Go to Hell

1985 - Triple Six

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Igen rémisztő helyre látogatunk el az itt bemutatásra kerülő játékban: a Pokolban fogunk sétálgatni. Remélem senki nem fog nagyon megrémülni (sem a pokolbéli kalandoktól, sem a játék kivitelezésétől)! A programot az ismeretlen nevű Triple Six adta ki (ez az egyetlen játékuk...) Persze nem ok nélkül kóricálunk a Pokolban. Miután rövid sétával megismerkedtünk a Pokol "látványosságaival" rájöttünk, hogy nem igazán tetszik e vendégmarasztaló hely. Így tehát megpróbálunk elmenekülni a Pokolból! Hogy ez sikerüljön, magának a "főnöknek", azaz az ördögnek kell beadnunk egy írásos kérelmet 3 példányban. (A balra látható jóképű legényről van szó...) A kérelemhez csatolni kell illeték gyanánt hat feszületet. Úgy látszik a bürokrácia a Pokolban sem ismeretlen fogalom, mert az Egész Pokolban összesen csak 6 céljainknak megfelelő feszületet találhatunk, gondosan elszórva. Célunk tehát hat feszület összegyűjtése, majd az Ördög megkeresése (a nyomtatvány "költői" túlzás volt...)
A játék elindítása után és a mellékelt térképet tanulmányozva megállapíthatjuk, hogy a pokolban igazi káosz uralkodik, ráadásul meglehetősen barátságtalan hely. (Szerencsére a labirintus nem túl nagy.) Még a térkép segítségével is elég nehéz lesz navigálnunk. A falakon át lehet(ne) menni, de a fallal érintkezve fogy az energiánk! A Pokolban általánosságban igaz, hogy minden ellenséges, tehát semmihez nem szabad hozzáérni! A falakon át tudnak haladni izgő-mozgó ellenségeink (pókok, bitófák, repkedő szörnyek stb.)! Ellenfeleink ellen keresztekkel vagyunk felszerelve, melyek ha eltalálják ellenségeinket, elpusztulnak. Szerencsére ezen varázslatos fegyverből végtelen mennyiség áll rendelkezésünkre, és azt se felejtsük, hogy a falakon mi is át tudunk lőni!
Energiánkat a bal felső sarokban látható oszlopdiagrammon olvashatjuk le (ENERGY). Felette a színes mezőben pontszámunk látható. A pontszámjelző háttérszíne jelzi, hány élettel rendelkezünk. Minél sötétebb, annál közelebb a GAME OVER (zöld, rózsaszín, piros, kék). A CROSSES felirat alatt jelennek meg az összegyűjtött keresztek. A legalsó képen látható hatalmas, villogó kereszteket kell keresnünk. Ha találunk egyet, az dupla öröm: energiánkat is feltölti. Az összegyűjtött kereszteknek különböző színűeknek kell lennie! A keresztekből kétféle van: a kereszt villog (pl. kék színű kereszt), a másik fajta két színben váltakozik (pl. kék-piros) csak olyan színű keresztet tudunk felvenni, ami még nincs nálunk! (Energiát viszont minden esetben kapunk.) Ha elfogy az energiánk, elvész egy életünk. Ennek további sajnálatos következménye is van: a Pokol közepéről, a START pályáról indulunk újra. (ez főleg akkor kellemes, amikor 5 centire voltunk egy kereszttől...)

Irányítás:
A játék billentyűzettel, Kempston, Sinclair, vagy Cursor botkormány-illesztővel játszható. Ha billentyűzetet választunk, a Q, A, O, P, SPACE billentyűkkel játszhatunk. A H megnyomásával szüneteltethetjük a játékot, a S megnyomásával folytathatjuk.

Bár maga a játék, grafika és a hangok meglehetősen primitívek (már 1985-ben is ennél több kellett a sikerhez), a játék hangulatát jelentősen feldobják az ötletes grafikai megoldások. Itt főleg a nagyalakú animációkra gondolok, melyekből a képeken láthatunk egy csokorravalót. Ennek ellenére nem hiszem, hogy bárki képes lenne órákig játszani a programmal.
Az alább közölt POKE-csokorral "új távlatok" nyílnak meg a játékban. A sérthetetlenséget alkalmazva szabadon közlekedhetünk át a falakon! Így drasztikusan csökkenthető a játék megoldására szánt idő... A játék egyébként nem túl nehéz, némi ismerkedés után POKE nélkül is teljesíthető, csak türelemre van szükségünk.

Örökélet: POKE 60319,0
Sérthetetlenség: POKE 63275,0

Térkép