Gremlins - The Adventure 1985 - Adventure International kaland, szöveges |
Spectrum (48k) |
A játék az 1984-ben bemutatott azonos című film (nálunk Szörnyecskék címen ismert) alapján készült. A történet szerint Rendall Peltzer, a hóbortos feltaláló (éppen a mobil-fürdőszobával házal) karácsonyi ajándékot szeretne venni a fiának. New York kínai negyedében megszólítja egy kisfiú és nagyapja üzletébe hívja. Rendall megmutatja a találmányát a szűkszavú férfinak, de hamar elvonja a figyelmét egy különös hang. Fura, sípoló dúdolást hall az üzlet hátsó részéből. A dúdolás egy kis dobozból árad, amelyben egy apró, aranyos teremtmény, egy "maogway" él. A feltalálónak megtetszik az apró lény, alkudozni kezd a nagypapával, hogy adja el neki. Mr. Wing azonban nem adja, mondván, hogy a maogway-t eltartani hatalmas felelősség. Mr. Wing unokája azonban megsajnálja Rendall-t, s kicsempészi neki a maogway-t. A fiú elmondja neki a három legfontosabb szabályt a maogway-tartással kapcsolatosa: Ne érje nedvesség a testét! Tartsd távol az éles fénytől! De ami a legfontosabb: hiába sír, hiába könyörög, soha, de soha ne etesd meg éjfél után! Sajnos Rendall fia akarva-akaratlanul megszegi ezeket a szabályokat. Így kiderül miért fontosak-e szabályok betartása: a víz hatására a kis Gizmó "osztódással" szaporodik, az éjfél utáni lakmározás során pedig - miután bebábozódnak - gonosz szörnyecskékké alakulnak át. Az "utódok" - miután az egyik gonosz példány egy medencébe esik - elindulnak, hogy feldúlják a kisvárost... A lénynek azonban van egy gyenge pontja: nem szereti az erős fényt, sőt a napfény hatására elpusztul!
A program kivitelezése ismerős lesz, annak, aki már játszott az Adventure International valamelyik korábbi játékával: szinte ugyanolyan, mint a cég The Sorcerer of Claymorgue Castle című játékáé (pl. tevékenységünk eredménye azonnal látszik a képen), a kezelés ugyanaz. A történetet szépen kidolgozott grafikák színesitik. Kisebb újítás, hogy egyes képek, immár apró animációkat is tartalmaznak. A kezelés az ott leírtak szerint történik. SCORE parancs viszont most nincs. Egyszerre öt tárgy lehet nálunk.
A program további szókészlete:
ALL | DROP | START | |
ATTACK | ENTER | METAL | STATION |
BAR | EXAMINE | MIXER | STEP |
BOX | FIRE | MOGWAI | STORE |
BOTTLE | FIT | OFFICE | STRIKE |
BREAK | FIX | OPEN | STRIPE |
BUTTON | FLASLIGHT | PICK | SWORD |
CAMERA | GET | PIPE | TABLE |
CHUTE | GO | PIT | TAKE |
CINEMA | GREMLIN | PLATE | TAPE |
CLIMB | HACKSAW | PLUG | TAVERN |
CLOSE | HURT | POOL | TORCH |
CONTROLS | IGNITER | PRESS | TREE |
COUNTER | INSERT | PROJECTOR | UNLOCK |
CUT | INSPECT | PUSH | VALVE |
DEPATMENT | JOIN | REMOTE | VENT |
DISPLAY | KILL | ROAD | WAIT |
DODGE | KITCHEN | RUN | WELD |
DOOR | KNIFE | SEARCH | WINDOW |
DRAWER | LADDER | SMASH | YMCA |
DRILL | LIGHT | SNOWPLOUGH | |
DRINK | LOOK | SPARK |
A megoldás elég nehéz, még azoknak is, akik látták a filmet.
Egy lehetséges megoldás:
Kálváriánk a hálószobánkban indul, ahol a gubókból már kikeltek a gonosz lények (1. kép). Az egyik vicsorítva pont ránk bámul, egy darts-ot készül belénk hajítani. Ne kötözködjünk vele, mert hamar véget ér a játék. Félreugorhatunk előle (DODGE), de felesleges, mindig újat fog dobni, távozzunk inkább (D) (bármilyen más manőverre szomorú véget ér rövid kalandunk). A nappaliban a karácsonyi hangulatot egy másik gizmó rontja el. A falon lévő kard pont alkalmasnak tűnik, hogy lekaszaboljuk (GET SWORD, KILL GREMLIN - jó az ATTACK GREMLIN és a HURT GREMLIN is). "Klasszikus" karácsonyi csendélet: a szörny levágott feje a kandallóban ég el, miközben furcsa hörgő hangot hallat. Bármilyen ígéretes szerszám is a kard, máshol nem "működik"... (DROP SWORD) Találunk viszont még itt egy univerzális távirányítót (GET REMOTE). Irány a konyha (GO KITCHEN), ahol újabb két lény várja, hogy ártalmatlanná tegyük: az egyik a mikrohullámú sütőben várja, hogy apró cafatokra robbanjon (PRESS REMOTE, PRESS REMOTE vagy jó a PUSH BUTTON is), a másik gyanúsan a turmixgépen állva vagánykodik. (PRESS REMOTE, PRESS REMOTE) (2. kép). Miután ilyen kuplerájt csináltunk, nyissuk ki a szennyescsúzda ajtaját (PRESS REMOTE). Ide bekukkantva (LOOK CHUTE) megtaláljuk a kis Gizmót, akit gonosz társai ide zárták, de most kiengedtük. Innentől kezdve hűségesen követ (majdnem) mindenhová. A LOOK MOGWAI paranccsal megnézhetjük, milyen aranyos. Gondosan zárjuk vissza a szennyescsúszda ajtaját (PRESS REMOTE), majd továbbra is a távirányítóval zsonglörködve nyissuk ki a konyhaszekrényt (PRESS REMOTE). A fiókos szekrényből először egy konyhakés kerül elő (LOOK DRAWER, GET KNIFE), majd egy szikragyújtó (LOOK DRAWER, GET IGNITER). A távirányítóval mást már nem tudunk irányítani, lerakhatjuk (DROP REMOTE). |
|