| Először ejtsünk néhány szót a kezelésről: A menüben billentyűzetet, vagy tetszőéeges botkormányt választhatunk. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk. - A joystick jobbra-balra mozgatásával járkálhatunk, felfelé nyomva mehetünk be az ajtókon (de a figurának szembe kell állnia válunk).
-
A botkormányt lefelé húzva a tűz gomb nyomvatartásával, kapunk egy leltárt a nálunk lévő dolgokról (max. 8 tárgy lehet nálunk), ilyenkor egy kézzel választhatjuk ki, hogy melyiket akarjuk használni, a zászló ikonnal léphetünk ki). -
A tárgyak felvétele is hasonló rendszerben történik. Tűzzel abba az irányba húzva a joyt, amerre nézünk (esetleg átlósan), nyúlkálhatunk - így kereshetünk tárgyakat a szekrényekben, így lehet gombokat megérinteni, illetve bizonyos videojátékokban és a labirintusban így lőhetünk. A sorház beosztása egységes: a bejárati ajtón belépve egy előszobába jutunk, ahonnan egy szoba (jobb oldali ajtó), egy konyha (bal oldali ajtó) nyílik, valamint a kijárat (középső ajtó) az utcára. Némely lakásban nincs konyha. A háztömbnek négy oldala van, hogy éppen melyik oldalon állunk, azt a lila ajtók elhelyezkedéséből tudjuk megkülönböztetni. Figyelnünk kell, hogy egyes kulccsal kinyitott ajtókon kilépve melyik oldalra kerülünk. (Összesen tehát 16 lakás van a háztömbben.) A képernyő jobb oldalán látható négy élvezetszintünk (egy agytekervény, egy pisztolygolyó, egy szív és egy kereszt szimbolizálja), ha elég magasak, akkor a BANG felirat megfelelő betűje kiíródik. Élvezetünket folyamatosan növelhetjük tárgyak felvételével, videojátékok játszásával, stb. A program egyébként személyi százalékunkat két összetevőből számolja: élvezetszintünkből (egy BANG 56%-ra jó) és a pontszámból (pontosabban élvezeti egységeinkből) - ez utóbbit osztja 2000-rel. Összesen 99.000 kell összegyűjtenünk. Tehát élvezetünk szinten tartásán kívül nincs más dolgunk, mint élvezetegységeket gyűjteni - ennek leírása következik most.A játékban összesen 16-féle tárgy van, mindegyik típus első szerencsés egységének felvételévit 800 egységet kapunk. Tárgyakat a szobákban levő fiókos szekrényekben, illetve a konyhában a hűtőszekrényben, a mosógépben és a faliszekrényben találhatunk (ebből néha több is van egymás mellett, ilyenkor mindegyikben külön-külön kell keresgélnünk), valamint az előszobákban az asztalokon. Minden tárgy egyszer használatos, ha rossz helyen használjuk, akkor is elveszik (így megszabadulhatunk a használhatatlan tárgyaktól). A tárgyak: -
PINT OF MILK (tejesüveg): Minden konyhában egy edény van a padlón. Itt kell használni: megtöltjük a padlón lévő tálat, így megetetjük a házi kedvencet, ha már elkaptuk a szomjas macskát. Ez 2.500 pontot ér. -
THIRSTY CAT (szomjas macska): Rakjuk le a konyhában a megtöltött tejesedémy mellett. 2.500 egységért cserébe megissza, kimászik a macskalyukon és kinyit nekünk egy videojátékot. - WEDDING RING (Jegygyűrű): a videójátékokban használhatjuk fel, megvéd a fájdalomtól.
-
FLOPPY DISK: Kétféle van belőle GOOD / BAD). A számítógépteremben kell használni a nagyszámítógépnél. Ha a lemez jó a BOOTING FROM FLOPPY üzenet jelzi, hogy az egyik terminált bekapcsoltuk. Ha a lemez rossz volt, élvezetünk csökken. Három jó lemezt találhatunk. - SECURITY PASS: Biztonsági lemez. A számítógép szobában használatos a bal szélső (bekapcsolt) terminálnáloknál. Ha használjuk, egy-egy videojáték nyílik meg.
