Hyperbowl

1986 - Mastertronic Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

 

A jövő legnépszerűbb sportját (???) próbálhatjuk ki ebben a futurisztikus játékban. Lehet, hogy egy évszázad múlva népszerű lesz, de most azért nem árt átfutni a szabályokon... Két űrható "labdázik" egy zárt területen (szerencsére csak 2 dimenzióban). Mint minden labdajátékot, ebben is pontszerzésre kell törekednünk, amit két módon tehetünk meg:

  • Egy pontot szerez, aki az ellenfél térfelén az alapvonalon túlra juttatja a labdát.
  • Két pontot szerez, aki az ellenfél térfelén, az alapvonal előtt lévő kapuba juttatja a labdát. (A kaput csak egy vonal jelöli, amint az a második képen is látszódik).

A labdát kétféle módon tudjuk mozgatni: vagy belelövünk, vagy nekimegyünk. Hatásosabb módszer egyébként, ha nagy sebességgel a labdának rohanunk! Megjegyzendő, nem mindegy, a labdát milyen szögben találjuk el, ennek megfelelően fog továbbpattanni! Test-test elleni közdelem nincs, a másik űrhajót nem tudjuk arrébb lökni, pláne szétlőni. Tűzerőnk nem végtelen, ha sokat lövünk, pár másodpercig töltődni kell a fegyverünknek. Pontszerzés után középkezdéssel folytatódik a játék. Egy forduló 9 pont megszerzéséig, vagy öt percig tart.
A játékteret sem az űrhajók, sem a labda nem tudják elhagyni, visszapattanunk róla. Lehet mandinerre játszani! A játéktér 3 x 7 zónára van felosztva, de ennek célja csak a tájékozódás megkönnyítése.
A jobb oldalon láthatjuk a játéktér áttekintő képét (hivatalos nevén mátrix scanner), melyen pontok jelölik a két űrhajó, és a labda helyzetét. Sokat segített volna a kezelhetőségen, ha a játék három szereplőit másképp jelölik a térképen! Ez alatt egy eredménykijelzőt látunk, ami mellett a nyilak azt jelzik, az adott űrhajó épp merre néz. A két alsó sávban pedig a két játékos sebességét láthatjuk, X és Y tengelyhez viszonyítva külön sávban. Időkijelzés sajnos nincs, csak az utolsó 10 másodpercben számol vissza a gép.

Irányítás:
A játékot egy, vagy két játékos is játszhatja egymás ellen. Az irányítást külön-külön beállíthatjuk a két játékosnak: KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR illesztő, vagy billentyűzet a választék. A billentyűzetet nem lehet definiálni:

  • 1. játékos: Q - gyorsítás, A - fék (azonnal megállunk), S - fordulás balra, D - fordulás jobbra, X - tűz
  • 2. játékos: I - gyorsítás, K - fék (azonnal megállunk), L - fordulás balra, ENTER - fordulás jobbra, SYMBOL SHIFT - tűz

Tipp: a menü idegesítően lassan rajzolódik ki, de ha megnyomjuk pl. az 1-est, azonnal megjelenik. A játékot a SPACE megnyomásával indíthatjuk. Ezután egy játékos módban nehézségi szintet kell választani (3 fokozatban), majd űrhajót választhatunk. Egy játékos módban bajnokságot játszhatunk, ilyenkor egymás után 5 fordulót kell megnyernünk egyre erősebb ellenféllel szemben.
Két játékos módban értelemszerűen csak űrhajót kell választanunk.

Szubjektív vélemény, hogy a játéknak van egy nagy hibája: a játéktér túl nagy, kevés gól esik. Ha fele ekkora lenne a játéktér sokkal pörgősebb és izgalmasabb lenne a játék.