Frank N Stein 1984 - PSS ügyességi, mászkálós |
Spectrum (48k) Enterprise |
A XIX. század hajnalán a világ a tudomány és technika gyökeres megújításának küszöbén áll. E korban élt Victor Frankenstein. Apja jónevű orvos. Anyja fiatalkori halála arra ösztökéli, hogy az élettelen testbe újra élet "leheljen", így legyőzve a halált... Megszállott munkájának eredménye azonban torzszülemény lesz. (Victor Frankenstein Mary Shelley regényének kitalált alakja.)
Bár a történet ijesztő, a programtól senki nem fog megijedni:
A játék egy egyszerű, de aranyos platform-játék. Célunk az élettelen testdarabok
összerakása, majd feléleszteni azt. Sajnos művűnk most sem sikerül tökéletesre,
így azonnal ártalmatlanná is kell tenni a dühöngő teremtményünket. Úgy
látszik a doktor nem adja fel a kísérletezést, mert ezután egy új laboratóriumban
újra kezdjük a kísérletet... A páratlan nehézségi szinteken tehát a feladatunk
a test felélesztése, a párosokon a "kikapcsolása".
Más sorrendben nem is tudjuk felvenni a testrészeket!
Az élesztő kamra mellett egy -szintén kék- feszültségmérő műszer található.
Ez a felélesztéshez szükséges energiát jelzi. Sajnos telepeink feszültsége
folyamatosan csökken, így ha nem vagyunk elég gyorsak, nem lesz energiánk
a felélesztéshez, és kezdhetjük a testrészek összegyűjtését elölről. (Gyakorlatilag
időmérőként funkcionál: megadott időn belül kell teljesíteni a nehézségi
szintet.). Szerencsére a telepeket újra feltölthetjük a játék folyamán.
Tapasztalni fogjuk, hogy egyes laboratóriumi berendezések önálló életre keltek. Ezekhez nem szabad hozzáérnünk, mert megráz az áram (elvész egy életünk). A programozók kitaláltak néhány további "terepakadályt" a bosszantásunkra:
|
Első feladatunk tehát a testrészek összegyűjtése megfelelő
sorrendben. Ha ez megtörtént menjünk a kapcsolóhoz, és beindítjuk a "műveletet".
A következő nehézségi szinten a felélesztett kreatúránkat kell ártalmatlanná
tennünk. Ehhez szintén a zöld kapcsolóhoz kell eljutnunk. Eközben a torzszülemény
folyamatosan dobál fehér kődarabokkal. Ha sikerül ez a feladat is, egy új (nehezebb)
laboratóriumban újra próbálkozhatunk az életre keltéssel.
A képernyővel kapcsolatban még azt érdemes megjegyezni, hogy a bal felső sarokban
látható sárga keretben életeink száma látható.
A játékhoz nemcsak kézügyesség, de némi logika is kell. Bár az első szintek
csak bemelegítésre szolgálnak, a későbbi szinteken igencsak meg fogunk izzadni.
Valószínűleg a játékban található 50 (!) képernyővel el leszünk egy darabig...
Irányítás:
A játék billentyűzetről, Kempston, Protek, Cursor, Sinclair illesztővel játszható.
A billentyűzetet nem tudjuk átdefiniálni, az irányítás a következőképpen történik:
Z - balra, X - jobbra, SPACE - aktivizálás.
Az Enterprise tulajdonosok 128K memóriával próbálkozzanak a betöltéssel! Ők
a billentyűzetet választva beépített botkormánnyal, vagy a Z, X billentyűkkel
játszhatnak
Örökélet: POKE 34124,0