Gobbleman

1982 - Artic Computing Ltd.

ügyességi

 

Spectrum (16k)

A korai, 1982-es játékok között igen gyakoriak voltak a rosszabbnál-rosszabb Pacman-klónok, melynek színvonala alig haladja meg az "újságból begépelős" programokét. Ezek közül még a Gobbleman a leghasználhatóbb, bár mai szemmel kicsit nehéz elképzelni, hogy ezért a produkcióért megjelenésekor 4,95 Fontot kértek el.
A betöltés után megjelenő információs képernyőből kiderül, hogy a játék főhőse - szerzői jogok miatt - ezúttal Gobbleman névre hallgat. A játékmenet a lehető legegyszerűbb, felvehető gyümölcsök nincsenek. Nincsen átjáró sem a képernyő két széle között. A grafikai elemek karakternyi méretűek (a mozgatás ennek megfelelően karakteres), ezért a labirintus nagyobb, zegzugosabb a "megszokottnál". A szellemek viszont őrült tempót diktálnak, ráadásul "ketrecük" sincsen, így az energiatabletták felvétele után sem érdemes összeakaszkodni velük, mert azonnal megjelennek újra a labirintus közepén. A játék így igen nehéz, ember legyen a talpán, aki csak egyszer ki tudja falni a labirintust. Mondjuk sok mindenről nem maradunk le: mindig ugyanaz a labirintus ismétlődik.
A játék fut 16K-s gépeken - ez akkor még alapkövetelmény volt - ezen kívül egyetlen előnye van: az irányítás már a használhatóbb 'O', 'P', 'Q', 'A' billentyűkiosztással működik (Botkormány illesztők kezeléséről még ne is álmodjunk.)