| Guido, a mohó nyuszi nem ismer akadályt, ha az evésről van szó! Kedvenc csemegéje, a répa, így nem bír ellenállni, hogy a közeli gazda kertjét dézsmálja. Persze a gazda ezt nem néz jó szemmel, így furfangosabbnál furfangosabb eszközökkel igyekszik megvédeni veteményesét. Célunk, a csapdákat kicselezve, kiásnunk és felfalnunk a kertben található összes répát, mielőtt a koplalásban elgyengülnénk. A játék egy ötletes Jumping Jack klón, melynek megfejéséhez egy csipetnyi logika is szükségeltetik. A kert ugyanis több emeletből (???) áll, ami több problémát is felvett: - A nyuszi ugyan fel tud ugrani egy emelettel feljebb, de ha leesik, összetöri magát.
-
A nyuszi csak a megfelelő távolságból (3 karakter) tud felugrani a következő emelet túloldali párkányára. Ha közelebbről ugrunk, beverjük a bubsinkat, összetörjük magunkat. -
A répák a földben vannak, így ki kell őket ásni. Ehhez csak rájuk kell állni és a le billentyűvel áshatunk. Ilyenkor átássuk az egész platót, és egy emelettel lejjebb huppanunk. A lefelé közlekedésnek is ez az egyetlen módja, hisz bárhol áshatunk! Értelemszerűen, ha egy platót középen kiásunk, már nem tudunk legközelebb keresztüljutni a platón, hisz átugorni nem tudjuk a kiásott lyukat (felettünk a következő emelet), és nem is szabad a lyukba esnünk, mert túl nagyot zuhanunk! - Az általunk kiásott lyukak akkor sem tűnnek el, ha elveszítjük egy életünket!
- Egyhelyben nem tudunk megfordulni! Ezért a középen lyukas platókon még megfordulni sem lehet.
A fenti kondíciókat figyelembe véve célszerű a répagyűjtő műveletet felülről kezdeni, és jól átgondolt szisztéma szerint haladni. Érdekesebb lenne a játék, ha a répákat mindig más "leosztásban" ültetné a gazda, de sajnos nem így van. A pálya is mindig változatlan, de a csapdákat még nem említettük... A játék a függőlegesen mozgó gömböket, a vízszintesen mozgó embereket és a legalsó sorban (!) rohangászó robotot kombinálja, egyre nehezebb variációban. Természetesen egyikkel sem szabad ütközni. Az ötödik szinten "minden szinten szinte minden", gyakorlatilag lehetetlen feladat áll előttünk... (A további szinteken már nincs több ellenfél, a nehézségi szint nő.) Megjegyzendő, hogy az ásás is egy pillanatnyi időbe telik, ami idő alatt persze elkaphatnak! További nehezítés, hogy a feladatot meghatározott idő alatt kell teljesítenünk: ha a bal alsó sarokban a FOOD feliratú kijelző eléri a nullát, annyira elgyengülünk a "koplalástól", hogy nem tudjuk folytatni a répagyűjtést (-1 élet). Teljesítettük a szintet, ha megettük az összes répát, de valamikor a program úgy dönt, hogy az utolsót már nem kell megennünk. Irányítás: Billentyűzet: ('Z' - balra, 'X' - jobbra, 'N' - ásás, 'J' - ugrás ) '1' - játék szüneteltetése (nyomva kell tartani...) KEMPSTON interface. Induláskor beállíthatjuk, a nehézségi szintet három fokozatban, ami azt határozza meg, milyen gyorsan fogyjon az időnk. Az IMPOSSIBLE (lehetetlen) fokozatot szó szerint kell érteni... Örökélet: POKE 52133,0 |