1989 - Activision

akció

Forrás:
Spectrum világ 23. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

Valószínűleg még mindenki emlékszik az Activision első (úgy '85 tájékán megjelent) GHOSTBUSTERS című programjára. Tavaly elkészítették a játék alapjául szolgáló film folytatását, tehát nem csoda, hogy az Activision programozói ismét lecsaptak a témára és Spectrumon ismét akcióba léphetnek a szelleműzők. New York-ban ismét elszaporodtak a szellemek... satöbbi, satöbbi - a kerettörténetet mindenki megnézheti a moziban. A játék három részből áll, amelyek mind a film egy-egy izgalmas részletét dolgozzák fel. A szelleműzők (Ray, Peter, Egon és Winston) egy forgalmas utca alatt egy csatornalabirintust fedeznek fel, amelynek mélyén a szellemeket sejtik - megkezdik tehát a leereszkedése (természetesen csak az egyiküket irányítjuk). A leereszkedés egy függőlegesen scrollozódó aknában, egy kötél segítségével történik. A lejutást az ide-oda repkedő szellemek, falból kinyúló kezek és egyéb ilyen simás dolgok nehezítik. Az ezekkel történő találkozás megcsapolja az életenergiánkat, mig más szellemek a kötelünket kezdik ki. Természetesen magunkkal hozunk egy Antiszellem-fegyvert is, amelynek segítségével sikerrel védhetjük magunkat. Ereszkedés közben felvehetünk fülönféle tárgyakat, amik energiát, vagy lőszert adnak.
A második pályán a new york-i Szabadság-szobor lábánál találjuk magunkat, amely érdekes módon sétál. Ismét szellem-lövöldözősdit játszunk, de ezenkívül "szellemnyálkát" is kell gyűjtenünk (amikor sikerül elkapnunk valamelyik szellemet, akkor az a földre pottyant egy cseppecskét belőle...)
A harmadik pálya helyszíne egy múzeum. Az első problémát az okozza, hogy Szelleműzőknek egy csövön kell lecsúszniuk - a föld meg kemény egy picit. Odalenn még akad egy-két ellenlábas, de már nincs messze a cél: a főszellemet sarokba szorítani és foglyul ejteni a lézerek segítségével...

Túlságosan sok szellemi tevékenységet nem igényel a játékostól a GHOSTBUSTERS II sem, de valószínűleg mindenkinek Jó szórakozást fog jelenteni - egy ideig. A grafika (amelyben néhol egy digitalizáló is közreműködött) Igazán élvezetes: a játéktér három dimenziós, monokróm/raszter kivitelezésű a sprite-ok pedig szép nagyok. Mit is lehetne még erről a programról elmondani? Tipikus példája a "rágógumi"-játékoknak: rágd-egy-kicsit-aztán-dobd-el-mert-már elment-az-íze.