Formula One 1983 - CRL Group PLC manager | Spectrum (48k) Enterprise |
A manager programok egyik első, jeles képviselője. A stratégiai játékok mellett talán ezek a játékok tudják legjobban lekötni az embert. A műfaj egyik legprofibb képviselője Spectrum-on a Rockstar Manager, azonban mi most ne rohanjunk előre ennyit az időben, maradjunk meg 1983-nál. A program egy igen népszerű téma feldolgozása: egy Forma-1-es csapat irányítása a feladatunk a programot 1-6 játékos játszhatja, így többedmagunkkal is remek szórakozást nyújt. Most következik a csapat kiválasztása. A program sorban megkérdezi a játékosok nevét, és a 6-7 billentyűkkel mozgatva a nyilat, választhatjuk ki a nekünk szimpatikus csapatot (Brabham, Ferrari, Lotus, Williams, Mc. Laren, Renault). Választásunkat az ENTER-el kell megerősíteni. Most a kezdő autóvezetők listája tűnik fel, ahol a névhez tartozó billentyű (S-től X-ig) megnyomásával tudunk nekünk tetsző neveket megadni, vagy a C megnyomásával továbbléphetünk. Ezután a reklám-cégek választása következik. Minden csapat 2 szponzort választhat, a névhez tartozó billentyű megnyomásával. Az egyes szponzorok -igaz csak elenyésző mértékben- eltérő pénzösszeggel támogatják csapatunkat. |
A | - Elf | F | - Agip | K | - Gitanes |
B | - Benetton | G | - Unipart | L | - ATS Wheels |
C | - Marlboro | H | - Sauida | M | - Skoal |
D | - J.P.S. | I | - Denim | ||
E | - Parmalat | J | - Nordica |
Ha megadtuk a megfelelő választást, következhet a pilóták kiválasztása. Minden csapat két pilótát szerződtethet (de nem kötelező, egy autót is indíthatunk.). A COAST oszlopban láthatjuk, mennyiért szerződtethetjük a pilótát. A nevek listája alatt láthatjuk, hogy melyik játékos választhat, alatta a CURRENT BALLANCE mutatja a rendelkezésünkre álló pénzösszeget. A kívánt pilótát a neve mellett látható billentyűzet megnyomásával lehet. Ha nem kívánunk több pilótát szerződtetni, a 0 billentyű megnyomásával léphetünk tovább. A játékosok felváltva választhatnak egy-egy pilótát. Természetesen, ha a pilóta neve mellett már látható, hogy melyik csapat szerződtette le, őt nem tudjuk választani. Mivel az összes név nem fér ki egy oldalra, a nevek között a SPACE billentyű megnyomásával lapozhatunk (működik az összes, nem használt billentyű, de egyszerűbb a SPACE-t használni). Mivel pénzt még bőven fogunk költeni, mire az első verseny kezdetét veszi, érdemes egy jobb pilóta mellé egy olcsóbbat választani, sőt, az első évadban gazdasági okok miatt lehet próbálkozni egy autóval is (bár ekkor a konstruktőrök versenyében nincs esélyünk). A nevek a következők:
A | - Lauda | I | - Senna | Q | - De Cesaris |
B | - Prost | J | - Mansell | R | - Brundle |
C | - De Angelis | K | - Tambay | S | - Walker |
D | - Alberto | L | - Fabi | T | - Chambers |
E | - Piquet | M | - Patrese | U | - Rowland |
F | - Arnoux | N | - Lafitte | V | - Munday |
G | - Warwick | O | - Boutsen | W | - Wood |
H | - Rosberg | P | - Cheever | X | - Wheelhouse |
Ezután újabb választás előtt állunk, csapatonként mindkét autóra be kell állítani néhány fontosabb paramétert.A vízszintes nyíl itt is a 6-7 billentyűvel mozgatható, A kívánt funkciót az ENTER megnyomásával tudjuk kiválasztani.
|
Ha valamelyik paraméterhez tarozó oszlopdiagram a pirosba süllyed, nem is tudunk elindulni a következő versenyen. Természetesen az autó, motor amortizálódik a versenyek alatt, tehát folyamatosan karban kell tartani. A pilóta viszont fejlődik a versenyek alatt.
A C billentyű megnyomásával továbblépve megtudjuk a következő verseny paramétereit:
A 'T' megnyomásával kinyomtathatjuk az adatokat, bármely más billentyű megnyomásával továbbléphetünk. A következő képen ismét láthatjuk a pálya állapotát, az időjárásjelentést, és ezen információk alapján kell a versenyen használni kívánt gumi típusát kiválasztani. A kemény slick-gumi a leggyorsabb, száraz pályára javasolt, az esőgumi (RAIN TYRES) használata esős időben használható. A játék célja természetesen a világbajnokságban való győzelem, a minél jobb gazdasági pozíció elérése. Ha viszont nem szerzünk eredményeket, hamar csődbe jutunk, a szponzorok elégedetlensége, és szűkmarkúsága miatt. | |