Freddy Hardest 2
in South Manhattan

1987 -

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Freddy barátunk visszatért (némi színvonalcsökkenés után, de ne legyünk ünneprontók...)! Az első rész viszontagságai után azonban nem megyünk olyan messze, Manhattam kikötőnegyedében fogunk rendet tenni a rosszfiúk között, akik minimum botokkal, de inkább láncfűrésszel próbálnak meggyőzni, hogy az űrlények között jobban boldogultunk... Ha valaki a programra The Guardian Angel névre emlékszik, az nem a véletlen műve, mivel a program Angliában ezen a néven jelent meg. Mi az eredeti változatot élvezhetjük, amely ékes spanyol nyelven kommunikál velünk.
A főmenüben a következő opciók között tévedhetünk el:

  1. COMENZAR - új játék indítása
  2. CONTINUAR - ha kiléptünk egy játékból, ezzel az opcióval folytathatjuk
  3. REDEFINIR - Irányítás beállítása (billentyűzet, Sinclair, Cursor, Kempston)

Megtudhatjuk továbbá, hogy a játékot a H megnyomásával szüneteltethetjük, a G megnyomásával pedig visszajuthatunk a menübe.
Ha beállítottuk az irányítást, indíthatjuk a játékot! A képernyőn megjelenik főhősünk, aki a körülmények megváltozása miatt, szkafanderét egy ballonkabátra cserélte. Feladatunk, hogy a szinteken végighaladva teljesítsük azokat. Összesen öt szint van, ami kevésnek tűnhet, de nem lessz könnyű dolgunk! Feladatunk teljesítése érdekében induljunk el jobbra. Hamarosan szembetalálkozunk az első ellenféllel. Bárki is sétál be a képbe, az csak ellenség lehet, akik ráadásul a hátunk mögül is jöhetnek! Ha elérnek, a fegyverükkel ránk támadnak, aminek egyenes folyománya, a játékképernyő alatt, a portrénk alatti energiajelző sáv csökkenése. Ha elfogy az energiánk, oda egy életünk. Hogy ez ne következzen be, nekünk kell megverünk az ellenfelet. Ennek érdekében tanulmányozzunk át mozgáskultúránkat!

  • A jobbra- balra irány egyértelmű: a kívánt irányba szaladhatunk (rohanhatunk visszafele is a pályán)
  • A tűz gomb megnyomásával ököllel behúzhatunk egyet ellenfellünknek.
  • A fel irány megnyomásával Freddy barátunk felugrik, és fejbe rúgja ellenfelét. Fáradhatatlanul ugrándozunk, amíg nyomva tartjuk a billentyűt.
  • A lefele irány megnyomásával lábsöprést alkalmazhatunk, bár ez esetben a megnevezés pontatlan, mivel csak a patkányok ellen érdemes használni.

Ami az animációt illeti, nem egy Exploding Fist, de ne legyünk telhetetlenek. Sajnos a Dinamic programozói továbbra is hadilábon állnak a színekkel.
Különböző ellenfelekkel találkozhatunk utunk során. Valamelyiknek elég egyszer behúzni, míg másoknak több dorgálás kell. Külön figyelmet érdemel a láncfűrészes emberke, aki igen gyorsan fogyasztja energiánkat! Úgy látszik a kikötőben idomított patkányok vannak, mivel azok csak ránk támadnak! Ellenük lábsöpréssel védekezhetünk. Ha hátulról egy targoncával el akarnak gázolni, akkor gond van! Mindenkit megnyugtatok, nem fog megállni, inkább rohanjunk jobbra, amíg át nem érünk egy fém-állványa alatt, amin nem tud a targonca átjönni. Ha a küzdelemben megcsappant az energiánk, rövid ideig egy helyben állva, energiánk növekedni fog. (Már ha ezt hagyják a többiek...) Nem érdemes nagyon rohanni, inkább megfontolva próbáljunk meg haladni (könnyű ezt mondani, amikor kerget a targonca...). Ellenkező esetben pillanatok alatt körülvesznek, és megvernek.
Nem esett még szó a képernyőn látható többi kijelzőről (csak az energiáról)! Bal oldalon alul az életeink számát láthatjuk (Lives), jobb oldalon a nehézségi szintet (Stage), Felül láthatjuk a pontszámunkat (Score) - amely minden agyonvert ellenféllel növekszik, valamint az eddigi legmagasabb pontszámot (Hiscore).
Már korábban panaszkodtam, hogy a program nem dúskál hatalmas színkavalkádban. Nem tudom mennyire jelent vigaszt az Enterprise tulajdonosoknak, de ők mindent lilában fognak látni... Amúgy a programban zene semmi, hangok is csak mértékkel.

Végezetül következzen néhány POKE (az utolsó űber atom...):
POKE 57626,x - Életek száma (x=1-255)
POKE 59005,0 - Végtelen élet
POKE 58756,0 - Nincsenek ellenségek