-
PLEASURE PILL (élvezet tabletta): Négyféle van belőle, bárhol használhatjuk. Ha felhasználunk egyet, addig nem tudunk ismét használni, amíg el nem hagyjuk a szobát. Kapunk érte 2.500 egységet és az PLEASURE IS DOUBLED "élvezeted duplázódik" üzenet kíséretében a megfelelő élvezetünk módosul. -
VHS CASETTE : bármelyik szobában használhatjuk, ahol van TV. Hatására beléphetünk egy videojátékba. Első használatakor 2.500 pontot kapunk. - KEY (kulcs): ezek kinyitják a konyhákban a bal szélső zárt ajtókat (2.500 pontért).
-
FLAK JACKET (golyóálló mellény): Az előszobában lévő fogason lóg. Bármelyik videojátékban használhatjuk, ahol lehívható a leltár, de olyan helyen kell használnunk, ahol lőnek ránk ("megszabadít a fájdalomtól" és kapunk 2.500 pontot). - A FISH, és a MONEY BAG (pénzeszacskó), nem jó semmire de a feladat teljsítése érdekében meg kell szereznünk.
Videojátékok: A videojátékok egy új ablakban nyílnak meg, nekünk csak bele kell "sétálni". Végigjátszásuk általában 3.000 vagy 4.200 egységet jelent, utána egy ajtón keresztül a labirintusba juthatunk. Itt kóvályogva az ajtókon keresztül más videojátékokba is beléphetünk, vagy a ház elé juthatunk vissza. A labirintusban járkálva tűzgolyókkal találkozhatunk, ezekből 8-at kell kilőni, egyenként 1.700 pontért (ugyanannak kétszeri kilövése nem számít). A videojátékok (az egyszerűség kedvéért sorszámok szerint fogok rájuk hivatkozni): -
A képernyőn egy fal lövöldöz ránk (ha használjuk a mellényt, akkor ez nem káros az élvezetünkre). Miután kilőttük a falat, érintsük meg a mögötte levő gombokat, ami bekapcsolja a liftet (a liftben szembe kell állni, akkor visz fel-le). Fent, ha használjuk a sárga kezelőpanelt, kapunk hat gombot, ezeket megérintve egy puzzlet kell kiraknunk 4.200 egységért. Ha ezt kiraktuk, akkor ajtót kapunk az 5. játékba. A gombok a puzzle egyes mezőit bekapcsolják, másokat törölnek. A helyes megoldás (ilyen sorrendben kell megnyomni a gombokat): 3 1 5 6 4 2 -
A képernyőn agytekervények mozognak fel-le, ha az egyikbe oldalt beleállunk, akkor egy másikban kerülünk újra napvilágra. Minden egyes ilyen utazás csökkenti az első élvezetszintünket. A cél az, hogy az alul látható vonalat elérjük. Meg kell figyelnünk, melyik agytekervény melyikbe juttat, és akkor kell belelépni, amikor a másik agytekervény lejjebb van, mint jelenlegi pozíciónk. Miután elértük az alsó vonalat, fel kell jutnunk az ajtóhoz, amin át a labirintusba jutunk. Ez a legnehezebb játék! -
Reagan és Gorbacsov közül választhatunk, először csak 20, később 30-40 találatot kell elérnünk. A játékteret egy fal választja ketté, melyen a két játékos több lövéssel lyukat üthet. (oh, glasznoszty...) -
A képernyőn a WAR! felirat alól élvezetszintjeink szimbólumai repkednek szanaszét. Ha felveszünk egy golyóálló mellényt, akkor élvezetünk csökkenése nélkül lövöldözhetünk. (Ellenkező esetben nem szabad, hogy eltaláljanak a szimbólumok.) Mind a 4-féléből ki kell lőnünk egyet (600 pont/db), csak ekkor kapunk legközelebb ajtót a képernyőre. Közben folyamatosan egyes játékok részletei villannak be, ha kilövünk egy szimbólumot, akkor a legutoljára bevillant játékba kerülünk be. -
Egy céllövöldében érezhetjük magunkat, államfőkre, politikusokra tüzelhetünk. Reload-nál hagyjuk a célkeresztet alulra ereszkedni, ekkor töltünk. A játékot akkor teljesítettük, ha legalább az előírt mennyiségű találatunk van az idő lejártakor. Innen a 4. játékba is átjuthatunk. -
A térképről juthatunk ide, a légelhárítás a feladatunk. A teljesítéshez nem szükséges a maximális számú repülőt kilőnünk, elég ha lejár az idő (de ekkor nem állítja vissza a program a kicsit megcsappant élvezetszintünket). A gépek lelövése viszont élvezeti szintünket emeli. Innen átjuthatunk az 1. játékba. -
