Gulpman 1982 - Campbell Systems ügyességi | Spectrum (16k) Enterprise |
A legelső Spectrum játékok közé tartozik, így természetesen 16K-s gépeken is futtatható. Valószínűleg inkább korai megjelenésének köszönhette sikerét mintsem a színvonalas programozói teljesítménynek... (A játék részben BASIC-ben íródott, ZX81-re is elkészült). Célunk, hogy egy labirintusban összegyűjtsük (megegyük) az összes élelmet (almát). Első ránézésre egy PACMAN klónra gondolunk (másodikra is), ami nagyjából fedi is a valóságot. Egy különbség azért van: ha a négy minket üldöző mogorva alak (akik célirányosan minket próbálnak követni!) bekerít minket, lézerfegyverünk használatával nyerhetünk egérutat! Ez a fegyver igen különleges, hisz nem csak egy irányba tudunk vele lőni, hanem akár négy irányba is (amerre tud terjedni a lézersugár)! A szörnyektől sajnos nem szabadulunk meg, csak visszakerülnek kiindulási pozíciójukba (tehát, ha a játéktér valamelyik sarkában állunk - az egyik szörny start pozíciójában - gondoljuk meg a fegyver használatát...) Sajnos fegyverünk csak korlátozott lövésre (kezdetben 20) elegendő energiát tartalmaz. Minden szint végén viszont +10 lövésre elegendő energiát kapunk! Bár a játék összesen 15 labirintust tartalmaz, melyek közül a játék indítása előtt ki tudjuk választani a nekünk tetszőt, a játék sajnos - végig ugyanabban a labirintusban zajlik.
A játékot billentyűzettel ('7' - fel, '6' - le, '5' - balra, '8' -jobbra, '9' - tűz), vagy KEMPSTON botkormánnyal irányíthatjuk. Az 'X' megnyomásával megszakíthatjuk a játékot (vagy a demót). Örökélet: POKE 27306,0 | |