.
A kurzor mozgatása itt sajnos csak a kurzormozgató billentyűkkel lehetséges: 5 - balra, 6 - le, 7 - fel, 8 - jobbra.
A kurzor pozíciójába az ENTER megnyomásával tudunk téglát rakni. A Tégla színét a P és L megnyomásával váltogathatjuk. (A fekete szín egy felrajzolt tégla törlésére szolgál.)
A már felrakott tégladarabokat különleges "képességekkel" is felruházhatjuk: M - többször kell eltalálni a tégladarabot hogy eltűnjön, I - nem lebontható faldarab, R - lézersugár (többszöri találatra lehet áthatolni rajta), B, O, N, U, S - extra pontozásért lebontható faldarabok. Az I, M és R megnyomásával üres helyre is rakhatunk "láthatatlan téglákat"!
Az S megnyomásával elmenthetjük művünket, az L megnyomásával visszatölthetjük. A tervező módból az E megnyomásával léphetünk ki. Ekkor el kell indítanunk a játékot, majd az USER jelszó megadása után ki is próbálhatjuk remekművünket.
Mielőtt azonban ezt megtennénk, a segítség (HELP)-lapon a kurzormozgató billentyűkel még beállíthatunk pár paramétert:

FRAME - a paramétereket a kiválasztott képernyőre állíthatjuk be (81-90)
INITSPD - a labda kezdősebessége (4-16)
ACCEL - a labda gyorsulásának mértéke (0-8)
MAXSPD - a labda maximális sebessége (4-16)
TOKENS - a pályán kapható pénzérmék száma (0-99)
SPEEDUP - a labda gyorsulásának üteme (0-99)
ALIEN 1-8: a 8 típusú idegen űrhajóból hány lehet a képernyőn (összesen 6 űrhajót állíthatunk be tetszőleges kombinációban)
BOMBS - az idegenek egyszerre hány lövedéket szórhatnak ránk (0-9)
TO KILL - erre sajnos tippem sincs...

Irányítás:
Az irányítás történhet billentyűzetről, vagy Kemspton botkormányról. A billentyűzet átdefiniálható. Amennyiben botkormánnyal játszunk figyeljünk arra, hogy a tűz gomb mint SELECT billentyű működik, a klasszikus értelemben vett "tűz" a fel iránynak felel meg.
A játék a SPACE megnyomásával szüneteltethető, a CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával kiléphetünk a játékból.

Örökélet: POKE 54500,183