| A Quicksilva játéka a messzi Hygon bolygóra kalauzol el minket, melyet megtámadtak a gonosz idegenek. A mi feladatunk a bolygó megvédése az inváziótól. A Quicksilva rengeteg játékot készített a Spectrum megjelenése után, melyek többsége egyszerű, 16K-s gépeken is futó programocska volt. A Glass 1985-ben jelent meg, azonban színvonala tökéletesen megfelel egy 1983-as játékénak... Célunk természetesen az ellenséges erők megsemmisítése. Feladatunk egymás után álló rövid küldetések sorozata, melyek 5 kaptafára készülnek. Ezek a következők: Egy ágyútornyot irányítunk, mely a bolygó felszínén áll. A lövegtornyot körbe tudjuk fordítani, célunk a ránk támadó idegenek megsemmisítése mielőtt azok elérnek minket. Az idegenek egyre kiszámíthatatlanabb módon navigálnak, és van erősebb, gyengébb darab belőlük. (Az erősebbnek több találat kell.) A bolygó felszínén haladva kell tereptárgyakat (oszlopokat) kerülgetnünk. Az előre-hátra irány nyomvatartásával tudunk gyorsabban-lassabban haladni. Ellenséges robotok bekerítettek minket, és körülöttünk körözve lőnek ránk. Mi az ágyútoronyból viszonozzuk a tüzet. (Az ellenség összes találata talál). Ellenséges tankok közelednek felénk a távolból. Ha elég közel érnek hozzánk, ránklőnek, majd ezt követően visszavonulnak. Ágyútornyunkból még azelőtt érdemes megsemmisíteni a tankokat, mielőtt ránk lőnének . (Az ellenség összes találata talál). A bolygó felett, az űrben az ellenség egy hatalmas (több képernyő hosszú) űrhajóját kell megtámadnunk. Az űrhajó jobbról-balra úszik el előttünk. Feladatunk az űrhajó alján és tetején látható objektumok megsemmisítése. Mi egy célkeresztet mozgatunk a képernyőn. Az űrhajó nem lő ránk, de ha egy céltárgyat nem tudunk kilőni, és az kiúszik a képernyőről, fogy az energiánk.
Minden találat, vagy ütközés csak a energiánkat fogyasztja. Ha elfogy az energiánk, elvész egy életünk, melyből összesen 3 van. A műszerfal első pillantásra egy kicsit kuszának tűnik, de hamar rájövünk, hogy csak dísznek van, néhány alapvető kijelzőt láthatunk csak rajta: - SHIELD - Pajzsunk állapota (ha elfogy, elvész egy életünk).
TIME - Minden szinten megadott ideig kell kitartanunk. Ez a kijelző mutatja a hátra lévő időt. - Az időkijelző feletti -kezdetben fehér- három pötty életeinket jelzi.
- A jobb oldalon látható műszer csak látványosság: a lenyomott iránybillentyűt jelzi ki.
A középen látható monitor is csak hangulatkeltésnek szolgál: időnként veszélyre jelző felirtat jelenik meg rajta. (Amikor új ellenség közelít felénk).
Ha elfogy a 3 életünk választhatunk, hogy újra beállítjuk az irányítást, új játékot kezdünk, vagy a régit folytatjuk (ezzel tovább csökkenthetjük az amúgy sem túl értelmes játék értelmét...) A játékot billentyűzetről, vagy Sinclair, Kempston botkormányokról játszhatjuk. Enterprise tulajdonosok a menüben Sinclair botkormányt választva a beépített botkormánnyal, a Kemspton botkormányt választva külső botkormánnyal játszhatnak. |