Galactic Games

1988 - Activision

ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (128k)

A nagy Galakitikus Szem meghirdeti az évszázad legnagyobb sporteseményét, a Galaktikus Játékokat. A versenyzők a következő kategóriákban indulhatnak:

1. Szilikon alapú hernyók csúszómászó versenye (benevezés csak a szilikon alapú hernyók számára). A feladat 70 másodperc alatt lecsúszni 100 métert. A hernyók, mint már említettük, szilikon alapúak, és ha túlhajtják magukat nagyon felforrósodnak. Ilyenkor kénytelenek vagyunk addig várakozni, míg ki nem hűlnek. A verseny elején egyébként mindkét hernyóba egy 70 másodpercen belül robbanó időzített bombát helyeztek el...

2. Lég-hoki gravitációs őrületben (benevezés csak öntapadó szájú lények részére). A játék két küzdővel folyik, egy középen domború pályán, amely a semmiben lebeg. A pálya legdomborúbb pontjáról kifelé nő a semmi vonzása. Feladat a robotlabdát az ellenfél oldalán levő semmibe taszítani (de letaszíthatjuk az ellenfelet is). Mint mér említettük a labda robot, akinek egyáltalán nem tetszik, hogy össze-vissza lökdösik (amint azt legkülönfélébb grimaszai is mutatják), s egy idő után könnyen megeshet, hogy ő lök le minket.

3. Pszichikai Judo bajnokság. Mind a kettő ellenfél egy 8 testrészre épülő pajzsot kap. A játékosok felváltva védenek és támadnak. A támadónak egy energiagolyót kell az ellenfél testére irányítani úgy, hogy az ne tudja kivédeni pajzsával. A védőnek viszont arra a pajzsrészre kell ellenenergiát vinni, ahova az energiagolyót várja.

4. Fejhajigálás (benevezés csak olyan lények részére, akik el tudják hajítani a fejüket). Feladatuk sorban a következő:
- Minél gyorsabban nekifutni.
- A kijelölt helyen megragadni fejünket.
- A fejet függőlegesen a megfelelő szögbe fordítani.
- A fejet elhajítani.
- Fülünkkel legyezve, minél messzebb repíteni a fejet.
- Úgy landolni, hogy orrunk a földbe fúródjon.

5. Metamorfikus marathon. Egy nagy négyes indul kráterekkel, bokrokkal, szakadékokkal, meredek kaptatókkal és sziklákkal tűzdelt terep végigfutására. A nagy lábas lény például a sík terepeken igen gyorsan végigfut. A körte alakú lény pedig át tud menni a sziklákon. A helikopterlény természetesen repülésre alkalmas, míg a rugólábú lény hatalmas ugrásokra képes. A lefutandó táv azonban igen hosszú, ezért minden tudásunkra szükség van.

Nem a legszebb kivitelezésű, de ötletekben igen gazdag játék. Minden pályának 128K-s hangeffektusai vannak.