Hungry Horace

1982 - Sinclair Research Ltd.

ügyességi

Spectrum (16k)

Enterprise

A Hungry Horace egy "egyszerű" Pac-Man-szerű játék. A PSION Software készítette, és a Sinclair Researc Ltd adta ki. 16K-s gépen is futott, ennek megfelelően nagy zenei és grafikai csodára ne számítsunk. Horace barátunk egy parkban "garázdálkodik", a parkőrök legnagyobb bosszúságára. Célunk egy parkban minden ehetőt dolgot felszedni (fellegelni), miközben a parkőrök üldöznek bennünket.
A park négy képernyőből áll, amik között egy-egy egyirányú átjárón tudunk közlekedni. Ahhoz, hogy továbbmenjünk az ajtón a következő szintre, nem kell az összes tárgyat felszednünk, így ha a park-őrök nagyon a nyomunkban vannak, "átmenekülhetünk" a következő képernyőre. Minden pályán láthatunk egy harangot, amit felszedve olyan hangzavart produkálunk, hogy az őrök egy rövid időre annyira megrémülnek, hogy szó-szerint égnek áll a hajuk. Ilyenkor ha hozzájuk érünk, még el is menekülnek. Örömük nem tart sokáig, mivel a parkőr rövid időn belül megjelenik a bejáraton. Ha nem érünk a parkőrhöz, egy rövid időn belül "magához" tér, és újra elkap, ha utolér. A parkőrök nem túl barátságos természetűek, ha a közelünkbe kerülnek (a labirintusban "ránk látnak", üldözni kezdenek, ilyenkor sűrű fordulókkal lehet lerázni. A harmadik pálya ebből a szempontból igen nehéz: nincs sok kerülőút. Segítség, hogy az 1. és 4. pályán van olyan pont, a falon, ahol át tudunk menni, és a képernyő egy másik pontján jelenünk meg (sajnos ez igaz a parkőrökre is!). A negyedik pályán nem is tudunk továbbhaladni, ha nem találjuk meg ezt a pontot. Persze nem kell megijedni, elég egyértelmű merre kell menni… A 2. pályán hasonló "turpisságot" követhetünk el, itt a pályából két ponton ki lehet menni, ilyenkor másik oldalon jelenünk meg. A pályán véletlenszerűen különböző ehető csemegék is feltűnnek, amik megkaparintásával pontszámunk növelésében jelentős előrelépést eszközölhetünk. A képernyőn nyomon követhetjük életeink számát (PASSES), pontszámunkat (SCORE), és az eddigi legmagasabb pontszámot (BEST).
A játék irányítása Spectrum-on csak billentyűzetről lehetséges (megjelenésekor még nem volt semmilyen Joystick-illesztő). A kiosztás: Q, Z, I, P. Enterprise-on az irányítás a beépített botkormánnyal történik. Az irányításban némi segítséget jelent, hogy nem kell folyamatosan nyomva tartanunk a kívánt iránybillentyűt, hűsünk addig szalad az adott irányba, amíg akadályba nem ütközik.

A játékban a következő POKE-ok alkalmazásával növelhetjük sikerélményünket:
Örökélet: POKE 26429,0
Sérthetetlenség: POKE 26290,42

Térkép