2005 - Weird Science Software

ügyességi

Spectrum (48k)

Egy nap szellemek lepték el - addig oly békés - vidéki kastélyunkat! Nincs más hátra, elő kell vennünk varázslámpánkat, amivel el tudjuk kapni a légtérben kóválygó szellemeket. Az így elkapott szellemeket az előtérben heverő lúdvércgyűjtő ládába kell tuszkolnunk. A szellemek azonban ügyes népség! Gyorsak is, és ha hagyjuk őket szabadon kísérteni, akkor csökkentik a pontszámunkat és vele a képernyő alsó fertályán található bátorság-méterünkön ábrázolt merszünket. Ha a lélekjelenlétünk eléri a nullát, akkor véget ér a móka. Hogy izgalmasabb legyen a dolog, egyrészt játszhatunk rögvest ketten (egy-egy lámpást mozgatva), együttműködve, közös pontszámbázisra, de saját bátorságmérővel. Sőt! Partnerünk lehet maga a gép is! Pont a két játékos üzemmód az, ahol jól jönne, ha eltérő színű lenne a két lámpa, mert amikor ugyanarra a szellemre mozdulnak rá a játékosok, hajlamos az ember belezavarodni. Azt sem árt tudnunk, hogy a szellemcsapda csak akkor ejti rabul a lidérceket, ha felülről tüfködjük bele őket. Érdemes a néha-néha felbukkanó, apró, bonus objektumokra is odafigyelni és elkapni őket (bátorságot meríthetünk belőlük)! Az egyre nehezedő szinteken a szellemek egyre fürgébbek, és egyre gyorsabban elillannak. A játék "fénypontja" pedig az, amikor megfordul a kép (és vele együtt az irányítás is...)
A lámpásunkat nyolc irányba mozgathatjuk, azonban a játékhoz fűződő sikerélményeinket nagymértékben növelheti, ha tudjuk, hogy a lámpa csak lassan indul meg amerre mozgatni szeretnénk és csak pár másodperc elteltével gyorsul be. Ergo, ha folyamatosan mozgatjuk, gyorsabban kapdoshatjuk a szellemeket! Ha ketten játszunk egyszerre, a két lámpást nem szabad összeérinteni, mert kölcsönösen gyengítik egymást, pontosabban a lámpa használóit, azaz minket!

A játékot többfél billentyűzetkiosztással, vagy Kempston, Sinclair, Cursor botkormányillesztővel játszhatjuk. A játékot megszakíthatjuk a CPAS SHIFT + SPACE megnyomásával.

Végtelen energia: POKE 45969,0