Gnasher

1983 - R&R Software Ltd.

ügyességi

 

Spectrum (16k)

Rejtély, hogy miért kapta a program a Gnasher (Fogcsikorgató) nevet, hisz egy PacMan játékról van szó. Elképzelhető azonban, hogy a címválasztásban szerepe van annak, hogy sokkal nehezebb dolgunk lesz, mint egy "átlagos" PacMan játékban. Bár csodák itt sincsenek, a játéktér nagyon kicsi (szinte már túl kicsi), és a négy szellem célirányosan követ minket. És ha ez még nem lenne elég: a szellemek az egymás után következő nehézségi szinteken egyre gyorsabbak! Ilyen kondíciók mellett hamar vége lesz a játéknak, amit annyira azért nem kell sajnálni, hisz mindössze egyetlen labirintus van a programban, és hiába szép nagyok a sprite-ok, igazság szerint a mozgatás is darabos.
Minden pont felszedéséért tíz pontot kapunk, a véletlenszerűen megjelenő gyümölcsökért pedig jutalompontot érdemlünk, hisz a gyümölcs egészséges! Az energiatabletták felvételéért 50 pontot kapunk, és legalább amíg ezek hatása tart, addig fogják menekülőre a szellemek. (Nem is érdemes elkapni őket, hiába kapunk érte pontot.)
(Sajnos) egyedi, de hasznos funkció, hogy kimenthetjük a rekord pontszámot kazettára, megőrizve azt az utókór számára! Kár, hogy nincs pontszámtábla.

Irányítás:
A betöltés után választhatunk KEMPSTON illesztőt, vagy ha nem élünk ezzel a lehetőséggel, definiálhatjuk a billentyűzetet. Ezt érdemes is megtenni, mert a kurzormozgató számbillentyűkkel annyira nem kényelmes játszani.
A 'H' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (folytatás: tetszőleges iránybillentyű).