Hellfire

1985 - Melbourne House

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (48k)

Enterprise

A játék címe arra a környezetre utal, amiben a program játszódik. A program három egymástól jól elválasztható pályát tartalmaz. Feladat, a játékossal folyamatosan előrehaladni a három pályán, s minél több pontszámot szerezni. Betöltés után demo-t mutat a számítógép, ha egy ideig nem nyúlunk a billentyűzethez.
Ha megnyomunk egy billentyűt, megjelenik a vezérlési menü:
1/2/3/4 sorban a billentyűzet / Kempston / Sinclair / Játék indítása funkciókat hívhatjuk meg. Ha a billentyűzetet választjuk, a billentyű kiosztás a következő:

Az első pályán egy dombos tájat látunk, a feladat a játékossal folyamatosan felugrálni az egyik dombról a másikra, egészen a jobboldalt fent látható kis házikóig. A művelet végrehajtása nem könnyű, mivel igen pontos pozícionálást igényel az elugrás, hogy elérjük a következő dombot, máskülönben lezuhanunk, és egy életünk elvész. A játék 5 élettel indul. Csak a vízszintes vastagabb fekete felületeken tudunk mozogni. A dombon való felugrálást akadályozza egy folyamatosan legördülő kis golyó is, mely szintén életveszteséget okaz. Ezeket át lehet ugrálni. Ha elértük a kis házikót, a teljesítés idejétől függően bonus pontszámot kapunk, és belépünk az oszlopcsarnokba, ahol különös dolgok várnak ránk!
Az alsó szinten egy figura mozog balról jobbra, ezzel nem szabad találkozni, mert oda egy élet. Ha a baloldalt alul látható gumipadlóra ráugrunk, felugorhatunk az első szintre. Ha az első szintről ugrunk le erre a padlóra, akkor már a másodikat érhetjük el, és így a harmadikat is. Ez még nem is lenne probléma, csak nekünk a harmadik szinten jobb oldalon látható ajtón kell távozni, s ez nem könnyű. Minden szinten egymás mellett három oszlop látható. Ha megközelítünk balról egy oszlopot, korántsem biztos, hogy az oszlop jobb oldalán fogunk megjelenni, hanem valamely másik oszlop mellett. A gépben szét lett osztva, hogy melyik oszloptól hova kerülünk s átvitt értelemben a lóugrás szabályaihoz hasonlóan meg kell találni a helyes utat a kijárathoz. Ha sok időt vesztünk folyamatosan belépnek a zavaró figurák a többi szintre is. Megfelelő idő teljesítése esetén bonus pontszám jár.
Ha kilépünk az ajtón, a labirintusban találjuk magunkat. Itt buzogányokat kapunk, összesen 4 darabot, s ezzel kell gazdálkodnunk. A cél a labirintusban a pokol tornácának elérése, ez viszont nem könnyű. A labirintus egyes mezőiben (egy képernyő) az utat akadályozó figurák mozognak. Ha egy ilyen figurának ütközünk, oda egy élet. Ha a buzogányunk elfogy, de még életünk van, nincs értelme a labirintusban tovább próbálkozni, a gép újra az első pályára tesz ki minket, ahol már egy dárdákat dobáló nő is gátolja a dombon való felugrálást. Leguggolva megvédhetjük magunkat a dárda elől. Ha tovább jutunk, már a második pálya teljesítésének elején két figura fogja a csarnokbeli ténykedésünket akadályozni, hogy ismét bejuthassunk a labirintusba. Igen nehéz játék, sajnos a zenét megspórolták.

Örökélet: POKE 29137,0