Frank N Stein

1984 - PSS

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

Dr. Frankenstein-ről bizonyára mindenki hallott már. A XIX század hajnalán a világ a tudomány és technika gyökeres megújításának küszöbén áll. E korban élt Victor Frankenstein. Apja jónevű orvos. Anyja fiatalkori halála arra ösztökéli, hogy az élettelen testbe újra élet "leheljen", így legyőzve a halált... Megszállott munkájának eredménye azonban torzszülemény lesz. (Félreértések elkerülése végett: Victor Frankenstein Mary Shelley regényének kitalált alakja.)

Bár a történet ijesztő, a programtól senki nem fog megijedni: A játék egy egyszerű, de aranyos platform-játék. Célunk az élettelen testdarabok összerakása, majd feléleszteni azt. Sajnos művűnk most sem sikerül tökéletesre, így azonnal ártalmatlanná is kell tenni a dühöngő teremtményünket. Úgy látszik a doktor nem adja fel a kísérletezést, mert ezután egy új laboratóriumban újra kezdjük a kísérletet... A páratlan nehézségi szinteken tehát a feladatunk a test felélesztése, a párosokon a "kikapcsolása".
A játék indítása után a laboratóriumunkban találjuk magunkat. Feladatunk a sárga színű testdarabok összegyűjtése. A laboratórium jobb felső sarkában látható a kék színű "élesztő kamra". Itt jelennek meg a felvett darabkák. A kamrába azonban csak meghatározott sorrendben kerülhetnek be az egyes testrészek:

  1. fej,
  2. jobb váll,
  3. bal váll,
  4. jobb csípő,
  5. bal csípő,
  6. jobb láb,
  7. bal láb.

Más sorrendben nem is tudjuk felvenni a testrészeket! Az élesztő kamra mellett egy -szintén kék- feszültségmérő műszer található. Ez a felélesztéshez szükséges energiát jelzi. Sajnos telepeink feszültsége folyamatosan csökken, így ha nem vagyunk elég gyorsak, nem lesz energiánk a felélesztéshez, és kezdhetjük a testrészek összegyűjtését elölről. (Gyakorlatilag időmérőként funkcionál: megadott időn belül kell teljesíteni a nehézségi szintet.). Szerencsére a telepeket újra feltölthetjük a játék folyamán.
Az irányítás meglehetősen furcsa: jobbra-balra tudunk mozogni, ugrani nem, a tűz megnyomásával a laboratóriumban található tárgyakat aktivizálhatjuk (amelyiken rajta állunk). Ezért nézzük is át, milyen eszközökkel találkozhatunk:

  • Ugródeszka (lila színű): megadott magasságba dob fel (ha platform van felettünk, arra érkezünk).
  • Cső (világoskék): le tudunk csúszni rajta.
  • Felkiáltójel (kék alapon fehér "!") felvételével a telepeket tölthetjük fel kezdeti feszültségre.
  • Testrészek (sárga): ezeket kell összegyűjteni.
  • Kapcsoló (zöld): használatával tudjuk befejezni a nehézségi szintet.

Tapasztalni fogjuk, hogy egyes laboratóriumi berendezések önálló életre keltek. Ezekhez nem szabad hozzáérnünk, mert megráz az áram (elvész egy életünk). A programozók kitaláltak néhány további "terepakadályt" a bosszantásunkra:

Első feladatunk tehát a testrészek összegyűjtése megfelelő sorrendben. Ha ez megtörtént menjünk a kapcsolóhoz, és beindítjuk a "műveletet". A következő nehézségi szinten a felélesztett kreatúránkat kell ártalmatlanná tennünk. Ehhez szintén a zöld kapcsolóhoz kell eljutnunk. Eközben a torzszülemény folyamatosan dobál fehér kődarabokkal. Ha sikerül ez a feladat is, egy új (nehezebb) laboratóriumban újra próbálkozhatunk az életre keltéssel.
A képernyővel kapcsolatban még azt érdemes megjegyezni, hogy a bal felső sarokban látható sárga keretben életeink száma látható.
A játékhoz nemcsak kézügyesség, de némi logika is kell. Bár az első szintek csak bemelegítésre szolgálnak, a későbbi szinteken igencsak meg fogunk izzadni. Valószínűleg a játékban található 50 (!) képernyővel el leszünk egy darabig...

Irányítás:
A játék billentyűzetről, Kempston, Protek, Cursor, Sinclair illesztővel játszható. A billentyűzetet nem tudjuk átdefiniálni, az irányítás a következőképpen történik: Z - balra, X - jobbra, SPACE - aktivizálás.
Az Enterprise tulajdonosok 128K memóriával próbálkozzanak a betöltéssel! Ők a billentyűzetet választva beépített botkormánnyal, vagy a Z, X billentyűkkel játszhatnak

Örökélet: POKE 34124,0