Gommy, Defensor Medieval 2009 - RetroWorks ügyességi |
|
|
A sötét középkorban igen gyakori elfoglaltságnak számított egy várostrom. Egy ilyen eseménybe csöppen hősünk, Gommy. Az ellenség már a falak előtt sorakozik, amikor Gommy észreveszi, hogy társai mind eliszkoltak. Egyedül kell tehát megvédenie a várat, visszaverni a falakon felmászó katonák támadását. Erre remek eszköz a várfalon vételezhető szikladarab, melyet egy elegáns mozdulattal a delikvens fejére pottyanthatunk. Egyszerre természetesen csak egy követ bírunk el, ha elhajítjuk, a képernyő hozzánk közelebb eső szélén megjelenik az utánpótlás. Bonyolítják a helyzetet a falakon megbúvó kiszögelések, építmények, melyek vagy eltérítik a zuhanó követ, vagy egyszerűen széttörik rajta (van olyan is, ami csak dekoráció!). Ezek tehát fedezékül szolgálnak a felfelé mászóknak, azonban ők sem tudnak rajtuk keresztülmászni, ki kell oldalra kerülniük.
A roham addig tart, amíg el nem fogynak az ellenséges katonák (az alsó sorban, jobbról a második számláló, a jobb szélső életeinket jelzi), vagy amíg fel nem jut a várfalra egy támadó. Ez utóbbi esetben elvész egy életünk, és kezdhetjük elölről a nehézségi szintet. Az ostrom éjszaka is folytatódik. Az éjszakai szintek csak abban különböznek, hogy mindent sötétkékben látunk, azaz rosszabbak a látási viszonyok. Minden negyedik nehézségi szinten változik a felállás: mi kerülünk alulra, és a felül, a várfal mögül rövid időre kikandikáló ellenséges hadvezért kell többször eltalálnunk egy ágyúval, melyet természetesen mozgathatunk is. Ha eltalál egy fentről lehulló fehér kő, vagy nem a hadvezért találjuk el, elvész egy életünk! (Itt tehát elég hamar el tudjuk szórni az összegyűjtött életeinket.) Nehezebb szinteken sűrűbb a kőzápor és többször kell eltalálni a hadvezért. Győzelem esetén egy jutalom életet is kapunk. A legügyesebbek 40 szinten keresztül hadakozhatnak atz ellenséggel. A 10. szinttől kezdve íjászok is csatlakoznak az ostromlókhoz. A 25. szinttől kezdve íjászok helyett már katapultok hajigálnak gyújtóbombákat a várfalra, így már ezeket is oltanunk kell vizesvödrök hajigálásával. Amíg bárhol ég a várfal, nem sziklákat kapunk, hanem vizesvödröket, a vizesvödör viszont a katonák ellen hatástalan. Később paranormális jelenségek tanúi is leszünk: a várfalon mászó ostromlók rövid időre sziklává változnak, ilyenkor viszont sérthetetlenek. A 37. szinttől íjászok és katapultok is egyszerre gondoskodnak a mielőbbi idegösszeroppanásunkról... A játékot csak billentyűzettel lehet irányítani: Örökélet: POKE 30399,0; POKE 43047,0 |