Harrier Attack!

1983 - Durell Software Ltd.

akció

Spectrum (16k)

A Brit Haditengerészet büszkeségével, a függőleges fel- és leszállásra képes Harrier vadászrepülőgéppel indulunk bevetésre. Célunk, az ellenséges partok közelében állomásozó anyahajónk fedélzetéről indulva (jobbra repülve) elérni a célterületnek számító várost, és megbombázni azt. (A programban persze "csak" a lehető legnagyobb pontszám elérése a cél, de ezt akkor érhetjük el, ha a bombákat a városra tartalékoljuk, ráadásul ott elég nehéz célt téveszteni.) Mindezek után épségben el kell érni a sziget túloldalán ránk váró anyahajót, és leszállni a fedélzetére. Repülőgépünk rakétákkal és bombákkal egyaránt fel van szerelve, a rakétát légi és földi (vízi) célpontok ellen is bevethetjük.
Már a tenger felett gyorsnaszád indít ránk rakétát, majd a partot elérve a légvédelem fog - muníciót nem kímélve - durrogtatni felénk. Természetesen az ellenséges légierő is megpróbál minket megállítani. Az őrnaszádról és repülőgépről ránk kilőtt rakétákat ki kell kerülnünk, vagy egy jól irányzott rakétatalálattal is megsemmisíthetjük. A legtöbb gondot a szemből érkező piros vadászgépek, illetve rakétáik kikerülése fogja okozni (érdemes kivárni, amíg szemből kilövi ránk a rakétát, ilyenkor süllyedéssel kerüljük ki).
A légvédelem a sziget egész területén ténykedik, de legsűrűbben természetesen a város közelében vannak lövegek telepítve. Ha a légvédelmi lövedékek éppen a repülőnk pozíciójában robbannak, lezuhanunk. A képernyő tetején viszonylag biztonságban vagyunk a lövedékektől, de a város felett, ahol a bombázás miatt érdemes lejjebb ereszkednünk és lassítanunk, van okunk az aggodalomra (hasonlóan a valósághoz, teljesen lutri, mikor találnak el.)! Bombát bevethetünk a légvédelmi tüzérség ellen is, de pontcélok ellen nehéz találatot elérni, míg város felett csak szórnunk kell a bombát. Visszatérve az anyahajónkhoz lassítsunk minimális sebességre, repülőgépünk a megadott távolságban megáll, ilyenkor nekünk kell a gépet először előre mozgatnunk, majd leereszkedni a fedélzetre. (Figyelem! Ha rögtön a felszálláskor megbombázzuk a saját hajónkat, nem lesz hová visszatérni!) A látási viszonyokat nehezítik a felhőt, melyek eltakarják a mi, vagy az ellenség repülőgépét.
A küldetés teljesítése, vagy gépünk megsemmisülése után (egy életünk van!) feliratkozhatunk a pontszámtáblára. Pontot minden egyes elért találat után kapunk a nehézségi szint szorzójával (minden, a városra szórt bomba, találatnak számít!)
Repülőgépünk fegyverzete véges, így nem lövöldözhetünk kedvünkre. A játékképernyő alatt követhetjük sebességünket (SPEED), üzemanyagunkat (FUEL), rakéta- (ROCKETS) és bombakészletünket (BOMBS).
A játékot a kívánt nehézségi szint kiválasztásával (1-5) indíthatjuk. Az egyes nehézségi szintek a sziget hosszában különböznek: az 5. szinten a sziget kétszer hosszabb, mint az első szinten, sebességünket ennek megfelelően kell megválasztanunk (az üzemanyagunk éppen elég lesz az 5. szinten).

Irányítás: a játék sajnos csak billentyűzettel játszható (vagy CURSOR botkormányillesztővel):

6 - le,
7 - fel,
5 - lassít,
8 - gyorsít,
9 - bombavetés,
0 - rakéta,
SPACE - katapultálás (értelmét megkérdőjelezi, hogy minden találattól gépünk azonnal megsemmisül, sértetlen gépből meg minek kiugrani? Ha az 5. szinten elfogy az üzemanyagunk, akkor viszont használhatjuk)

A játék fut 16K-s gépeken is, ehhez viszonyítva meglepően jó, a játék izgalmas, bár nagyon nehéz. A később megjelent hasonló stílusú játékoktól persze kivitelezésben elmarad (a grafika gyakorlatilag karakteres), ettől függetlenül érdemes kipróbálni!

Térkép