Hunt the Wumpus 2013 - Fun Forge logikai |
Spectrum (48k) |
A szöveges kalandjátékok előzményének tekinthető Gregory Yob 1972-ben, készült Wumpus - más néven Hunt the Wumpus - című játéka. A mai szemmel már játéknak is alig tekinthető programban egy Wumpus nevű szörnyre kell vadásztunk. Minden szobából három ajtó nyílik, a program az egyes szobákat sorszámmal azonosítja. Miután a gép közli, hogy melyik szobában tartózkodunk, felteszi a kérdést: "Shoot or Move?" Válaszként az M vagy S karaktert kell megadni majd a szoba számát. Óvatosnak kell lennünk, mert ha a szörnnyel egy szobába kerülünk, felébred, ami ránk nézve elég káros következménnyel jár. A labirintus két termében gödör van, amibe beleesve veszítünk. Két termemben pedig óriás denevér rejtőzik, amely felkap és a labirintus véletlenszerűen kiválasztott szobájába dob le (lehet, hogy épp az egyik gödörbe). Ha valamelyik közeli (szomszédos) szobában veszélyt érzünk (a Wumpust, árkot vagy denevért), a gép közli velünk, de azt nem, hogy melyikben. Ha rájövünk, melyik szobában bujkál a Wumpus nyilat kell lőni az adott helységbe. Ha tévedünk, a nyílvessző visszapattanhat és minket találhat el... Az eredeti - kimeneti perifériaként nyomtatót feltételező, tehát mindenféle grafika nélküli - verziót az Enterprise tulajdonosok ki is próbálhatják Altair BASIC-ben futtatva. Spectrum sokáig "kimaradtak a jóból", van ugyan egy 2006-os - az eredeti változat alapján készült - BASIC változat, de ez hibás. 1980-ban viszont készült egy grafikus változat Texas Instruments TI99/4 gépre, ennek pontos mását írta meg Leszek Chmielewski Daniel 2013-ban.
Mivel a dodekaéder alakú labirintust finoman szólva is nehéz grafikusan ábrázolni, a legnagyobb eltérés az eredeti verziótól, hogy most egy önmagában zárt (ha kimegyünk az egyik oldalon, bejövünk a másik oldalon) 2D-s labirintusban keresgélünk. A labirintus minden termének négy kijárata van, emellett folyosók is "megbolondítják" a játékmenetet. A veszélyre figyelmeztető jelzések:
A denevérekre nincs figyelmeztetés, ezek véletlenszerűen kapnak fel, amikor belépünk a termükbe.
A labirintust véletlenszerűen generálja program, a beállított nehézségi szintnek megfelelően: az EASY MAZE-ben van a legtöbb terem és a legkevesebb folyosó, a PRO MAZE-ben van a legkevesebb terem és a legtöbb folyosó. Irányítás: |
|