Hong Kong Phooey

1990 - Hi-Tec Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

Hong Kong Phooey hazánkban nem annyira ismerős, pedig egy William Hanna, Joseph Barbera nevével fémjelzett rajzfilmhősről van szó. A 16 epizódból álló sorozat 1974 szeptemberében mutatkozott be az ABC műsorán. A főhős egy rendőrségi portás, akinek minden vágya, hogy rendőr legyen. Hogy-hogy nem, időnként átalakul kutyává, aki ráadásul a Kung Fu mestere, így igazi szuperhősöz méltóan éli kettős életét: ha szükség van rá, átalakul, hogy elkapja a város bűnözőit. A játékban történetesen Baron von Bankjob névre hallgató nagystílű bűnözőt kell elkapnunk, aki megszökött a börtönből.
A történet egy gyárépületben zajlik, amely tele van a fent nevezett "úriember" pribékjeivel, de emellett is számos veszély leselkedik ránk. Feladatunk teljesítése érdekében csak el kell jutnunk a legfelső emeletről a pincébe, azonban ez nem lesz olyan egyszerű. A gyárépület kész labirintus, emellett számos zárt ajtó állja utunkat. Ezeket az ajtókat csak a hozzá való kapcsoló használatával tudjuk kinyitni, így gyakorlatilag az egész gyárépületet be kell járnunk! (A második képen egy ajtó mögött láthatunk egy ilyen kapcsolót.) Számos veszélyes akadály is leselkedik ránk:

  • szúrós karók a földön, vagy plafonon, amiben nem szabad beleesnünk / beleugornunk,
  • savas medencék: szintén át kell ugorni,
  • leomló platók (amelyek általában a szavas medencék felett vannak): amint rálépünk leomlik, azonnal tovább kell ugornunk róla!
  • Fentről lehulló hordók: közvetlenül a cél előtt fogják a nyakunkba hajigálni, ki kell őket kerülni (erre csak akkor van reális esélyünk, ha már tudjuk, hol kell rájuk számítani...)
  • A már említett bandatagokat egy jól irányzott rúgással, vagy ütéssel tehetjük ártalmatlanná.

A fenti kellemtelenségek hivatottak energiánkat csökkenteni, melynek állapotát a bal alsó sarokban látható zöld Kung Fu kézikönyv jelez. Ha teljesen eltűnik, energiánk fogytával végetér a játék! (Csak egy életünk van!) A fenti gátló tényezőkön kívül még a futószalagokat érdemes megemlíteni, melyeken csak ugorva tudunk a menetiránnyal ellentétes irányba haladni.
Szerencsére némi segítségünk is akad, melyek között a legfontosabb a konzervdoboz. Ezeket felvéve energiánk kezdeti értékre töltődik vissza. Itt-ott megtalálhatjuk rendőr kézikönyvünk lapkáit, melyek felvételével pontszámunkat gyarapíthatjuk. A tárgyak felvétele és a kapcsolók használata nagyon egyszerű: csak oda kell menni. Arra sem kell figyelni, nehogy véletlenül többször érintsük meg a kapcsolót. Kedvünkre megfontolhatjuk a következő teendőnket is, időlimit nincs! A gyár területén lépcsőkön közlekedhetünk az emeletek között, de néhol liftként funkcionáló platókkal is találhatunk, ezekkel le-fel tudunk haladni. Főhősünk a zuhanást is jól bírja, bármekkora magasságból leeshetünk, és esés vagy ugrás közben is tudjuk magunkat irányítani a levegőben.
Amint már kiderült, a játék közben verekednünk is kell. Sokféle mozgáskombináció azonban nincs:

  • jobbra-balra: séta,
  • tűz: ütés,
  • jobbra - balra + tűz: rúgás,
  • fel, jobbra-fel, balra-fel: felugorva rúgás. Nagy "tömegben" érdemes ezt használni, mert a többi támadási formával szemben, ezzel egyszerre több ellenségen is eszközölhetünk egy jó nagy maflást.
  • le - lehajolás (sok értelme nincs...)
  • tűz + fel, tűz + jobbra-fel, tűz+balra-fel: ugrás. Nem azonos a már ismert ugrási formával! Így nem rúgunk (támadásra nem alkalmas), viszont nagyobbat,magasabbat ugrunk, számos helyen csak így tudunk áthaladni!

Néhány bandatag kést hajigál felénk, ezeket egy jól irányzott ütéssel, vagy rúgással is elháríthatjuk! Egy tipp: a vékonyabb falakon át tudunk rúgni a túloldalra, így az ott sétáló ellenséget anélkül tudjuk ártalmatlanná tenni, hogy veszélyt jelentene ránk! Sajnos a tűz + jobbra/balra-fel kombinációt elég nehéz EGYSZERRE megnyomni (főleg botkormányon!), ezért javasolt inkább először a tűz gombot megnyomni, és miután ütünk egyet, utána ugorjunk! A tűz gombot akár nyomva is tarthatjuk ugorhatunk többet is egymás után.
Ha sikerül lejutnunk a pincébe, találkozhatunk Baron von Bankjob-bal, aki vagy kétszer akkora mint mi, és feltűnően nagy vasat tart a kezében... megijedni azonban nem kell, itt már nincs más dolgunk, csak hozzásétálva elkapjuk a szökevényt, és fogadjuk a program gratulációit.

A menü tömör és velős: billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE), vagy SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztőt választhatunk.
Bár a grafika monokróm, azért a program valamit visszaad a rajzfilm igen humoros jeleneteiből. A hangokkal viszont nem strapálták meg magunkat készítők, csak "minimál 48K-s pityegést" hallhatunk. A játék viszont nem is nehéz, némi gyakorlás után, a térkép használatával bárki könnyen teljesítheti a feladatot!

Végtelen energia: POKE 33128,0

Térkép