Games Designer

1983 - Quicksilva Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Egyszerűen kivitelezett hagyományos lövöldözős játék. Érdekesség viszont, hogy a program 8 különböző játékot (játékmódot) tartalmaz, amik tetszésünk szerint módosíthatók: Átrajzolhatjuk a sprite-okat, módosíthatók a hangeffektusok, beállíthatjuk, hogyan mozogjanak az ellenséges űrhajók, stb.). A szerkeszthető játékok egy közös alapra építkezhetnek: űrhajónkat ellenségek támadják, melyeket lézerfegyverünkkel kell megsemmisíteni, vagy kikerülni. (Természetesen a sprite-ok átrajzolásával nem csak űrhajós témájú játékot szerkeszthetünk, mint ahogy az alapjátékokban is van erre példa.) A programmal a játékok gyakorlatilag végtelen számú variánsát szerkeszthetjük meg igen gyorsan, egyszerűen. Az átszerkesztett játékokat elmenthetjük, így később bármikor újra betölthetjük elkészített játékainkat.
A program elején egy menü jelentkezik be:

  1. PLAY GAME - a kiválasztott játék indítása
  2. SELECT NEW GAME - választás a memóriában lévő 8 különféle játék közül.
  3. ALTER SPRITES - sprite-ok átrajzolása (32 sprite-ot tartalmaz a program)
  4. CONFIGURATION - a játék különböző paraméterét állíthatjuk itt be.
  5. MOVEMENT - mozgásmintázat kiválasztása
  6. ATTATCK WAVES - támadási hullámok kiválasztása
  7. LOAD FROM TAPE - egy játék betöltése kazettáról
  8. SAVE TO TAPE - egy játék kimentése kazettára

PLAY GAME
A kiválasztott játék elindítása.

       

Az irányítás sajnos csak billentyűzetről lehetséges,a 6, 7, 8, 9, 0 billentyűkkel. (6- fel, 7 - le, 8 - balra, 9 - jobbra, 0 - tűz). Próbálkozhatunk a Sinclair Interface II-vel de az irányok nem lesznek a helyükön. A játékot az ENTER megnyomásával megszakíthatjuk, és visszatérhetünk a főmenübe. A szerkesztés menüpontokban is az ENTER megnyomásával fejezhetjük be a menüpont használatát!

SELECT NEW GAME
Új játék kiválasztása. A memóriában egyszerre nyolc játék lehet, a kívánt játékot a megfelelő számbillentyű megnyomásával választhatjuk ki. A kiválasztott játékot indíthatjuk ez a PLAY GAME menüponttal, vagy szerkeszthetjük a további menüpontokkal.

ALTER SPRITES
A kiválasztott játék SPRITE-jait tervezhetjük át. Minden játékhoz 32 sprite tartozik. Először az áttervezni kívánt sprite-ot kell kiválasztanunk, majd a szerkesztő-módba kerülünk. A szerkesztés a képernyő jobb oldalán kinagyított ablakban történik, a képernyő alján a sprite pillanatnyi állapotát folyamatosan nyomon követhetjük.

  • 9 - SWOP SIDES - beállíthatjuk, hogy a kívánt kiválasztott sor jobb, vagy bal oldalának 1-6 bite-jait kívánjuk módosítani.
  • 1-6 - FLIP BIT - a kiválasztott sor, jobb vagy bal oldalán billenthetjük át a megadott számú bitet.
  • 7-8 - CURSOR UP / DOWN - a szerkeszteni kívánt sort választhatjuk ki. Az aktuális sort a sprite kinagyított képének bal oldala mellett egy nyíl jelöli.
  • SHIFT + 1-7 - A sprite színét választhatjuk ki.
  • Az ENTER billentyű megnyomásával befejezhetjük a sprite szerkesztését.

CONFIGURATION
A játék paramétereinek beállítása:

  • GAME FORMAT - játék formája (0-7)
  • BACKGROUND - a háttér színe (0-7)
  • FOREGROUND - előtér, pontosabban a csillagok, és a karakterek színe (1-8)
  • SPECIAL FX - tüzelésmód (0-7)
  • MISSILE SOUND - rakéta hangja. A hangbeállítás oldalakon a paramétereket az 1-2, 3-4, 5-6, 7-8 billentyűkkel állíthatjuk.
  • BOMB SOUND - a bomba hanga.
  • SHIP EXPLODE - űrhajónk robbanásának hangja.
  • ALIEN - ellenség robbanásának hangja.
MOVEMENT
Az ellenséges űrhajók mozgásmintázatának beállítása. Először a beállítani kívánt mozgáskombinációt kell kiválasztani (0-7), majd a számbillentyűk megadásával kell beállítanunk a mozgás irányát (a jobb felső sarokban láthatjuk, mely számbillentyű milyen irányt jelöl). A soron belül a kurzort a 8-9 billentyűvel tudjuk mozgatni.

ATTACK WAVES
A támadási hullámok beállítása. A paraméterek között a CAPS SHIFT + 5, 6, 7, 8 billentyűkkel tudunk mozogni.

LOAD FROM TAPE - egy játék betöltése kazettáról

SAVE TO TAPE - egy játék kimentése kazettára