Gulpman

1982 - Campbell Systems

ügyességi

Spectrum (16k)

Enterprise

A legelső Spectrum játékok közé tartozik, így természetesen 16K-s gépeken is futtatható. Valószínűleg inkább korai megjelenésének köszönhette sikerét mintsem a színvonalas programozói teljesítménynek... (A játék részben BASIC-ben íródott, ZX81-re is elkészült). Célunk, hogy egy labirintusban összegyűjtsük (megegyük) az összes élelmet (almát). Első ránézésre egy PACMAN klónra gondolunk (másodikra is), ami nagyjából fedi is a valóságot. Egy különbség azért van: ha a négy minket üldöző mogorva alak (akik célirányosan minket próbálnak követni!) bekerít minket, lézerfegyverünk használatával nyerhetünk egérutat! Ez a fegyver igen különleges, hisz nem csak egy irányba tudunk vele lőni, hanem akár négy irányba is (amerre tud terjedni a lézersugár)! A szörnyektől sajnos nem szabadulunk meg, csak visszakerülnek kiindulási pozíciójukba (tehát, ha a játéktér valamelyik sarkában állunk - az egyik szörny start pozíciójában - gondoljuk meg a fegyver használatát...) Sajnos fegyverünk csak korlátozott lövésre (kezdetben 20) elegendő energiát tartalmaz. Minden szint végén viszont  +10 lövésre elegendő energiát kapunk! Bár a játék összesen 15 labirintust tartalmaz, melyek közül a játék indítása előtt ki tudjuk választani a nekünk tetszőt, a játék sajnos - végig ugyanabban a labirintusban zajlik.
A menüben a következő lehetőségeink vannak:

  • M - MAZE: a labirintus kiválasztása (A-O),
  • T - TEMPO: a játék sebessége (a 9 jelzi a leggyorsabb sebességet),
  • G - GRADE: elvileg a szörnyek hozzánk viszonyított sebességét állíthatjuk be, gyakorlatilag érezhető különbség nincs sok,
  • R - RESET: az eddigi legjobb pontszám jelzését (BEST) nullázza le,
  • I - INSTR: angol nyelvű instrukciók megtekintése,
  • D - DEMO: demo, a gép irányítja emberkénket,
  • P - PLAY: játék indítása,
  • S - SAVE: játék kimentése kazettára. A kimentés ét file-ba történik.

A játékot billentyűzettel ('7' - fel, '6' - le, '5' - balra, '8' -jobbra, '9' - tűz), vagy KEMPSTON botkormánnyal irányíthatjuk. Az 'X' megnyomásával megszakíthatjuk a játékot (vagy a demót).
Az Enterprise tulajdonosok a beépített botkormányt használhatják, de ara figyelni kell, hogy lőni csak álló helyzetben tudunk!

Örökélet: POKE 27306,0
Végtelen energia a fegyverhez: POKE 27367,0