Hobgoblin 1991 - Atlantis Software Ltd. akció |
Spectrum (48k) |
Altoris távoli földjén egy piciny királyság a béke szigete. Körülötte azonban sűrű erdők, mocsarak terülnek el, ahol Hobgoblinok, szellemek és más mocsári lények élnek. Garath király egy mágikus erővel bíró arany gömb segítségével tartja távol a rossz szándékú betolakodókat. Egy napon azonban az arany gömböt ellopták és sötétség szállt a királyságra. A király megbízza egyetlen fiát, Zanock-ot, hogy szerezze vissza a gömböt. A küldetés nem ígérkezik veszélytelennek.
Hogy miért pont jobbra kell menetelnünk, míg el nem érünk egy várba, arról nem szól a történet. A lényeg, hogy mindenféle csúf teremtmény között kell magunknak utat törnünk. Sajnos a dolog nem lesz túl változatos. Ellenfeleinkre végtelen mennyiségben lövöldözhetünk, de a legtöbbjüknek több találat kell, hogy észhez térjen. Elvileg a megölt szörnyek által hátrahagyott villogó kincsesládák felvételével fegyverünk tűzerejét, a villogó nyilakkal fegyverünk lőtávolságát növelhetjük, gyakorlatilag ennek nem látszik sok hatása. 3 villogó halálfej felvételével viszont extra életet szerezhetünk. A játék nem oszlik nehézségi szintekre, egyetlen összefüggő pályán kell eljutnunk a célig, megadott időn belül. Bár a látvány szép, a játékmenet azonban kicsit egyszerűbb a kelleténél. Az összképet pedig tovább rontja a körülményes irányítás. Emberünk csak vízszintesen lő, lehajolni egyáltalán nem tud. Főhősünk korlátozott mozgáskultúráját a készítők a pályatervezésnél figyelembe is vették, hogy a lehető leghatékonyabban kergessék őrületbe a játékost. Ráadásul a kamera csak akkor mozog tovább, amikor már egészen a képernyő szélén vagyunk, ilyenkor persze valami masszívabb ellenséget kirak a gép az orrunk elé. A meghátrálás nem opció, a kamera visszafelé nem mozog. Irányítás: Örökélet: POKE 36714,0 |
|