HeliChopper

1985 - Firebird

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program 2.

Spectrum (48k)

Jó grafikájú, kétdimenziós ügyességi akciójáték. Célunk az emberek átjuttatása a képernyő egyik oldaláról a másikra, miközben ellenségek akadályozzák mozgásunkat. Betöltés után megjelenik a pontszámtábla, majd a menü:

I - angol nyelvű tájékoztató
G - játék kezdete
J - Kempston joystick kiválasztása
K - billentyűzet
S - sebesség beállítása (1=lassú; 5=gyors)
C - billentyűk átdefiniálása
A megfelelő opciók beállítása után a játékot G-vel indíthatjuk el.

Az első pályán könnyű dolgunk van, alig akadályoznak ellenségeink Feladatunk a jobb alsó sarokban lévő plató mellé történő leszállás, majd a helikoptert a plató felé kell nyomnunk. A plató erre eltűnik, az ott várakozó ember beszáll a gépbe. Őt át kell juttatnunk a bal oldalon látható bármelyik szintre. Emberünk viszont csak akkor fog kiszállni, ha a felette lévő szint fehér színű lesz. Ezt tehát meg kell várnunk. Ekkor ismét megjelenik egy ember a plató másik oldalán, vele ugyanezt kell tennünk. A bal alsó sarokban láthatjuk, hogy az adott szinten hány embert kell átjuttatnunk a képernyőn.
A pálya teljesítése időre megy, az időt a képernyő jobb alsó sarkában láthatjuk. A bal oldali sarokban jelenik meg az átszállítandó emberek száma. Az életünkre törő ellenségeket le kell bombázni. A bombák szokásukhoz híven csak lefelé tudnak esni, tehát mi is csak lefele tudunk lőni. Minden kilőtt tárgyért a színének megfelelő pontot kapunk. A kékért 10-et, a pirosért 20-at, a liláért 30-at, a zöldért 40-et, a világoskékért 50-et, a sárgáért 60-at, a fehérért 70-et, a villogóért pedig 200-at kapunk. Amúgy nem érdemes sokat lövöldözni össze-vissza, mert az idő nagyon szoros! A legelképesztőbb repkedő ketyerék az ellenfeleink, amik először csak alulról, később minden irányból támadnak ránk. A kacsával különösen vigyázzunk, mert követ minket, nehogy beszorítson valahova. A játék kezdetén négy életünk van, de minden negyedik pálya teljesítéséért kapunk egy ajándék életet. Ennek ellenére a játék elég nehéz. Összesen 23 pálya van, és mindegyik nehezebb az előzőnél. Ha ellenséggel ütközünk, oda egy életünk, a bal oldalon pedíg eltűnnek az eddig átszállított emberek, de ez ne ijesszen meg senkit, a gép megjegyzi, hogy hány embert juttatunk át eddig.
Játékból bármikor kiléphetünk a CAPS SHIFT + SPACE segítségével. A programfutás megszakítása is lehetséges a CAPS SHIFT + 1-gyel, ill. újraindítható a CAPS SHIFT-tel.
A játékban elrejtettek néhány csalási lehetőséget. Ezek aktíválásához először meg kell nyomnunk a 3, 7, 9, 0 billentyűket egyszerre, minek a hatására kékre vált a képernyő. Most be kell írnunk a kívánt kódot:

Örökélet: POKE 40623,0
Nem fogy az idő: POKE 40114,0
Elég egy embert átjuttatni: POKE 41738,0