A képernyőn a falbontós játékokhoz hasonlóan élvezetünk valamelyik szimbóluma pattog, ezt kell abba a részbe terelnünk, ahol a fal megszakad (persze megszabott időn belül). Mind a négy szimbólummal el kell ezt végeznünk, darabonként 1.700 pontot kapunk értük. Innen a 6. játékba vagy a számítógépterembe nyílik ablak, illetve az ajtón át a labirintusba juthatunk. A videojátékokból juthatunk el a számítógépterembe is, itt kell használnunk a biztonsági lemezt (2.500 egység) és a mágneslemezeket. Ha jó a lemez, akkor egy-egy terminál aktiválódik. Ha a harmadik jó lemezt is beraktuk, akkor plusz 2.500 egységet kapunk (de mielőtt a harmadik lemezt beolvasnánk, tegyük be a biztonsági lemezt, különben ezt nem kapjuk meg!). A biztonsági lemez a zöld képernyős terminált aktiválja. A számítógépteremből a lifttel tudunk kijutni, ha lefelé elhagyjuk a termet, vagy alul, a bal oldali ajtón át a labirintusba juthatunk. Végül még egy módja van a pontszerzésnek: ki kell nyomoznunk egy gyilkosságot. A házakban mászkálva előbb-utóbb egy hullára bukkanunk (1.200 pont). Megtudjuk, hogy feladatunk megnevezni a gyilkost. Miután az összes információt megtudtuk róla. Az egyes helyszínekre belépve ezután információkat kapunk vagy a gyilkosról, vagy a gyanúsítottakról. 8 szereplő van, közülük 1 halott, tehát a gyilkosról 7 információt kell összegyűjteni (darabonként 1.200 pont), hogy egyértelműen eldönthessük, hogy ki az. Az egymásnak ellentmondó információk (X.Y. lehet: Mr. Pratt, Joe Public, Mr, és Mrs. Straight, Mr es Mrs. Average, Mlss Mundane, Mr. Dull, Miss Bland): The killer is aged 30-40 (a gyilkos 30-40 éves) | X.Y. has retired (X.Y. nyugdíjas) | ... has a London accent (... londoni akcentusa van) | ... longs to return to Scotland (... visszatérne Skóciába) | ... is an ateist (... ateista) | ... is a regular churchgoer (...rendszeresen jár templomba) | ... dislikes music (... nem szereti a zenét) | ... plays the piano (... zongorázik) | ... has no car (...-nak nincs kocsija) | ... drives everywhere (... mindenhova kocsival megy) | ... is a socialist (... szocialista) | ... has always voted Tory (... mindig a torykra szavazott) | ... is an early riser (... koránkelő) | ... likes to sleep till noon (... szeret délig aludni) | ... is a film buff (... filmbuzi) | ... rarely visits the cinema (... ritkán jár moziba) | ... is a keen gardener (... lelkes kertész) | ... suffers from hayfever (... szénanáthában szenved) | ... is a taurean (... egy bika) | ... was a july baby (... egy ma született bárány) | ... likes to gamble (... szereti a szerencsejátékot) | ... hates to part with a penny (... egy fillértől sem válna meg) | ... has no children (... nincs gyermeke) | ... has a son in the RAF (... van egy fia a Légierőnél) | ... is a vegetarian (... vegetáriánus) | ... adores a hot beef curry (... imádja a meleg, currys marhahúst) | ... likes red wine (... szereti a vörösbort) | ... thinks alcohol is bad for you (... úgy gondolja, hogy az alkohol megárt neki) | ... is an avid reader (... mohón olvas) | ... cannot read or write (... analfabéta) | ... is a local vit (... egy helyi mókamester) | ... has no sense of humour (... nincs humorérzéke) | Ha tehát mind a 7 információt összegyűjtöttük a gyilkosról, akkor menjünk vissza oda, ahol a hullát találtuk. Ha belépünk, akkor kapunk egy menüt, itt kell kiválasztanunk a gyilkost. Ha sikerül, kapunk 4.200 pontot és elismerik nyomozói tehetségünket, majd ablak nyílik egy játékra. Ha mindezt megcsináltuk, már nincs más dolgunk, mint élvezetünk teljében (BANG - ezért érdemes az élvezettablettákat a végére meghagyni) elmenjünk a labirintusba és ott megtaláljuk a bejáratot a Gyönyörök Kupolájának szívébe (Sárga ajtó). Az ajtón belépve a játék végetér. The Game ends your fantasy begins. |