1989 - Activision akció | Forrás: Spectrum (128k) Enterprise |
Valószínűleg még mindenki emlékszik az Activision első (úgy '85 tájékán megjelent) GHOSTBUSTERS című programjára. Tavaly elkészítették a játék alapjául szolgáló film folytatását, tehát nem csoda, hogy az Activision programozói ismét lecsaptak a témára és Spectrumon ismét akcióba léphetnek a szelleműzők. New York-ban ismét elszaporodtak a szellemek... satöbbi, satöbbi - a kerettörténetet mindenki megnézheti a moziban. A játék három részből áll, amelyek mind a film egy-egy izgalmas részletét dolgozzák fel. A szelleműzők (Ray, Peter, Egon és Winston) egy forgalmas utca alatt egy csatornalabirintust fedeznek fel, amelynek mélyén a szellemeket sejtik - megkezdik tehát a leereszkedése (természetesen csak az egyiküket irányítjuk). A leereszkedés egy függőlegesen scrollozódó aknában, egy kötél segítségével történik. A lejutást az ide-oda repkedő szellemek, falból kinyúló kezek és egyéb ilyen simás dolgok nehezítik. Az ezekkel történő találkozás megcsapolja az életenergiánkat, mig más szellemek a kötelünket kezdik ki. Természetesen magunkkal hozunk egy Antiszellem-fegyvert is, amelynek segítségével sikerrel védhetjük magunkat. Ereszkedés közben felvehetünk fülönféle tárgyakat, amik energiát, vagy lőszert adnak. Túlságosan sok szellemi tevékenységet nem igényel a játékostól a GHOSTBUSTERS II sem, de valószínűleg mindenkinek Jó szórakozást fog jelenteni - egy ideig. A grafika (amelyben néhol egy digitalizáló is közreműködött) Igazán élvezetes: a játéktér három dimenziós, monokróm/raszter kivitelezésű a sprite-ok pedig szép nagyok. Mit is lehetne még erről a programról elmondani? Tipikus példája a "rágógumi"-játékoknak: rágd-egy-kicsit-aztán-dobd-el-mert-már elment-az-íze. | |