Fruit Machine

1983 - DK'Tronics Ltd.

szerencsejáték

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és Program

Spectrum (48k)

Ez a program a "félkarú rabló" játék számítógépes változata.
Először nézzük át a játék elvét: A gép pénzbedobásra működik, a négy henger - melynek mindegyikére azonos számú ábra van rajzolva - elkezd forogni, majd egy idő után - véletlenszerűen - megáll. Az eredményül kapott ábrakombináció alapján elvesztettük a pénzünket, vagy nyertünk. Utóbbi esetben lehetőségünk van a nyereményt többszörözni, mely során el is veszthetjük azt. A nyereményt a gép hozzáírja egyenlegünkhöz, és újabb pénz bedobásával ismét játszhatunk. Sajnos a számítógép nem fogja a billentyűzet alól kiadni a nyereményünket, de így is izgalmas szórakozás lehet a játék (nézzük a dolog jó oldalát: nem nyerhetünk pénzt, de nem is veszíthetünk!).
Kezdetben 1 Fontunk van, minden egyes játék 10 Penny-be kerül.A nyerő kombinációk az alábbiak:
  • cseresznye ábra a középső - nyerő, WIN LINE - sor valamelyik szélén, vagy két cseresznye bárhol a sorban: 20 p.
  • három SPECTY FRUIT felirat bármelyik három szomszédos hengeren bárhol: 10 p.
  • négy SPECTY FRUIT a négy hengeren bárhol: 30 p.
  • azonos ábrák a nyerő sorban három szomszédos hengeren, a nyeremény szerint:
    30 p.: cseresznye, SPECY FRUIT
    40 p.: alma, dinnye
    60 p.: banán, barack, szilva, zöld citrom
    80 p.: citrom, eper
    100 p.: csengő
    150 p.: BAR
  • négy azonos ábra a nyerő sorban: a fenti érték négyszerese.

A játék indítása előtt megtekinthetjük a kezelést, és a nyerő kombinációkat, ezeket a 'P' billentyű megnyomásával ki is nyomtathatjuk.
Nyerés esetén választhatunk, hogy elfogadjuk-e a nyereményt (C gomb, vagy ENTER), vagy kockára tesszük G gomb). Utóbbi esetén a képernyő felső soraiban követhetjük nyomon, hogy tétünk hányszorosát (0,1,2,3) vágtuk zsebre.
Véletlenszerű időközönként lehetőségünk van bármelyik hengert - akár mindegyiket, vagy egyet sem - egy Játékra a forgásból kizárni, így megőrizni rajta az előző ábrát. Erre a HOLD (megtartani) feliratok villogása figyelmeztet, és az 1-4 gombok lenyomásával érhetjük el. (1 - bal szélső, 4 - jobb szélső henger) A hibás beírást a c gombbal korrigálhatjuk.
Szintén véletlenszerűen (de csak akkor, ha nem nyertünk) módunk van a NUDGE (lökdösés) játékra, amelyre felirat és hangeffektus utal. NUDGE esetén a hengereket külön-külön ábránként forgathatjuk akármelyik irányba. (A megfelelő hengereket felfelé: 1, 2, 3, 4, vagy lefelé: Q, W, E, R billentyűkkel mozgathatjuk.) Hogy hány lökésünk van, jelzi a gép (1-9). Ha a NUDGE sorában az U betű villog, akkor a forgatásokat az első nyerő pozíció eléréséig folytathatjuk.
Végül néhány észrevétel:

  • Ha egyszerre több nyerő kombináció van, akkor a gép ezek közül a legértékesebbet számítja.
  • Lökdösés (NUDGE) esetén különösen figyeljünk arra, hogy a sorszéli cseresznye és a három SPECY FRUIT is nyerő!
  • Játék közben nem gond, ha elfogy a pénzünk, a gép ad "hitelt".
  • Nagy nyerés után is jöhet "HOLD", amivel megint nyerhetünk, ne nyomjunk rögtön gombot!

Vezérlés:

Pénzbedobás: S, vagy ENTER
Nyeremény begyűjtése: C, vagy ENTER
Nyeremény kockáztatása: G
Henger tartása (HOLD): 1, 2, 3, 4
HOLD törlése: C
lökdösés (NUDGE) felfelé: 1, 2, 3, 4

lökdösés (NUDGE) lefelé:

Q, W, E, R