Gotcha 1983 - Blaby Computer Games ügyességi | Spectrum (48k) Enterprise |
Ritkán fordul elő a játékokban, hogy a "rosszfiú" szerepébe kell bújnunk, most mégis ez következik. Ernie, a kiöregedett betörő szerepébe kell bújnunk, aki jelenleg épp börtönben ül. Elérkezettnek érzi azonban a pillanatot, hogy megszökjön és visszatérjen "foglalkozásához". Első feladatunk, megszökni a börtönből. Ernie a "lasszikus" receptet alkalmazza: Miután kitartó munkával elreszeltük az ablakrácsot, egy vékony létrán kell lejutnunk a földszintig, majd a jobb oldalon látható - mozgó rácsokkal védett - kijáraton át távozhatunk a helyszínről. A börtönőrök elemlámpával járőröznek a folyosókon, akik nem nézik jó szemmel ténykedésünket, már, ha észrevesznek! A létrán le-fel tudunk mászni, úgy kell lejutnunk, hogy ne kerüljünk az elemlámpák fénysugarába. A földszinten, a rácsok alatt pontos időzítéssel átjuthatunk. (Itt csak jobbra tudunk mozogni) Útja rögtön egy bevásárlóközpontba viszi. Betör az élelmiszer részlegbe, ahonnan jóllakva a műszaki osztályra megy. Annak kifosztása után a műtárgyak és antik ékszerek keltik fel érdeklődését. Az áruház hat különböző osztályát kell kifosztanunk, a játéknak ezután sincs vége, utána ismét az élelmiszerosztályra kerülünk. Feladatunk, hogy végigrohanjuk az emeleten, miközben begyűjtjük a szajrét. A le-fel mozgó rácsokat most is ki kell kerülni. A nehezítés az irányítás módja: emberkénkkel nem tudunk megállni, viszont visszafordulni igen. Ha átrohantunk egy emeleten, automatikusan eggyel feljebb kerülünk. Így balról-jobbra, majd jobbról-balra haladva járhatjuk be a termeket. A játék kivitelezése megfelel az 1983-as színvonalnak. Az animáció karakteres, a hangok infernálisak. Érdekesség, hogy a játékot BASIC-ben írták, BASIC-fordító segítségével sikerült biztosítani a megfelelő sebességet. Örökélet: POKE 55926,0 | |