Fred 1983 - Quicksilva akció, mászkálós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Archeológusként bolyongunk egy egyiptomi sírkamrában, célunk az, hogy kijussunk belőle lehetőleg minél több régészeti lelettel. Minden külszínre érés után nehezebb labirintussal kerülünk szembe. A program érdekessége, hogy a játéktér nem "képernyőkből" áll, hanem a főhősünkkel folyamatosan mozog a "kamera". Sajnos ez az Enterprise átirat érezhetően lassabb játékmenetének nem tett túl jót... A pályán gyalog, ugrásokkal, illetve a kötélhágcsókon fel- és lefelé mászásokkal tudunk közlekedni. Általánosságban igaz, hogy mindig felfelé, a felszín felé kell igyekeznünk. Utunk során különféle veszélyekkel, ellenségekkel találkozunk, a játék nehezedtével egyre többel. Ezek: szellem, patkány, skorpió, denevér, csontváz, illetve a mennyezetről csöpögő víz. Ezek többsége meghatározott útvonalon mozog, de a szellemek árkon-bokron (és nem utolsósorban falon) keresztül repdesnek össze-vissza. Ellenfeleink többségét - ügyes helyezkedéssel, lépésekkel - kikerülhetjük, vagy lelőhetjük, a szellemeket: rálövéssel irányuk megváltoztatására bírhatjuk. (Tehát a tőlünk távolodó szellemekre NE lövöldözzünk...) Lőszerünk sajnos korlátozott: összesen 6 töltényünk van. A patkányokat akár át is ugorhatjuk. Ha hozzáérünk valamelyik lényhez, csökken az energiánk (ezt hangjelzés is kíséri). A vezérlés történhet Kempston botkormánnyal, vagy billentyűzettel: Q - balra, W - jobbra, E - le, R - fel, T - lövés. (A billentyűzetkiosztás átdefiniálható.) Térképet senki ne kezdjen el rajzolni, a pályákat véletlenszerűen generálja a program. Endre bácsi készített a játékból egy módosított változatot, több hibajavítással és kiegészítéssel. A programot eredeti ZX Spectrum 48-ason fejtette vissza saját disassembler programjával és mindent fejben és papíron oldott meg, mint anno a hőskorban. A változások:
Végtelen energia: POKE 31171,0 |
|