Hard Drivin'

1989 - Domark

autóverseny

Spectrum (128k)

Enterprise

Na ez egy érdekes játék! A Hard Drivin' inkább a hajdani 286-os PC tulajdonosoknak lehet közismert. Egy autóversenyről van szó, amelyet a korát messze megelőző vektorgrafika (nem átlátszó tereptárgyakkal!) jellemzi. Egy hatalmas területet autókázhatunk be kedvünk szerint. A pályán civilek is közlekednek: személyautók, de kamionokkal is találkozhatunk. Ha úgy tartja kedvünk, hajthatunk a ügyességi pálya felé is, ahol ugratókkal, és 360 fokos fordulókkal találkozhatunk. Hála a Z80 processzor sebességének az átirat megközelíti a PC-s változat lehetőségeit (Csak itt belefért 48k-ba!). Így például ha összetörtük a kocsinkat, külső kameranézetből visszanézhetjük az eseményeket. Ez így leírva túlságosan szép, de sajnos most jön a feketeleves! A program túlságosan hasonlít a PC-s változathoz, sajnos abban is, hogy TELJESSÉGGEL IRÁNYÍTHATATLAN!!! A gyorsítás-lassítás hatására a motor fordulatszáma le-föl kúszik, de ez nincs közvetlen hatással a sebesség változására, Felnyomjuk "csutkára" a fordulatszámot, 2 másodperc alatt, aztán el is engedhetjük a gázt. A kanyarodás még rosszabb: a kormány nem kerül vissza középre, ha elengedjük a kanyarodás gombot, hanem úgy marad (a műszerfalon felül középen van egy sáv, benne egy csík, ami jelzi, hogy áll a kormány), A SPACE gomb megnyomásával vissza kell tekernünk a kormányt középső állásba, hogy egyenesen haladjunk tovább! Olyan embert még nem láttam, aki ebben a programban tudott volna egyenesen haladni, vagy akár egy kanyart bevenni... Ezt a programot inkább egy DEMO programnak kell felfogni, mivel hasonló technikai megoldást felvonultató játékot nem sokat lehet látni Spectrum-on, játszani úgysem tudunk vele.
Miután így kisiránkoztam magam elmondom, hogy a betöltés után kiválaszthatjuk az irányítást, utána pedig, hogy jobb, vagy baloldali közlekedés legyen a szabályos (innen is látszik, hogy a programozók mindenre figyeltek, "csak" az irányításra nem...). A játék indulása előtt még megnézhetünk egy térképet a pályáról, majd kiválaszthatjuk az autómata / manuális váltót. A gyorsítás billentyű hatására indul a program.
Indulhat a verseny! Rajtkor az ellenfelek "elhúznak mint a vadliba", többet nem is fogjuk látni őket... Ráadásul a pályát időre kellene teljesíteni. Vigyázzunk, ne menjünk neki semminek, mert a kocsi törik! Ha lemegyünk a pályáról, és ha nem sikerül 10 másodperc alatt visszajutnunk (nem mindíg fog, vagy ha igen nem az úton hosszában, hanem keresztben érintjük azt...), a program visszarak, csak egy kicsivel hátrább. A start után pár száz méterre egy elágazáshoz érkezünk. Balra haladva a gyorsasági pályát kell teljesítenünk, jobbra kanyarodva a technikai pályára hajtunk, ahol nyaktörő kaszkadőr mutatványokat kell végeznünk. A hídon átugratáshoz 60 MPH-s sebesség javasolt, a hurkon áthaladva legalább 60 MPH-val kell áthaladnunk.

Irányítás:
A billentyűzetet választva a következő a billentyűzetkiosztás:
Q - gyorsítás, A - fék,
O - balra, P - jobbra,
W - sebességváltás fel, S - sebességváltás le (csak manuális váltót választva)
Botkormányt választva a sebességváltás a tűz+le/fel kombinációkkal lehetséges.

Érthetetlen, hogy egy ilyen jó ötletet, hogyan lehetett elcsapni, ezzel a használhatatlan irányítással, pedig remek program lehetne a Hard Drivin'!